Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

10 κανόνες για... Σκωτσέζους

Οι δέκα κανόνες της οικονομικής οδήγησης μπορεί να αποδειχθούν χρυσάφι για την τσέπη σας και να εξοικονομήσετε πολλά ευρώ, αρκεί να εφαρμόσετε έναν πιο οικολογικό τρόπο οδήγησης...

Πώς θα σας φαινόταν αν είχατε τη δυνατότητα να μειώσετε την κατανάλωση της βενζίνης στο αυτοκίνητό σας έως και 25%; Κι όμως το παραπάνω σενάριο δεν είναι καθόλου φανταστικό, ούτε απραγματοποίητο.

Αρκεί να εφαρμόσετε τους χρυσούς κανόνες της οικονομικής οδήγησης με σημαντικά οφέλη για την τσέπη σας αλλά και το περιβάλλον.

Φυσικά, το 25% της εξοικονόμησης καυσίμων απαιτεί κάποια μικρή προσπάθεια από τον οδηγό, ο οποίος πρέπει να απαρνηθεί τις κακές συνήθειες που εφάρμοζε μέχρι σήμερα. Όπως για παράδειγμα να πατάει τέρμα το γκάζι στις εκκινήσεις από το φανάρι, να κάνει άσκοπη χρήση του κιβωτίου ταχυτήτων, να φρενάρει αλόγιστα κ.ά. Η οικονομική οδήγηση προστάζει κάποιους πολύ απλούς κανόνες που σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στην Ευρώπη μπορεί να εξοικονομήσει σε διάστημα ενός έτους τα καύσιμα για 50 ημέρες. Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης η οικολογική οδήγηση διαδίδεται ταχύτατα, ενώ η συνεχής αύξηση στις τιμές των καυσίμων- αλλά και η αύξηση στο λειτουργικό κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου- επιβάλλει πολλές φορές στους οδηγούς να αναγνωρίζουν αλλά και να εφαρμόζουν έναν πιο οικολογικό τρόπο οδήγησης. Επίσης, σε πολλές χώρες του εξωτερικού ήδη οι σχολές οδήγησης διδάσκουν στους καινούργιους μαθητές ως βασικό μάθημα τους κανόνες οικολογικής οδήγησης- Εco driving. Οι 10 κανόνες της οικονομικής οδήγησης έχουν ως εξής:

Ελαστικά με μειωμένη πίεση παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης, με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου (μπορεί να αγγίζει έως και το 10%, αλλά αυτό εξαρτάται από το πόσο χαμηλή είναι η πίεσή τους). Ελέγχετε τις πιέσεις των ελαστικών τακτικά και πριν από μακρινά ταξίδια και τουλάχιστον κάθε 10 ημέρες. Στην αγορά υπάρχουν πολλά ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης έως και 20% που προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως 5%.

Επιλέγετε τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό θα σας εξοικονομήσει αρκετά λίτρα ακόμη και σε κάθε φουλάρισμα.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα όταν έχουμε ταχύτητα στο κιβώτιο και αφήνουμε το αυτοκίνητο να ρολάρει η κατανάλωσή του μηδενίζεται. Είναι μύθος ότι η κατανάλωση με νεκρά στο κιβώτιο είναι μηδενική. Αυτό διαπιστώνεται εύκολα σε μοντέλα που διαθέτουν ένδειξη της κατανάλωσης.

Κάθε πρόσθετο εξάρτημα στο αυτοκίνητο (αεροτομές, σχάρες κ.ά.) αλλά και ξεχασμένα αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ (π.χ. μια βαριά εργαλειοθήκη) προκαλούν αύξηση της ισχύος από τον κινητήρα, αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Οδηγώντας με 120 χλμ./ ώρα και έχοντας τοποθετημένες αποσκευές στην οροφή η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να αυξηθεί έως και κατά 39%.

Αποφεύγετε τη χρήση του αυτοκινήτου για σύντομες αποστάσεις (π.χ. μέχρι το περίπτερο της γειτονιάς σας). Η κατανάλωση καυσίμου με κρύο κινητήρα αυξάνεται σημαντικά και μπορεί να ξεπεράσει το 30%. Σβήνετε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις όπως για παράδειγμα στα φανάρια και το μποτιλιάρισμα και όταν σταματάτε για περισσότερο από μισό λεπτό. Μπορείτε να επιτύχετε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 10%. Είναι μύθος ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα χαλάει η μίζα με το άναψε- σβήσε του κινητήρα.

Πολύ σημαντικό ρόλο στην οικονομία καυσίμων παίζει η αλλαγή των σχέσεων στο κιβώτιο. Το ιδανικό είναι να αλλάζετε σχέση στις 2.000- 2.500 σ.α.λ. ενώ σε μερικά τούρμπο μοτέρ που η μέγιστη ροπή του κινητήρα αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές μπορεί να αλλάζετε ταχύτητα ακόμη και από τις 1.500- 1.700 σ.α.λ.

Κάντε συνετή χρήση του κλιματισμού και μην το ρυθμίζετε το καλοκαίρι κάτω από τους 23 C. Η ψύξη με κλιματισμό στο αυτοκίνητο και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 20%. Αποφεύγετε να έχετε ανοιχτά τα παράθυρα γιατί αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα την κατανάλωση καυσίμου.

Η τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου έχει σημαντικά οφέλη στην εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα ενώ επιτυγχάνεται και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Όταν ελέγχουμε από μακριά τη ροή της κυκλοφορίας αποφεύγουμε τα απότομα φρεναρίσματα και τις επιταχύνσεις. Αν για παράδειγμα το επόμενο φανάρι είναι κόκκινο, καλό είναι να επιβραδύνετε αρκετά πιο νωρίς και με σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. 
ΤΑ ΝΕΑ

1 σχόλιο:

  1. ΜΗΠΩΣ ΣΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ; ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕΣ; ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΙΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά