Το σχέδιο πάντως δεν περιλαμβάνει το ποσό της βασικής σύνταξης ούτε τους συντελεστές που θα διαμορφώνουν τη λεγόμενη ανταποδοτική σύνταξη (με τον νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων που θα ισχύσει από το 2018).
Στόχος του υπουργείου είναι έως τα μέσα Μαΐου να έχει τελειώσει και η κοινοβουλευτική διαδικασία με την ψήφιση του νόμου. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, με δεδομένη την αναστάτωση και το κύμα εξόδου στη σύνταξη από τους ασφαλισμένους, τονίζει ότι όσοι θεμελιώνουν και θα θεμελιώσουν τα δικαιώματά τους έως το 2013, δεν θα θιγούν, ακόμα και αν συνταξιοδοτηθούν αργότερα. Διευκρινίζεται ότι η εξίσωση στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών- γυναικών στο Δημόσιο, από το 2013, θα περιληφθεί σε άλλο νομοσχέδιο ή τροπολογία από το υπουργείο Οικονομικών. Επίσης, ο νόμος Πετραλιά, που προβλέπει σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης σε ΙΚΑ- ΔΕΚΟ- τράπεζες, θα εφαρμοστεί κανονικά από το 2013.
1 Ενιαίο φορέα διαχείρισης των αποθεματικών (αξίας 29,5 δισ. ευρώ συν τα κεφάλαια του Ταμείου Αλληλεγγύης των Γενεών) χωρίς να θίγονται τα περιουσιακά δικαιώματα των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.
2 Καθορισμό ενιαίων μηχανισμών ελέγχου: της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, του ΣΕΠΕ (επιθεωρητές εργασίας και των ασφαλιστικών ταμείων). 3 Συνδιαχείριση στους πόρους των κλάδων υγείας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης (μία και ενιαία διαπραγμάτευση για όλες τις προμήθειες του συστήματος). 4 Σύσταση Κέντρων Εξυπηρέτησης Ασφαλισμένων (ΚΕΑ), 5 Θεσμοθέτηση παράλληλης ασφάλισης για όλες τις κατηγορίες ασφαλισμένων που έχουν ασφαλιστεί από το 1993 (η πρόταση είναι το μέτρο αυτό να συμπεριλάβει και τους δημοσίους υπαλλήλους).
6 Ενιαίο καθεστώς ασφάλισης συνταξιούχων που εργάζονται.
7 Απαγόρευση προγραμμάτων εθελουσίων εξόδων. Ο μέσος όρος ηλικίας συνταξιοδότησης θα αυξηθεί κατά 2 χρόνια από το 2015 (από 61,4 που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 63,5).
8 Κεντρική επανεξέταση των αναπηρικών συντάξεων και εκσυγχρονισμός του καταλόγου βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.
9 Νέες διαδικασίες ασφάλισης για οικόσιτο προσωπικό και αγρεργάτες.
10 Αντικίνητρα πρόωρης συνταξιοδότησης.
11 Θέσπιση κινήτρων παραμονής στην αγορά εργασίας (κίνητρα παραμονής μετά την 35ετία και αντίστοιχα για όσους παραμένουν μετά το 65ο έτος).
12 Από 1/7/2011 διεκπεραίωση από το τραπεζικό σύστημα όλων των συναλλαγών στο πεδίο των εργασιακών σχέσεων (μισθοδοσία, απόδοση εισφορών). 13 Ενιαίο κέντρο πληρωμής συντάξεων (προκειμένου να επιτευχθεί ο ενιαίος έλεγχος της τήρησης της νομοθεσίας περί διπλοσυνταξιούχων).
14 Ρύθμιση του χρόνιου προβλήματος της διαδοχικής ασφάλισης (σύνταξη από περισσότερα των δύο Ταμείων) από το 2011. 15 Από το 2018 λογιστικός διαχωρισμός προνομιακών παροχών (σύνταξη- γενικές παροχές) κατά των κατά κυριολεξία συντάξεων.
