Κυριακή 29 Αυγούστου 2010

Η Παιδεία κάτω από τη βάση

Φανταζόμαστε ότι η κυβέρνηση θα είναι πολύ ευχαριστημένη που γέμισε τις άδειες θέσεις στα ΤΕΙ με μαθητές που παρέδωσαν λευκές κόλες. Οι μανάδες και οι πατεράδες θα λένε ότι έχουν γιο ή θυγατέρα που σπουδάζει (να μην πάνε χαμένα και τα δίδακτρα των φροντιστηρίων), οι καθηγητές θα έχουν μαθητές, οι επαρχιακές πόλεις πελατεία για τα μαγαζιά τους και οι ίδιοι οι μαθητές ένα σκοπό για να συνεχίσουν την άκοπη προσπάθειά τους προς την επαγγελματική τους ολοκλήρωση. Κι ύστερα θέλουμε, μα τον Πανάρετο, μία «άλλη» Ελλάδα. Τρομάρα μας...

Είπαμε να αφήσουμε μία μέρα να περάσει για να ξεθυμάνουμε. Τόσο καιρό οι πράσινοι ινστρούχτορες της Παιδείας τσακώνονταν για το αν έπρεπε να καταργηθεί η βάση του 10 ή όχι για τις εισαγωγικές στα Ανώτερα και Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Το αποτέλεσμα το είδαμε. Πέρασαν σε σχολές μαθητές που παρέδωσαν μία λευκή κόλλα χαρτί. Αλήθεια, τι είδους επιστήμονες θα γίνουν αυτά τα παιδιά, όταν η Πολιτεία τους έχει επιβραβεύσει για το γεγονός ότι δεν κόπιασαν; Τους ανοίγει τις πόρτες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μόνο επειδή κατάφεραν να γράψουν το όνομά τους...


Δεν είναι δυνατόν να πετύχουμε τον πολυπόθητο στόχο της ανάπτυξης δίχως να έχουμε ένα καλά οργανωμένο εκπαιδευτικό σύστημα που να προάγει την έρευνα και να παράγει αποτέλεσμα. Κι είναι γνωστό σε όλους, το βιώνουμε καθημερινά, ότι η Παιδεία πάσχει εδώ και χρόνια. Θα περιμέναμε, λοιπόν, τα δύο μεγάλα κόμματα να συμφωνούσαν σε ένα μίνιμουμ πρόγραμμα εθνικής ανασυγκρότησης σε κρίσιμους τομείς, όπως είναι η Παιδεία και η Υγεία. Αντί γι΄ αυτό παρατηρούμε χρόνια τώρα ανούσιες αντιπαραθέσεις και μία αστεία και καταστροφική διαχείριση αυτών των θεμάτων. 


Ο κ. Πανάρετος επέμενε από την πρώτη στιγμή στην κατάργηση της βάσης του 10. Η κυρία Διαμαντοπούλου, η προϊστάμενη υπουργός του, έχει ευθύνη για το γεγονός ότι αποδέχτηκε την πρόταση, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι αρχικά είχε εκφράσει τη διαφωνία της. Δεν είναι όμως αυτή η ουσία. Όσα συνέβησαν με τη βάση του 10 είναι ένα ακόμη σύμπτωμα μιας χρόνιας πάθησης. 


Η κυρία Γιαννάκου είχε πάρει γενναίες πρωτοβουλίες, αλλά έμεινε δραματικά μόνη. Στο τέλος της γύρισαν την  πλάτη ακόμη και οι συνάδελφοί της στην τότε κυβέρνηση. Όποιος τολμήσει να θίξει «κεκτημένα» στο χώρο της Παιδείας, αντιμετωπίζεται από το «σύστημα» ως λεπρός. Το πιο ασφαλές πολιτικά είναι να μην κάνει κανείς το παραμικρό και να ανέχεται μία κατάσταση που αναπαράγει την κρίση. 


Που να σταθούμε; Στο «δημοκρατικό» δικαίωμα των μαθητών να κάνουν καταλήψεις, στο ότι τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα έχουν γίνει γκέτο περιθωριακών κοινωνικών ομάδων, στα χρήματα που πληρώνει ο γονιός στην Παραπαιδεία, στο γεγονός ότι τα σχολεία δεν έχουν προσωπικό και την ίδια ώρα γίνονται μετατάξεις χιλιάδων εκπαιδευτικών σε άλλες υπηρεσίες, στην έλλειψη συστήματος αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στο χάος που χωρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία με τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας;

Η Παιδεία είναι ένας μεγάλος ασθενής και χρειάζεται να σκύψουμε όλοι από πάνω του και να δώσουμε τις λύσεις που απαιτούνται. Κι η λύση δεν μπορεί να είναι να περνάνε με λευκή κόλλα οι μαθητές στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ. Αυτό σίγουρα όχι...

Θανάσης Μαυρίδης
www.capital.gr

2 σχόλια:

  1. Γιατί κρυβόμαστε πίσω απ΄το δάχτυλο μας; Μήπως ο χαμηλός βαθμός δείχνει την πραγματική αξία του μαθητή μας, που δεν κάνει φροντιστήριο;
    Μήπως ο υψηλός βαθμός δείχνει το μαθητή, που οι γονείς του ξόδεψαν μια περιουσία όλα τα μαθητικά του χρόνια;
    Και μια άλλη απορία:
    μαθητές με χαμηλή βαθμολογία που σπούδασν στο εξωτερικό δεν έγιναν σπουδαίοι επιστήμονες; Γιατροί,Μηχανικοί,Δικηγόροι.....κ.α

    Με τιμή
    ένας εκπαιδευτικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΥΡΙΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕ.

    ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΦΤΑΙΧΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΣ.
    ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ ΑΡΓΟΣΧΟΛΟΙ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΤΕ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ ΣΑΣ.
    ΗΜΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΞΕΦΤΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΑΣ (ΟΧΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ) ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΙΔΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΡΑΤΟΣ (ΕΚΤΟΣ ΑΦΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΠΑΛΙ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ)
    ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ (ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ, ΔΟΥΛΕΥΕΤΑΙ 8-9 ΜΗΝΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΕΣΤΕ ΓΙΑ 14 ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΑΤΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 20 ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ).

    Ο ΧΑΜΗΛΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ. ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΑΞΙΖΕΙ;
    ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΤΕ ΑΠΛΑ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ (ΟΧΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ)
    ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ; ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ (ΠΟΥ ΦΡΟΝΤΙΖΕΤΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΕΙΤΕ (ΣΑΣ ΧΑΛΑΝΕ ΤΗΝ ΝΙΡΒΑΝΑ ΣΑΣ)
    ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ (ΠΟΣΟ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ; ΚΑΘΟΛΟΥ)
    ΞΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΑΤΑΝΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΦΤΑΙΤΕ ΕΣΕΙΣ;

    ΑΥΤΑ ΚΥΡΙΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΧΡΗΜΑΤΑ ΒΛΕΠΕΙΣ


    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ, Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΙ. ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΑΝ. ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑΤΙ ΗΞΕΡΑΝ ΟΤΙ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ ΘΑ ΕΦΕΥΓΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΣΑΣ (ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ)

    ΜΗΝ ΜΙΛΑΤΕ ΚΥΡΙΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕ, ΚΑΝΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΣΑΣ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ.

    (ΒΑΣΙΛΗ SORRY ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΝΟ ΑΛΛΑ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΤΥΠΙΕΤΑΙ ΑΛΥΠΗΤΑ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά