Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Μέτρα για όσους δεν πληρώνουν διόδια

Το «πράσινο φως» από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για να χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες των οχημάτων όσων οδηγών αρνούνται να πληρώσουν διόδια έλαβαν οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους πέντε μεγάλους οδικούς....
άξονες της χώρας. Οι κοινοπραξίες θα μπορούν στο εξής να κινούν τη διαδικασία έκδοσης διαταγής πληρωμής, διαδικασία που χρησιμοποιείται για την είσπραξη οφειλών. Ταυτόχρονα πιέζουν το υπουργείο Υποδομών να βρει λύση στο ζήτημα, προκειμένου να ανακοπεί η αυξανόμενη άρνηση των οδηγών να καταβάλλουν διόδια. Στο μεταξύ, η Ολυμπία Οδός έγινε η τέταρτη κοινοπραξία που ανακοίνωσε αυξήσεις στα διόδια.

Τον τελευταίο μήνα, η άρνηση των οδηγών να καταβάλλουν διόδια στους αυτοκινητόδρομους που ανακατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης δείχνει να διογκώνεται. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, το μεγαλύτερο ποσοστό άρνησης καταγράφεται στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης: από Μαλιακό έως Κλειδί στο 15% και από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια στο 6-7%. Πολύ μικρά -περίπου 1%-είναι τα αντίστοιχα ποσοστά στους δύο άξονες της Πελοποννήσου (Ελευσίνας - Πατρών και Κορίνθου - Μεγαλόπολης).

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πέντε κοινοπραξίες (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) έχουν παύσει πλέον να θεωρούν το κίνημα ενάντια στα διόδια... γραφικότητα, αλλά αναζητούν τρόπους να το αντιμετωπίσουν. Στο πλευρό τους έχουν και το υπουργείο Υποδομών, καθώς το Δημόσιο χάνει από τα απολεσθέντα διόδια την είσπραξη ΦΠΑ 23%. Και φυσικά δεν επιθυμεί να βρεθεί στο μέλλον αντιμέτωπο με ημιτελείς οδικούς άξονες και τις οικονομικές απαιτήσεις των παραχωρησιούχων.
Προς το παρόν οι κοινοπραξίες απέφυγαν να στραφούν με αγωγές ενάντια στους οδηγούς που αποφεύγουν να πληρώσουν διόδια, προκειμένου να μην «ανεβάσουν τους τόνους». Μόνο η Ολυμπία Οδός μήνυσε 25 οδηγούς, που είχαν μεγάλο αριθμό «δωρεάν» διελεύσεων. Τώρα όμως οι κοινοπραξίες θα έχουν έναν ακόμα τρόπο διεκδίκησης των απολεσθέντων διοδίων: την έκδοση διαταγής πληρωμής, διαδικασία που χρησιμοποιείται για την είσπραξη οφειλών.
Από το πρωτοδικείο
Η κοινοπραξία, με τη φωτογραφία του οχήματος του παραβάτη, ζητεί τα στοιχεία του ιδιοκτήτη από το κράτος, τον ειδοποιεί να καταβάλει την οφειλή και αν αυτός δεν το πράξει, νομιμοποιείται να ζητήσει το 20πλάσιο, εκδίδοντας διαταγή πληρωμής από το πρωτοδικείο. Αν μάλιστα ο οδηγός εξακολουθήσει να μην πληρώνει, τότε θα εγγράφεται και στον Τειρεσία. Μέσα σε αυτό το κλίμα ήρθαν και οι ετήσιες τιμαριθμικές αυξήσεις στα διόδια, αλλά και οι νέες διαμαρτυρίες. Σειρά είχε χθες η Ολυμπία Οδός, η οποία ανακοίνωσε τις νέες τιμές που θα ισχύσουν πιθανότατα μέσα στον Ιανουάριο.

Γιώργος Λιάλιος
(από την Καθημερινή)

8 σχόλια:

  1. ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΟΔΙΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ;

    ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ;

    ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΣΤΟ ΑΛΛΟ (ΠΕΛΑΣΓΙΑ - ΣΤΥΛΙΔΑ)ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ;

    ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ; ΑΜ ΔΕ....ΑΛΛΑ ΑΣ ΜΗΝ ΜΑΣ ΦΟΒΙΣΕΙ .....ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ . ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΜΑΤΑ ΣΕ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ........ ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΝΑ ΚΟΒΟΥΜΕ ΧΑΡΑΤΣΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΑΔΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ! ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατά τη κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας ο νέος Δήμαρχος Στυλίδας κ. Γκλέτσος ανακοίνωσε ότι οι κάρτες που η ισχύ τους έληγε στις 31-12-2010 θα εξακολουθήσουν να ισχύουν.
    Γνώμη μου είναι ότι όσο δεν υπάρχει παράπλευρος δρόμος η εταιρεία θα συνεχίσει να κάνει το "κορόιδο" .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανωνυμε, 1:17. Το πας μακρια. Αλλο το να πληρωνεις για καποιες υπηρεσιες που σου παρεχονται και να το επιλεγεις και αλλο το να μην εχεις επιλογη και να σου τα παιρνουν και για το τιποτα.

    Αν ειχες την επιλογη να πας απο ενα αλλο δρομο και αν ο δρομος που πληρωνεις ειναι ασφαλης με προδιαγραφες Ευρωπης, με αστυνομευση, ταξη και σειρα, να μπουν διοδια και να τα πληρωσουμε. Αυτο δεν γινεται σημερα.
    Αρα δεν πληρωνουμε. Η Ευρωπαικη νομοθεσια ειναι σαφεστατη για το τι σημαινει αυτοκινητοδρομος και που μπαινουν τα διοδια. Οποιος προσφυγει σε Ευρωπαικο δικαστηριο (ετσι οπως ειναι σημερα τα πραγματα) θα δικαιωθει.

    Να ρωτησω εγω τα τελη κυκλοφοριας τι ρολο παιζουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. TELIKA OI KARTES ISXYOUN. EGO POY PERASA THN XRHSIMOPOIHSA KANONIKA.

    PALI EIXE DIKAIO O GKLETSOS!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΥΡΙΕ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΑ Ο ΓΚΛΕΤΣΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΕΚΒΙΑΣΕ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΜΠΛΑΛΕΞΗ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΙΣ ΚΑΡΤΕΣ.ΣΙΓΑ ΜΗ ΣΚΙΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΛΤΣΟΝ...
    ΠΑΝΤΩΣ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΕΛΑΣΓΙΑΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΟΛΟΙ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΤΗ ΜΠΑΡΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΙ ΦΟΡΤΗΓΑΤΖΗΔΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΗΣ ΠΕΛΑΣΓΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣ ΑΘΗΝΑ, ΔΕΝ ΠΛΗΡΕΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ.

    ΜΕ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΩ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΕΝΟ-ΑΣΑΦΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΙΔΙΩΤΩΝ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σωθήκατε!!! Πάρτε τις καρτούλες και να τις κάνετε "εικόνισμα", να ανάβετε και "καντηλάκι" καθε βράδυ και κοιμηθήτε ύσηχα... Την γλήτωσε η τσεπούλα σας. "Να" κι αν γίνει παράδρομος "να" κι αν δεν γίνει!!!
    Αυτούς τους Ελληνάρες του "ωχαδερφισμού" ξεσκίζει ο Γιώργος, γι΄αυτό θα τον ψηφίσω εκτός παραβάν για να το δείτε "και" να το πιστέψετε!!! Θα τρίβετε τα ματάκια σας, "αν" θα τα ΄χεται....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.