Τετάρτη 8 Ιουλίου 2009

Όταν ο φαρισαϊσμός περισσεύει


Σαφώς και δε διακατέχομαι από καμία διάθεση να εντρυφήσω στην επιστήμη της ετυμολογίας αλλά ούτε και από σύνδρομο προβολής της όποιας γνώσης έχω αποκτήσει. Απλά, μου έκανε φοβερή εντύπωση το post «Σεβασμός» στο pelasgia.blogspot.com και, φυσικά, η προσέγγιση στο θέμα του σεβασμού των θεσμών.
Κατ’ αρχήν, ο όρος «θεσμός» προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό ρήμα «τίθημι», αυτό δηλ. που έχει τεθεί και ισχύει ως «δίκαιο». Το «δίκαιο» σημαίνει (α) κανόνας δικαίου, «νόμος» δηλ., και (β) «σύστημα», όχι, βέβαια, με την απαξιωτική έννοια του όρου, το οποίο δημιουργεί και ηθική κατάσταση. Συνεχίζοντας την αλυσιδωτή σκέψη, η «ηθική», και μέσα στο φιλοσοφικό-εννοιολογικό περιεχόμενο, υπόκειται σε μεταβολές που έχουν άμεση και ευθεία σχέση με την «κοινωνία», στην οποία -με την έννοια της συμμετοχικότητας και του ενδιαφέροντος - παράγονται και ισχύουν όλα τα παραπάνω. Συνεπώς, η κοινωνία δεν είναι κάποια ντετερμινιστική απόρροια ή αποτέλεσμα αφαιρετικής φιλοσοφικής σκέψης. Είναι θεσμός. Η κοινωνία, στην όποια της μορφή, ακόμα και με αυτή της πολυπολιτισμικής της χροιάς, αποτελείται από άτομα, από πολίτες. Σεβασμός στους πολίτες και στα δικαιώματά τους σημαίνει σεβασμός στην κοινωνία. Και επειδή η κοινωνία είναι θεσμός, κάθε απαιτούμενος σεβασμός στους θεσμούς και στα θεσμοθετημένα, σημαίνει σεβασμός σε αυτήν. Και ο σεβασμός αποτελεί την ηθική διάσταση που οφείλει το κράτος να έχει και αυτή να γίνεται πράξη στον πολίτη.
Δυστυχώς, η μέχρι σήμερα πορεία της κυβέρνησης της ΝΔ, τα πεπραγμένα της και τα όσα μέλλει ακολουθήσουν, έχει σηματοδοτήσει έναν φαρισαϊσμό που μάλλον έχει γίνει συστατικό του DNA των νυν κυβερνώντων. Δε χρειάζεται να αναφερθεί κανείς στο τι βιώνουν μέχρι σήμερα οι πολίτες. Δε χρειάζεται ακόμα να ασχοληθεί πια κανείς με είδους επικοινωνιακά μηνύματα-τεχνάσματα στα οποία οι πολίτες 5 χρόνια τώρα υποβάλλονται. Άλλωστε στόχος τους είναι οι ίδιοι οι πολίτες να φαντάζουν ως «Φαρισαίοι», επειδή οι original έχουν καταπιεί την κάμηλο και θέλουν να διυλίζουν και τον κώνωπα. Όμως καθώς φαίνεται, δεν τους είναι αρκετός, διότι δεν απέμεινε και τίποτα από αυτόν, λόγω του ότι κάποιοι είχαν αρχίσει να τον διυλίζουν 20 χρόνια! Τότε ο κάθε νέος αποθηκάριος του στρατού θα έπρεπε κατά την παραλαβή της αποθήκης και κατά την παράδοσή της από αυτόν σε άλλον να δικαιολογεί τις απώλειες από καταβολής του ελληνικού κράτους!
Τελικά, τι μας έχει μείνει; Ένα βιβλίο-κώδικας που μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ξέφτισε και μάταια ο παλαιοβιβλιοπώλης φροντίζει να μη χαλάσει το ήδη ξεθωριασμένο εξώφυλλό του.
του Απ. Γατή, καθηγητή ΠΕ07 Γερμανικών, MSc

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά