Ήταν μόλις πριν από δύο χρόνια στο Τέξας, όταν ο Αλέξης Τσίπρας
ξεκίνησε τη στροφή προς τον ρεαλισμό, διαβεβαιώνοντας τους διεθνείς
ακροατές του ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν και θα παραμείνει ευρωπαϊκό κόμμα, που
δεν θα σκίσει τις δανειακές συμβάσεις, αλλά θα τις επαναδιαπραγματευτεί.
Ήταν μόλις πέρυσι το χειμώνα, όταν ο Βαγγέλης Βενιζέλο του πρότεινε -με αφορμή τη συζήτηση για τα υποβρύχια στη Βουλή- μία προσωπική μονομαχία μεταξύ τους. Ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης απάντησε σε μια αποστροφή του λόγου του με ένα ευφυολόγημα στο Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης:
«Κύριε Βενιζέλο, μου δώσατε την ευκαιρία να σας αποκαλύψω για ποιον λόγο πήγα στο Τέξας. Για να μάθω πώς μονομαχούν στο Ελ Πάσο! Στη μονομαχία, λοιπόν, θα είμαι παρών!»
Ίσως η ιστορία αυτή είναι πια πολύ παλιά, αφού τα χρόνια της κρίσης είναι σκυλίσια, όπως έχει ακουστεί. Δηλαδή ο πολιτικός χρόνος είναι τόσο πυκνός, που κάθε χρόνος μετράει για επτά.
Ο Τσίπρας μπορεί να ξέχασε εκείνο τον κοινοβουλευτικό διάλογο, δεν συνέβη όμως το ίδιο με τον Βενιζέλο. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν ξεχνάει ποτέ. Και την κατάλληλη στιγμή, και αφού έχει επιλέξει ο ίδιος το μέρος και το χρόνο, πετάει το γάντι στον αντίπαλό του.
Μετά την ανακοίνωση της επίσπευσης, κατά έξι περίπου εβδομάδες της προεδρικής εκλογής, μία προφανής πάγωμαρα έπεσε στο στρατόπεδο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Γιατί άραγε; Αν οι 180 δεν βρεθούν, η χώρα θα πάει σε εκλογές. Δηλάδή, ο διακαής πόθος του ΣΥΡΙΖΑ θα πραγματοποιηθεί. Η ανθρωπιστική κρίση που περνάει η χώρα, επιτέλους θα ξεπεραστεί, και αντί για την πολιτική των Μνημονίων, η κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ θα εφαρμόσει το πρόγραμμα που ανήγγειλε ο Αλέξης Τσίπρας στη ΔΕΘ.
Η χώρα θα λυτρωθεί από τους Σαμαρά και Βενιζέλο και, επιτέλους, οι προοδευτικές εφεδρείες της πατρίδας που προσωποποιούνται στον Λαφαζάνη και στην Κωνσταντοπούλου θα χρησιμοποιηθούν στην πρώτη ελληνική αριστερή κυβέρνηση.
Η Μέρκελ θα μας κουρέψει το -μη βιώσιμο- χρέος, και με μπροστάρηδες της συμμαχίας του Νότου τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Podemos, ο Σόιμπλε θα συνετιστεί υπό το βάρος της αλλαγής και θα σταματήσει τις πολιτικές λιτότητας σε όλες τις χώρες της Ευρωζώνης.
Μονομερείς ενέργειες δεν θα χρειαστούν -το τόνισε και ο διευθυντής του γραφείου του Τσίπρα- και όλα από δω και μπρος θα ειναι ειδυλλιακά..
Όμως.. Η αλήθεια είναι ότι στην ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει πανικός -και αυτό γιατί τα ψέμματα και οι ψευδαισθήσεις τελείωσαν. Και μαζί με αυτά τελειώσαν και τα αστεία.
Ο αιφνιδιασμός της συγκυβέρνησης – βενιζέλειας έμπνευσης- δεν προκύπτει από την πρόωρη προεδρική εκλογή. Αλλά από την πιθανότητα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες με ανοιχτή τη διαπραγμάτευση και δίμηνη παραμονή στο Μνημόνιο, έως το τέλος Φεβρουαρίου.
Στο απευκταίο σενάριο -για τη χώρα- της μη συγκέντρωσης των 180 βουλευτών η νέα κυβέρνηση που μόλις θα έχει προκύψει αρχές Φεβρουαρίου θα πρέπει να διαπραγματευτεί όχι μόνο την επόμενη μέρα των Μνημονίων, αλλά και τα νέα επαχθή μέτρα που θα τη συνοδέψουν. Η προεκλογική στρατηγική της Αντιπολίτευσης μόλις κατέρρευσε..
Το δίλημμα που θα έθετε στους Έλληνες, προφανές: «Προτιμάτε ως plan A τα νέα μέτρα που θα φέρουν τα κόμματα της συγκυβέρνησης μετά τη νέα συμφωνία ή το πρόγραμμά μας, όπως το ανακοινώσαμε στη Θεσσαλονίκη, που τα δίνει όλα σε όλους;».
Οι μεν, δηλαδή, να υπόσχονται δάκρυα και αίμα και οι δε επίγειους παραδείσους…
Δυστυχώς, όμως, ο τζάμπας πέθανε. Και μαζί του πέθαναν και οι αυταπάτες του Αλέξη Τσίπρα ότι μπορεί άκοπα και ανακόλουθα να τάζει τα πάντα στους πάντες, να λαϊκίζει αχαλίνωτα, να προκαλεί εκλογές και συνακόλουθα πολιτική αβεβαιότητα στη χώρα, μη έχοντας το παραμικρό ρεαλιστικό σχέδιο σε περίπτωση οποιασδήποτε εμπλοκής.
Η κατάρρευση του χρηματιστηρίου και τα ράλι των spread μας έκαναν όλους να τα εμπεδώσουμε καλά όλα αυτά.
Σηκώνοντας το γάντι ο Βενιζέλος στον Τσίπρα σε εκείνον τον κοινοβουλευτικό διάλογο με το Ελ Πάσο αντέτεινε: «Κύριε Τσίπρα, σας συγχαίρω γιατί έχετε προσφύγει στην αμερικανική βοήθεια, προκειμένου να σας εκπαιδεύσουν οι Αμερικάνοι. Αυτό που βάλατε ως στόχο στο Τέξας είναι τρύπιο δολάριο». Τρύπιο, σαν όλες τις υποσχέσεις που έδινε τόσο καιρό…
Ήταν μόλις πέρυσι το χειμώνα, όταν ο Βαγγέλης Βενιζέλο του πρότεινε -με αφορμή τη συζήτηση για τα υποβρύχια στη Βουλή- μία προσωπική μονομαχία μεταξύ τους. Ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης απάντησε σε μια αποστροφή του λόγου του με ένα ευφυολόγημα στο Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης:
«Κύριε Βενιζέλο, μου δώσατε την ευκαιρία να σας αποκαλύψω για ποιον λόγο πήγα στο Τέξας. Για να μάθω πώς μονομαχούν στο Ελ Πάσο! Στη μονομαχία, λοιπόν, θα είμαι παρών!»
Ίσως η ιστορία αυτή είναι πια πολύ παλιά, αφού τα χρόνια της κρίσης είναι σκυλίσια, όπως έχει ακουστεί. Δηλαδή ο πολιτικός χρόνος είναι τόσο πυκνός, που κάθε χρόνος μετράει για επτά.
Ο Τσίπρας μπορεί να ξέχασε εκείνο τον κοινοβουλευτικό διάλογο, δεν συνέβη όμως το ίδιο με τον Βενιζέλο. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν ξεχνάει ποτέ. Και την κατάλληλη στιγμή, και αφού έχει επιλέξει ο ίδιος το μέρος και το χρόνο, πετάει το γάντι στον αντίπαλό του.
Μετά την ανακοίνωση της επίσπευσης, κατά έξι περίπου εβδομάδες της προεδρικής εκλογής, μία προφανής πάγωμαρα έπεσε στο στρατόπεδο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Γιατί άραγε; Αν οι 180 δεν βρεθούν, η χώρα θα πάει σε εκλογές. Δηλάδή, ο διακαής πόθος του ΣΥΡΙΖΑ θα πραγματοποιηθεί. Η ανθρωπιστική κρίση που περνάει η χώρα, επιτέλους θα ξεπεραστεί, και αντί για την πολιτική των Μνημονίων, η κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ θα εφαρμόσει το πρόγραμμα που ανήγγειλε ο Αλέξης Τσίπρας στη ΔΕΘ.
Η χώρα θα λυτρωθεί από τους Σαμαρά και Βενιζέλο και, επιτέλους, οι προοδευτικές εφεδρείες της πατρίδας που προσωποποιούνται στον Λαφαζάνη και στην Κωνσταντοπούλου θα χρησιμοποιηθούν στην πρώτη ελληνική αριστερή κυβέρνηση.
Η Μέρκελ θα μας κουρέψει το -μη βιώσιμο- χρέος, και με μπροστάρηδες της συμμαχίας του Νότου τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Podemos, ο Σόιμπλε θα συνετιστεί υπό το βάρος της αλλαγής και θα σταματήσει τις πολιτικές λιτότητας σε όλες τις χώρες της Ευρωζώνης.
Μονομερείς ενέργειες δεν θα χρειαστούν -το τόνισε και ο διευθυντής του γραφείου του Τσίπρα- και όλα από δω και μπρος θα ειναι ειδυλλιακά..
Όμως.. Η αλήθεια είναι ότι στην ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει πανικός -και αυτό γιατί τα ψέμματα και οι ψευδαισθήσεις τελείωσαν. Και μαζί με αυτά τελειώσαν και τα αστεία.
Ο αιφνιδιασμός της συγκυβέρνησης – βενιζέλειας έμπνευσης- δεν προκύπτει από την πρόωρη προεδρική εκλογή. Αλλά από την πιθανότητα πρόωρης προσφυγής στις κάλπες με ανοιχτή τη διαπραγμάτευση και δίμηνη παραμονή στο Μνημόνιο, έως το τέλος Φεβρουαρίου.
Στο απευκταίο σενάριο -για τη χώρα- της μη συγκέντρωσης των 180 βουλευτών η νέα κυβέρνηση που μόλις θα έχει προκύψει αρχές Φεβρουαρίου θα πρέπει να διαπραγματευτεί όχι μόνο την επόμενη μέρα των Μνημονίων, αλλά και τα νέα επαχθή μέτρα που θα τη συνοδέψουν. Η προεκλογική στρατηγική της Αντιπολίτευσης μόλις κατέρρευσε..
Το δίλημμα που θα έθετε στους Έλληνες, προφανές: «Προτιμάτε ως plan A τα νέα μέτρα που θα φέρουν τα κόμματα της συγκυβέρνησης μετά τη νέα συμφωνία ή το πρόγραμμά μας, όπως το ανακοινώσαμε στη Θεσσαλονίκη, που τα δίνει όλα σε όλους;».
Οι μεν, δηλαδή, να υπόσχονται δάκρυα και αίμα και οι δε επίγειους παραδείσους…
Δυστυχώς, όμως, ο τζάμπας πέθανε. Και μαζί του πέθαναν και οι αυταπάτες του Αλέξη Τσίπρα ότι μπορεί άκοπα και ανακόλουθα να τάζει τα πάντα στους πάντες, να λαϊκίζει αχαλίνωτα, να προκαλεί εκλογές και συνακόλουθα πολιτική αβεβαιότητα στη χώρα, μη έχοντας το παραμικρό ρεαλιστικό σχέδιο σε περίπτωση οποιασδήποτε εμπλοκής.
Η κατάρρευση του χρηματιστηρίου και τα ράλι των spread μας έκαναν όλους να τα εμπεδώσουμε καλά όλα αυτά.
Σηκώνοντας το γάντι ο Βενιζέλος στον Τσίπρα σε εκείνον τον κοινοβουλευτικό διάλογο με το Ελ Πάσο αντέτεινε: «Κύριε Τσίπρα, σας συγχαίρω γιατί έχετε προσφύγει στην αμερικανική βοήθεια, προκειμένου να σας εκπαιδεύσουν οι Αμερικάνοι. Αυτό που βάλατε ως στόχο στο Τέξας είναι τρύπιο δολάριο». Τρύπιο, σαν όλες τις υποσχέσεις που έδινε τόσο καιρό…
Πένυ Δαλαμπούρα -http://www.metarithmisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.