16 Από το 2018 καθορισμός μιας κοινής για όλους τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης βασικής σύνταξης η οποία θα είναι σύνταξη γήρατος με τις ευνόητες βέβαια εξαιρέσεις (π.χ. βαρέα και ανθυγιεινά) και θα καταβάλλεται με εισοδηματικά κριτήρια ανεξαρτήτως αν ο δικαιούχος έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα ή αν θα έχει έστω και ένα ένσημο. Η βασική σύνταξη θα έχει προνοιακό χαρακτήρα και θα καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το ύψος της βασικής σύνταξης εξαρτάται από τη σχετική πολιτική απόφαση εκάστης κυβέρνησης και, προφανώς, από τον αριθμό των δικαιούχων. Ο κανόνας της τριμερούς χρηματοδότησης του Ασφαλιστικού παραμένει καταστατική αρχή της πολιτικής μας.
17 Ανταποδοτική σύνταξη (από το 2018): Πρόκειται για την κατά κυριολεξία σύνταξη η οποία αναλογεί στον χρόνο εργασίας και τις καταβληθείσες εισφορές. Ο επαναπροσδιορισμός του ύψους της δεν θα αποτελεί θέμα εισοδηματικής πολιτικής, όπως είναι σήμερα.
18 Βάση (χρόνος) υπολογισμού της σύνταξης: η δεκαετία ή δεκαπενταετία κατά την έναρξη εφαρμογής, το 2018, και το σύνολο του εργασιακού βίου προς τα τέλη της επόμενης δεκαετίας.
19 Συντελεστές υπολογισμού ανταπόδοσης: κλιμακούμενοι συντελεστές, από τα 15 έως τα 40 χρόνια. Ο νομοθετικός προσδιορισμός των συντελεστών έχει μεν πολιτικό χαρακτήρα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί την οικονομική κατάσταση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και το γεγονός ότι το σύστημα πρέπει να είναι βιώσιμο και να μην εξαντλεί τις δυνατότητες της εθνικής οικονομίας.
20 Διαχωρισμός των κλάδων- υπηρεσιών υγείας από το συνταξιοδοτικό σύστημα (από το 2018). Οι φορείς της πρωτοβάθμιας υγείας (που αποτελούν το κυρίως μέρος των διαθέσιμων υπηρεσιών του ασφαλιστικού συστήματος σήμερα) θα υπαχθούν στην εποπτεία του υπουργείου Υγείας και θα ενσωματωθούν στο Σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (και τα νοσοκομεία στη δευτεροβάθμια).
21 Ενοποιήσεις των ασφαλιστικών φορέων και συγκρότηση τριών μεγάλων φορέων κοινωνικής ασφάλισης, μισθωτών, αυτοαπασχολουμένων και αγροτών σε βάθος δεκαετίας.
22 Εξίσωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών- γυναικών στο Δημόσιο από το 2013.
ΤΑ ΝΕΑ
+23os ΑΞωΝ: Κεντρική επανεξέταση των ανγρτικών συντάξεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήGIATI PREPEI ENAS EFOROS AGROTHS:
a) POU POTE TOU DEN PLHRWSE LEPTA GIA SYNTAKSH,
b) POY EXEI ME GONIKH PARWXH GRAPSEI TA KTHMATA TOY, OIKOPEDA KAI SPITIA K.A. STOYS DHMOSIOUS YPALLHLOUS PAIDIA TOY,
c)POU PERNEI EPIDOTHSEIS 10-15000 EURo/ETHSIWS (GIA PARADEIGMA ME 1500 LIODENDRA) KAI ALLA TOSA EURO GIA BIOLOGIKH KALIERGEIA,
NA PERNEI KAI APO 400-600 EURO MHNIAIWS SYNTAKSH;
PWS NA TO KATALABEI AUTO O <> EUROPAIOS- AGROTHS POU PLHRWNEI XRONIA GIA TH SYNTAKSH TOY;
NA PERNEI AGROTIKH