ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ σκορδαλιά και φουστανέλα: έτσι έχει καθιερωθεί η 25η Μαρτίου στη συνείδηση των πολλών – χρόνια πολλά στον Βαγγέλη και την Ευαγγελία, στην υγειά µας και να ζούµε για να αναπολούµε τον Κολοκοτρώνη, τον Νικηταρά τον Τουρκοφάγο και το κρυφό σχολειό στο µεσηµεριανό τραπέζι.
Και σε ό,τι αφορά τον µπακαλιάρο σκορδαλιά, περί ορέξεως, ουδείς λόγος. Τον έχει ευλογήσει και η Εκκλησία. Αλλά µε τις φουστανέλες, το πράγµα µπερδεύεται. Ο κ. Ιερώνυµος και η Σύνοδος θεωρούν ότι «η αθλιοποίηση της ζωής µας δεν περιορίζεται στον εαυτό µας, αλλά επεκτείνεται και στο παρελθόν». Εν ολίγοις, το ‘21 και οι αξίες του δέχονται επίθεση.
Από ποιον; Από «τη νέα τάξη πραγµάτων, που µας θέλει προσκυνηµένους και υποταγµένους», σηµειώνει ο Αρχιεπίσκοπος. ∆εν είναι ο µόνος. Μία ολόκληρη στρατιά συµπολιτών µας, συνήθως γνωστών και µη εξαιρετέων, διαβλέπει µία
προσπάθεια υποτίµησης της επανάστασης από τη «νέα τάξη πραγµάτων».
Και ποια είναι αυτή η νέα τάξη των πραγµάτων; Μήπως είναι η τρόικα; Μήπως είναι το Μνηµόνιο; Μήπως είναι οι ξένοι; Μήπως οι εν Ελλάδι µπιστικοί τους; Ολα νέα τάξη – κι αυτά κι εκείνα, που θα ‘λεγε κι ο ποιητής.
Ανύπαρκτες αξίες
ΜΕ ΛΙΓΗ ΔΥΝΑΤΗ σκορδαλιά στο πιρούνι δεν µπορείς να µη σκεφτείς ότι ήταν η «νέα τάξη πραγµάτων» της εποχής που δηµιούργησε το ελληνικό κράτος: στη Ναυµαχία του Ναυαρίνου πολέµησαν αγγλικά, γαλλικά και ρωσικά πλοία – ενώ οι δικοί µας είχαν χάσει ώς και την Ακρόπολη. Αλλά εµείς προτιµούµε να µένουµε στο ‘21 , άντε στο ‘22 – και δεν φτάνουµε ποτέ στο 1827...
Μας αγαπούσαν τότε οι Μεγάλες ∆υνάµεις; Οσο και σήµερα οι δανειστές µας: γραµµένους κανονικά µας έχουν – γυρεύουν απλώς πίσω τα δανεικά και κοιτάνε τι άλλο θα µας αρπάξουν σε τιµή ευκαιρίας.
Κι αντί νααναπολούµειστορίες που δενσυνέβησαν και αξίες που δενυπηρετήθηκαν ποτέ, καλό θα είναι να παραδειγµατιστούµε απότις µάταιες προσπάθειες των προγόνων να αποτινάξουν τον ζυγό των δανειστών: αλλιώς, θα µας πάρουνκαι τη σκορδαλιά από το στόµα...
Και σε ό,τι αφορά τον µπακαλιάρο σκορδαλιά, περί ορέξεως, ουδείς λόγος. Τον έχει ευλογήσει και η Εκκλησία. Αλλά µε τις φουστανέλες, το πράγµα µπερδεύεται. Ο κ. Ιερώνυµος και η Σύνοδος θεωρούν ότι «η αθλιοποίηση της ζωής µας δεν περιορίζεται στον εαυτό µας, αλλά επεκτείνεται και στο παρελθόν». Εν ολίγοις, το ‘21 και οι αξίες του δέχονται επίθεση.
Από ποιον; Από «τη νέα τάξη πραγµάτων, που µας θέλει προσκυνηµένους και υποταγµένους», σηµειώνει ο Αρχιεπίσκοπος. ∆εν είναι ο µόνος. Μία ολόκληρη στρατιά συµπολιτών µας, συνήθως γνωστών και µη εξαιρετέων, διαβλέπει µία
προσπάθεια υποτίµησης της επανάστασης από τη «νέα τάξη πραγµάτων».
Και ποια είναι αυτή η νέα τάξη των πραγµάτων; Μήπως είναι η τρόικα; Μήπως είναι το Μνηµόνιο; Μήπως είναι οι ξένοι; Μήπως οι εν Ελλάδι µπιστικοί τους; Ολα νέα τάξη – κι αυτά κι εκείνα, που θα ‘λεγε κι ο ποιητής.
Ανύπαρκτες αξίες
ΜΕ ΛΙΓΗ ΔΥΝΑΤΗ σκορδαλιά στο πιρούνι δεν µπορείς να µη σκεφτείς ότι ήταν η «νέα τάξη πραγµάτων» της εποχής που δηµιούργησε το ελληνικό κράτος: στη Ναυµαχία του Ναυαρίνου πολέµησαν αγγλικά, γαλλικά και ρωσικά πλοία – ενώ οι δικοί µας είχαν χάσει ώς και την Ακρόπολη. Αλλά εµείς προτιµούµε να µένουµε στο ‘21 , άντε στο ‘22 – και δεν φτάνουµε ποτέ στο 1827...
Μας αγαπούσαν τότε οι Μεγάλες ∆υνάµεις; Οσο και σήµερα οι δανειστές µας: γραµµένους κανονικά µας έχουν – γυρεύουν απλώς πίσω τα δανεικά και κοιτάνε τι άλλο θα µας αρπάξουν σε τιµή ευκαιρίας.
Κι αντί νααναπολούµειστορίες που δενσυνέβησαν και αξίες που δενυπηρετήθηκαν ποτέ, καλό θα είναι να παραδειγµατιστούµε απότις µάταιες προσπάθειες των προγόνων να αποτινάξουν τον ζυγό των δανειστών: αλλιώς, θα µας πάρουνκαι τη σκορδαλιά από το στόµα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.