Από το 1993 που ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Αχιλλέας Καραμανλής ανακοίνωσε το έργο της ζεύξης του Μαλιακού κόλπου οι τοπικοί φορείς ξεσηκώθηκαν. Αρθρα βουλευτών όλων των αποχρώσεων πλημμύρισαν τον Τύπο για το έργο που «θα έπνιγε την οικονομία της Φθιώτιδας», που «θα είχε ως αποτέλεσμα να καταστραφούν θέσεις εργασίας»· και δεν ξέρουμε αν έπληττε και τον κλάδο των αγελαδοτρόφων.
Η ζεύξη του Μαλιακού θα συντόμευε τη διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης κατά 45 χλμ. αν γινόταν υποθαλάσσια και 70 χλμ. αν γινόταν με
γέφυρες μέσω Βόρειας Εύβοιας. Όμως τα μικροσυμφέροντα νίκησαν. Όπως περηφανευόταν το 2002 ο δήμαρχος Λαμίας Γιώργος Ν. Κοτρωνιάς: «Αποφύγαμε την απομόνωση της Λαμίας, αφού έπειτα από αγώνες και ακολουθώντας μια διαφορετική στρατηγική από αυτή των δικαστικών αγώνων, καταφέραμε να ματαιώσουμε τη ζεύξη του Μαλιακού. Πώς; Δώσαμε προτεραιότητα στις περιβαλλοντικές βλάβες που θα είχε, πήγαμε το θέμα στην Ε.Ε.· στηριχθήκαμε σ’ έναν υπέροχο άνθρωπο, τον ευρωβουλευτή της Ν.Δ. τον κ. Αντώνη Τρακατέλλη· είδα την επίτροπο Περιβάλλοντος κ. Wallstrom· κλείσαμε δύο φορές τον δρόμο. Αποτέλεσμα των περιβαλλοντικών όρων ήταν να ανέβει πολύ το κόστος του έργου, με αποτέλεσμα τη ματαίωση της ζεύξης».
Στο τέλος, η «ανάπτυξη» της Λαμίας κέρδισε σε βάρος του συνολικού εθνικού συμφέροντος και εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων που κινούνται κάθε χρόνο στο φονικό πέταλο του Μαλιακού. Οι εποχούμενοι προς Βόλο, Λάρισα, Κατερίνη, Θεσσαλονίκη κ.α. πληρώνουν περισσότερη βενζίνη· ρυπαίνουν περισσότερο με τις εκπομπές καυσαερίων· η μεταφορά προϊόντων έγινε πιο ακριβή· δεκάδες οικογένειες κλαίνε τους δικούς τους, επτά από αυτούς ήταν 15χρονοι μαθητές Λυκείου από το χωριό Φαρκαδόνα Τρικάλων που το 2004 πήγαιναν στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν αθλήματα των Παραολυμπιακών Αγώνων.
Κάπως έτσι -και τηρουμένων των αναλογιών- δίνεται σήμερα και η μάχη για το γάλα. Οι «υπέροχοι άνθρωποι» των μικροσυμφερόντων στη σημερινή συγκυρία εκτός των αντιπολιτευόμενων είναι και διάφοροι κυβερνητικοί βουλευτές οι οποίοι δεν τσιγκουνεύονται τα λεφτά μας: «Για μια έκπτωση της τάξης των 5 άντε 10 λεπτών του ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια ημερησίως, θα εξοντώσουμε έναν κλάδο όπως οι αγελαδοτρόφοι;», είπε στη Βουλή (23.1.2014) ο υφυπουργός Ανάπτυξης Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Ετσι, όπως το συμφέρον των λίγων ιδιοκτητών σουβλατζίδικων και βενζινάδικων της Λαμίας υποχρεώνει πάνω από 10.000 οδηγούς ημερησίως να κάνουν 45-70 χλμ. περισσότερα, έτσι και το συμφέρον (όχι των 3.000 αγελαδοτρόφων, όπως μας παραμυθιάζουν) των μεγάλων βιομηχανιών γάλακτος θα υποχρεώνει εκατομμύρια οικογένειες να δίνουν ημερησίως 50-10 λεπτά παραπάνω για το γάλα. Ως πότε όμως τα συμφέροντα των λίγων με πολιτικές πλάτες θα επιβαρύνουν τους πολλούς;
Π.Μανδραβέλης-Καθημερινή
ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ Η ΖΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΓΑΛΑ ΜΟΝΟ Ο ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ ΞΕΡΕΙ ! ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΠΟΣΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΟΚ ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ;; ΗΤΑΝ 5 ΦΟΡΕΣ ΠΑΝΩ ΚΥΡΙΕ ! ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ; ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΟ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΚΥΡΙΕ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ ; ΝΑ ΔΩ ΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΩΣΤΕ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΤΣΑΜΠΟΥΝΑΤΕ ΠΩΣ ...ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΜΕ ΔΑΝΕΙΚΑ ! ΕΙΣΑΙ ΕΝΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙ ΤΟΥΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο που θα έπρεπε να ειχαμε ξεγράψει κανα δυο χιλιάδες δικους μας ανθρώπους που θα ειχαν σκοτωθεί στο κομματι απο Καμενα Βούρλα μεχρι Λαμία.Γιατι αν εκαναν την ζεύξη φυσικα δεν θα έκαναν αυτοκινητοδρομο το κομματι αυτο όπως τα έλεγε τότε ο προεδρος του ΤΕΕ Ανδρέας Ξάνθης.Ούτε βέβαια η παράκαψη της Στυλίδας και γενικα όλο το πεταλο ,αυτο ΄θελετε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσος κόσμος εχει χαθεί απο Αγια Μαρίνα ως τις Ράχες αυτά τα χρόνια;
11:38
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΑ ΓΡΑΦΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ
ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΛΟΒΟΤΟΜΗ
ΑΝΙΑΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