Εφ’ όσον τα επιχειρήματα της ευαισθησίας δεν συγκινούν, εφ’ όσον ο βουβός λόγος των απεργών πείνας δεν ακούγεται, ας ακουστούν έστω οι «ρεαλιστές». Κι ας δοθεί λύση, την ακρότατη έστω στιγμή.
Στην Αθήνα της αρχαιότητας.. (που υποτίθεται ότι κατοικεί άγρυπνη στο νου μας και μας καθοδηγεί, μαζί με τον κατοπινό χριστιανισμό μας), ανάμεσα στους άλλους ναούς υπήρχε κι ένας ναός αφιερωμένος στον Ασυλαίο Δία, που τον τιμούσαν επίσης ως Ξένιο και Φύξιμο, προστάτη, δηλαδή, των ικετών φυγάδων. Στα ασυλαία ιερά μπορούσαν να καταφύγουν τόσο οι ελεύθεροι όσο και οι δούλοι, που τους κακομεταχειρίζονταν οι αφέντες τους. Δούλους δεν έχουμε, βέβαια (έχουν άλλα ονόματα όσοι ξένοι βρίσκονται στη δούλεψή μας, ημινόμιμα ή παράνομα) και ίσως γι’ αυτό δεν διαθέτουμε ασυλαία ιερά.
Εχουμε, ωστόσο, μιαν άλλη δυνατότητα να μιμηθούμε τους αρχαίους, για να βγει και κάπως δικαιωμένο το καμάρι μας. Πώς οι Αθηναίοι πολιτογραφούσαν συμπολίτες τους, με ειδικό ψήφισμα της Eκκλησίας του Δήμου και για να τους ανταμείψουν, όποιους μετοίκους προσέφεραν εξαιρετικές υπηρεσίες στην Αθήνα; Ετσι κι εμείς. Να πολιτογραφήσουμε τους απεργούς πείνας, να αποδεχθούμε το αίτημά τους επειδή μας προσέφεραν την εξαιρετική υπηρεσία να μας φέρουν μπροστά στον εθνικοθρησκευτικό μας καθρέφτη γυμνούς, χωρίς τα κτερίσματα και τα ψιμύθια της αρχαιότητας, χωρίς τους σταυρούς της επιφανειακής πλην επιδεικνυόμενης σε λάβαρα και σε Συντάγματα χριστιανικότητάς μας.
Tου Παντελη Μπουκαλα-Καθημερινή
ΤΟΥΣ ΙΚΕΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΠΕΙΔΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΓΓΙΞΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΧΤΙΖΑΝ ΕΠΙΤΟΠΟΥ ΚΗΡΙΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΟΤΙ ΣΕ ΣΗΜΦΕΡΕΙ.ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΝΑ ΛΕΤΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΤΑΙ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΑΥΓΗΤΕΣ ΜΕ 15-20 ΤΑ 100,ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΚΟΙΤΑΜΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ.Η ΕΚΡΗΞΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΑΛΛΟ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΣ ΑΝΟΧΗΣ.ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΣΗΛΗΦΘΕΙ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΥΠΟΚΙΝΟΥΣΑΝ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΗΒΕΡΝΗΣΗ ,ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΣΚΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ.ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφή