Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010

Το «112» σώζει ζωές .Για κλήσεις έκτακτης ανάγκης



Το πρωί της 17ης Ιουλίου γύρω στις 9.20, το τηλεφωνικό κέντρο του 112 δέχτηκε μια κλήση έκτακτης ανάγκης: η γυναίκα που είχε καλέσει τον τριψήφιο αριθμό δήλωσε στον τηλεφωνητή ότι βρισκόταν σε έναν λόφο στην Ιο κοντά σε παραλία, χωρίς να γνωρίζει πού ακριβώς, και αδυνατούσε να μετακινηθεί από το σημείο διότι δεν μπορούσε να κουνήσει τα πόδια της.
Αμέσως άρχισε αγώνας δρόμου για τον εντοπισμό της. Οι υπεύθυνοι του 112 ενημέρωσαν το Κέντρο Επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας και στη συνέχεια ακολουθήθηκε η συνήθης διαδικασία για να βρεθεί το πρόσωπο που βρισκόταν σε ανάγκη. Η Ελληνική Αστυνομία ανέλαβε τη διαχείριση του περιστατικού και ζητήθηκε από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας να δώσει στοιχεία (συντεταγμένες) για τη θέση από όπου είχε καλέσει η γυναίκα με το κινητό της. Η κινητοποίηση και ταυτόχρονα η περιπέτεια της γυναίκαςέκανε πεζοπορία κι έχασε τον δρόμο- έληξε περίπου δύο ώρες αργότερα. Εντοπίστηκε στην περιοχή Μυλοπότα και μεταφέρθηκε στο κέντρο υγείας του νησιού όπου διαπιστώθηκε ότι ήταν καλά στην υγεία της.


Με παρόμοιο τρόπο, έχοντας ειδοποιήσει το 112 από το κινητό του, βρέθηκε στις αρχές του χρόνου και ένας άντρας που έκανε πεζοπορία στην Πάρνηθα και είχε χαθεί.

Παρόμοια περιστατικά έκτακτης ανάγκης έχουν τις περισσότερες φορές αίσιο τέλος χάρη στον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112. Πρόκειται για αριθμό που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί όλους τους ευρωπαίους πολίτες σε περιπτώσεις που χρειάζονται βοήθεια. Αν δηλαδή ένας Ελληνας βρεθεί στο εξωτερικό και δεν γνωρίζει τους αριθμούς για να καλέσει ασθενοφόρο, πυροσβεστική ή αστυνομία, μπορεί να καλέσει το 112, όπως ακριβώς κι ένας ευρωπαίος τουρίστας στην Ελλάδα.

Και χωρίς σήμα
Η χρησιμότητα του 112 όμως δεν εξαντλείται εκεί. Το πιο σημαντικό είναι ότι αυτός ο αριθμός μπορεί «κληθεί από οποιαδήποτε τηλεφωνική συσκευή. Ακόμη και από κινητό τηλέφωνο που έχει φραγή ή που δεν διαθέτει κάρτα SΙΜ ή που βρίσκεται εκτός δικτύου (δεν έχει σήμα). Επίσης μπορεί κανείς να καλέσει το 112 από τηλεφωνικό θάλαμο χωρίς κάρτα» εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο κ. Διονύσης Βορίσης, αντιπύραρχος και διευθυντής του Κέντρου Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας. Προσθέτει δε ότι ότι ο αριθμός είναι χρήσιμος όχι μόνο σε περίπτωση προσωπικής έκτακτης ανάγκης αλλά και όταν επιθυμεί κάποιος να ειδοποιήσει τις αρχές για ένα επικίνδυνο συμβάν. Μπορεί κάποιος για παράδειγμα να δει μια πυρκαγιά. Και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να ενημερώσει για το συμβάν καλώντας το 112. Η συμβουλή των ειδικών σε περίπτωση που ένας πολίτης καλεί το 112 επειδή έχει χαθεί είναι να μη μετακινείται από το σημείο. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνει τις αρχές να ανακαλύψουν το στίγμα του.
ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΡΤΑ SΙΜ
Ο αριθμός μπορεί να κληθεί από οποιαδήποτε τηλεφωνική συσκευή, από κινητό που δεν έχει SΙΜ

Αριθμός που αγνοούν οι περισσότεροι Ελληνες

ΜΟΛΟΝΟΤΙ
ο αριθμός 112 αποδεικνύεται χρήσιμος και σωτήριος τόσο εντός όσο κι εκτός Ελλάδας, η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών τον αγνοεί. Ερευνα του Ευρωβαρόμετρου που δημοσιεύτηκε στις αρχές του 2010 δείχνει πως μόλις το 7% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα γνωρίζουν την ύπαρξη του αριθμού έκτακτης ανάγκης. Οι πιο ενημερωμένοι είναι οι Τσέχοι (61% απάντησε ότι γνωρίζει τον αριθμό), οι Λουξεμβούργιοι και οι Πολωνοί. Οπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία του ελληνικού τηλεφωνικού κέντρου 112, τα περισσότερα τηλεφωνήματα πραγματοποιούνται τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτή την περίοδο επισκέπτονται την Ελλάδα περισσότεροι τουρίστες και γενικά ο κόσμος κινείται με πιο εντατικούς ρυθμούς. Ωστόσο, πολλά από τα τηλεφωνήματα που δέχεται το τηλεφωνικό κέντρο αφορούν περιπτώσεις για τις οποίες δεν απαιτείται στη συνέχεια η παρέμβαση των αρχών. Αυτό δείχνουν και τα στοιχεία των τριών προηγούμενων μηνών. Μεταξύ αυτών των περιπτώσεων είναι κλήσεις από πολίτες που αφορούν για παράδειγμα εφημερεύοντα νοσοκομεία, κλήσεις από ξένους τουρίστες για ποικίλες υπηρεσίες και παροχές γενικής φύσεως χωρίς να λείπουν βέβαια και διάφορες φάρσες.

Ενδεικτικά, τον Ιούλιο, το τηλεφωνικό κέντρο δέχτηκε συνολικά 255.837 κλήσεις αλλά τα πραγματικά συμβάντα που έπρεπε να εξυπηρετηθούν και αντιμετωπίστηκαν ήταν μόλις 1.569. 

TA NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά