Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Επίκαιρη ερώτηση κ. Αντωνίου για τα διόδια στο νομό μας.


Με επίκαιρη ερώτησή της προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Τόνια Αντωνίου επαναφέρει το θέμα των διοδίων στο νομό Φθιώτιδας, που λειτουργούν χωρίς να έχει ακόμα κατασκευαστεί παράπλευρο και εναλλακτικό οδικό δίκτυο, όπως προβλέπεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και αφού μιλάει για αδικία απέναντι στους πολίτες της Φθιώτιδας που είναι σήμερα αποκλεισμένοι μέσα στον ίδιο τους τον τόπο, ζητά μεταξύ άλλων να χορηγηθούν κάρτες ελεύθερης διέλευσης στους δημότες των περιοχών που λειτουργούν διόδια, μέχρι να κατασκευαστεί το παράπλευρο δίκτυο.

Πιο συγκεκριμένα στην επίκαιρη ερώτησή της η βουλευτής αναφέρει:

Στο νομό Φθιώτιδας έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία τα μετωπικά διόδια Πελασγίας, Τραγάνας και Αγ. Τριάδας, καθώς και τα πλευρικά διόδια Τραγάνας, Θερμοπυλών και Μώλου, ενώ πρόκειται να λειτουργήσουν τα διόδια Αγ. Παρασκευής και Λειανοκλαδίου. Έτσι η Φθιώτιδα γίνεται ο νομός με τα περισσότερα διόδια στη χώρα. Σύμφωνα με το νόμο και τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς προϋπόθεση για τη λειτουργία σταθμών διοδίων είναι η ύπαρξη παράπλευρου και εναλλακτικού δικτύου, ενώ οι τιμές των διοδίων πρέπει να αντιστοιχούν στα χιλιόμετρα που διανύει ο οδηγός. Ωστόσο, αυτά δεν εφαρμόζονται με αποτέλεσμα η αδικία που υφίστανται σήμερα οι πολίτες της Φθιώτιδας να είναι μεγάλη και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αναγκάζονται να πληρώνουν διόδια για τις εσωτερικές μετακινήσεις τους στο νομό, αλλά και μέσα στα όρια των δήμων τους και τελικά να είναι αποκλεισμένοι μέσα στον ίδιο τους τον τόπο, αφού δεν έχει κατασκευαστεί σύγχρονο και ασφαλές παράπλευρο οδικό δίκτυο. Προεκλογική δέσμευση του Υπουργείου ήταν η επαναδιαπραγμάτευση της Σύμβασης και η μείωση του τέλους διοδίων.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1.      Για ποιο λόγο δεν έχει κατασκευαστεί το παράπλευρο και εναλλακτικό οδικό δίκτυο και πώς λειτουργούν τα διόδια χωρίς την κατασκευή του.
2.      Εάν ισχύει η δέσμευση για επαναδιαπραγμάτευση της Σύμβασης και μείωση του τέλους των διοδίων και εάν μέχρι να κατασκευαστεί το παράπλευρο δίκτυο θα δοθούν κάρτες ελεύθερης διέλευσης στους δημότες των περιοχών που λειτουργούν διόδια.

Η Πελασγία από ψηλά