Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

87% Φταίνε οι πολιτικοί...


Την ευθύνη στους πολιτικούς και στα κόμματα ρίχνει η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών (87%) για την οικονομική κρίση στη χώρα μας, όπως προκύπτει από ... το β' μέρος της έρευνας της «Metron Analysis» που δημοσιεύει η «Ε».
Παράλληλα:
* Μόλις ένας στους τέσσερις θεωρεί ότι αυτή την περίοδο η χώρα κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ποσοστό μικρότερο της μέτρησης του περασμένου μήνα, και θα ήταν ακόμη μικρότερο εάν δεν το συγκρατούσαν οι θετικές απαντήσεις ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ (50%), της Ν.Δ. (46%) και όσων δηλώνουν «κεντροδεξιοί» (50%).
* Χαμηλές είναι οι θετικές γνώμες για την τρικομματική κυβέρνηση, που φτάνει μόλις στο 30%, ποσοστό μειωμένο κατά επτά μονάδες μέσα σε ένα μήνα και κατά τέσσερις από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Μόνο στους ψηφοφόρους της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και όσων τοποθετούνται στην Κεντροδεξιά πλειοψηφούν οι θετικές απαντήσεις. Πρόβλημα φαίνεται να εμφανίζει η ΔΗΜΑΡ - μόνο ένας στους τέσσερις ψηφοφόρους της βλέπει θετικά τη σημερινή κυβέρνηση.

* Οι αρνητικές γνώμες υπερισχύουν και για τον τρόπο άσκησης των καθηκόντων του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά, φτάνοντας το 60%, το μεγαλύτερο ποσοστό από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Παρά τη θετική πλειοψηφία εντός της Ν.Δ., εμφανίζεται αντίθετο το 27% των γαλάζιων ψηφοφόρων. Το ακροατήριο που συμφωνεί κατά πλειοψηφία είναι όσοι συγκαταλέγονται στην Κεντροδεξιά (63%), τη Δεξιά (51%, αλλά μόλις 22% στη Χρυσή Αυγή), το ΠΑΣΟΚ (55%) και ένα υπολογίσιμο ποσοστό κεντρώων (44%).

* Σε ό,τι αφορά τις ευθύνες πολιτικών (87%) και κομμάτων, για την οικονομική κρίση το υψηλότερο ποσοστό προέρχεται από ψηφοφόρους της ΔΗΜΑΡ, κόμμα που μετέχει στη σημερινή κυβέρνηση, και το χαμηλότερο από εκείνους που ψήφισαν ΚΚΕ κατά τις τελευταίες εκλογές. Η άποψη αυτή βρίσκει έδαφος κυρίως στις γυναίκες, στις ηλικίες των 35-44 ετών και 55-64 ετών, στους εργάτες, στους μικρομεσαίους και στους αγρότες, και λιγότερο σε όσους ανήκουν στην ανώτερη τάξη. Τη μεγαλύτερη στήριξη στην κυβέρνηση δίνουν οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ (61%).

* Οι «τραπεζίτες και το μεγάλο κεφάλαιο» ακολουθούν ως αιτία, με μεγάλη διαφορά, κατά βάση από τις απαντήσεις ψηφοφόρων του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το μικρότερο ποσοστό προέρχεται από τη ΔΗΜΑΡ. Χαρακτηριστικό είναι ότι τις τράπεζες κατηγορούν πρώτοι απ' όλους όσοι ανήκουν στην ανώτερη τάξη, ποσοστό που υποχωρεί σημαντικά στη μεσαία τάξη.

* Η δημόσια διοίκηση είναι η τρίτη κατά σειρά αιτία του κακού, απάντηση την οποία δίνει σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό από την ανώτερη τάξη και ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ, ενώ τα μικρότερα ποσοστά προέρχονται από ΑΝΕΛ και ΣΥΡΙΖΑ.

* Οι «ευθύνες των πολιτών» και όσων θεωρούν ότι υπάρχει θέμα με το «θεσμικό πλαίσιο και το Σύνταγμα» είναι τα τελευταία μετρήσιμα μεγέθη στη λίστα. Σε ό,τι αφορά τις ευθύνες των πολιτών, οι λιγότεροι που συμφωνούν προέρχονται από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ οι περισσότεροι από τη ΔΗΜΑΡ. Στα θεσμικά ζητήματα, οι περισσότεροι προέρχονται από το ΚΚΕ και τη Χρυσή Αυγή.

* Υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας δηλώνουν 8 στους 10 πολίτες, ενώ αρνητική αίσθηση δημιουργείται σε έξι στους 10 στο άκουσμα των λέξεων «πολιτική», «Αριστερά» και «Δεξιά».


enet.gr

2 σχόλια:

  1. ΕΓΩ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΡΑΚΑΡΕΙ ΦΤΕΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΕΝΙΚΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ! ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΙΟ ΠΡΟΣΤΥΧΟ ΠΑΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΛΑΔΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΦΤΑΙΝΕ ...ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΣΑΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΕ ΕΛΛΑΔΑ ΗΤΑΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ ! ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΑΝ !ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ "ΟΔΗΓΟΥΣ" ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΞΑΝΑ ! ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΙ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ο κατ εξοχην λογος του Βενιζελου με τις πελωριες και αχοτραγες προτασεις του δεν ξεχναει να μας τζαμπουναει σε καθε μικροφωνο πως τα μετρα που εχουν παρει τα τελευταια χρονια πως ειναι επωδυνα- σιγα μην τον πονεσαν- ΑΛΛΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ κΑΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥ .
    κΑΙ ΘΕΛΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΙΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΟ ΡΙΞΑΝΕ ΣΤΑ ΒΡΑΧΙΑ . ΚΑΙ ΜΗ ΠΑΣ ΠΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΧΕΙ ΤΟΥΜΠΑΝΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΚΡΥΦΟ ΚΑΜΑΡΙ.Π
    ΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΤΟΥ ΧΡΩΣΤΑΩ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΣΑΠΙΕΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΤΟ ΑΧΤΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΨΗΦΙΖΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά