Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης
βρίσκεται αντιμέτωπο με ένα «μπαράζ» αρνητικής δημοσιότητας, το οποίο,
στην αντίληψη της ηγεσίας του, οφείλεται στην παραδοσιακή αλλά και στη
νέα διαπλοκή. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τσίπρας και οι συνεργάτες του
διακρίνουν πίσω από την επικοινωνιακή πίεση που δέχονται σε καθημερινή
βάση την παρέμβαση του Μαξίμου και προσωπικά του κ. Σαμαρά.
Κλιμάκωση της αντιπαράθεσης
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κλιμάκωση της αντιπαράθεσης με την παραδοσιακή διαπλοκή, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο, κατά την άποψη της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, παίζουν το MEGA και τα συνεργαζόμενα με αυτό ΜΜΕ.
Δύο είναι τα πρόσφατα γεγονότα που οδήγησαν στη σκλήρυνση της αναμέτρησης του ΣΥΡΙΖΑ με την παραδοσιακή διαπλοκή. Η δραστηριοποίηση της νέας γενιάς τρομοκρατών και η σύλληψη εικοσάρηδων που
αυτοπροσδιορίζονται ως αναρχικοί και οργάνωσαν εντυπωσιακά τρομοκρατικά χτυπήματα. Το MEGA υιοθετεί πλήρως την κυβερνητική άποψη σύμφωνα με την οποία η ανάπτυξη της νέας τρομοκρατίας διευκολύνεται από την πολιτική κάλυψη που προσφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά της, η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ εκτιμά ότι η κυβέρνηση Σαμαρά αξιοποιεί την ανάδειξη μιας νέας γενιάς τρομοκρατών για να επενδύσει στον πολιτικό αυταρχισμό και στην προβολή της θεωρίας των δύο πολιτικών άκρων που απειλούν τη δημοκρατία. Την κατάσταση περιέπλεξε και η καλά οργανωμένη επιδρομή στο εργοτάξιο της «Ελληνικός Χρυσός» από πολυάριθμη ομάδα κουκουλοφόρων, που κατέληξε στην καταστροφή μηχανημάτων και γραφείων. Στην αξιοποίηση της μεγάλης επένδυσης στο χρυσωρυχείο της Χαλκιδικής πρωταγωνιστούν τα συμφέροντα Μπόμπολα, τα οποία έχουν ηγετικό ρόλο και στο MEGA. Το μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι φαίνεται να υιοθετεί την άποψη ότι η κριτική που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ στα συμφέροντα του ομίλου Μπόμπολα και οι αντιρρήσεις των στελεχών του στη μεγάλη επένδυση στη Χαλκιδική, στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος, δημιουργούν το κατάλληλο κλίμα για την εκδήλωση πολιτικής βίας.
Η αντιπαράθεση με το MEGA και ο πόλεμος φθοράς που δέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ από άλλα ισχυρά ΜΜΕ ενισχύουν τις θεωρίες συνωμοσίας μεταξύ των ανώτατων στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Διακρίνουν την ανάδειξη της «νέας διαπλοκής», που μπορεί να ενώσει τις δυνάμεις της με τους παραδοσιακούς αντιπάλους του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο των ΜΜΕ, για να εμποδίσουν την άνοδό του στην εξουσία. Τα αποτελέσματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων εμφανίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ να ανακτά εκλογικό προβάδισμα έναντι της ΝΔ, το οποίο αναμένεται να διευρυνθεί εξαιτίας της επιδείνωσης της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης. Η επικοινωνιακή πολιτική και οι σχέσεις με τα ΜΜΕ αποκτούν ξεχωριστή σημασία αυτή την περίοδο, γιατί μπορεί να διευκολύνουν τη δημοσκοπική άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και να την ανακόψουν.
Παραπολιτικά - Μαρινάκης
Το επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι πολιτικές του επιδιώξεις απειλούνται και από τις μιντιακές φιλοδοξίες του Βαγγέλη Μαρινάκη, γνωστού εφοπλιστή και προέδρου της Ολυμπιακός ΠΑΕ. Η τελευταία του ιδιότητα μεγαλώνει το ειδικό βάρος του κ. Μαρινάκη στην επικοινωνία, ενδεχομένως και στην πολιτική.
Η αιχμή του δόρατος της επικοινωνιακής προσπάθειας του κ. Μαρινάκη είναι σε αυτή τη φάση η σαββατιάκη εφημερίδα «Παραπολιτικά», που εκδίδει ο γνωστός δημοσιογράφος Γιάννης Κουρτάκης. Η εβδομαδιαία εφημερίδα ειδικεύεται σε σκληρές επιθέσεις κατά ηγετικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά του κ. Τσίπρα. Κατά την άποψη των συνεργατών του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, η εφημερίδα «Παραπολιτικά» έχει σταθερή σχέση με τα διαφημιστικά κονδύλια των δημόσιων οργανισμών και επιχειρήσεων, εφόσον στην εμπορική της διεύθυνση έχει προωθηθεί γνωστός πολιτευτής της ΝΔ με ιδιαίτερα στενές σχέσεις με τον κ. Σαμαρά, τον οποίο είχε στηρίξει και κατά την περίοδο της Πολιτικής Άνοιξης.
Ο κ. Κουρτάκης αντέδρασε δυναμικά στην αμφισβήτηση της πολιτικής ανεξαρτησίας της εφημερίδας που εκδίδει και κατέθεσε αγωγή σε βάρος της «Αυγής», της κομματικής εφημερίδας του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία δημοσίευσε τα σχετικά ρεπορτάζ, διεκδικώντας αποζημίωση 300.000 ευρώ. Κατά τον κ. Κουρτάκη, δεν υπάρχει καμία ανάμειξη του κ. Μαρινάκη στην έκδοση της εβδομαδιαίας εφημερίδας. Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Κουρτάκης ανέθεσε τη νομική του εκπροσώπηση στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ κ. Βορίδη, ενισχύοντας έτσι την πολιτική διάσταση της αντιπαράθεσης.
Ανεξάρτητα από τις πολιτικές εκτιμήσεις της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, τα περισσότερα ΜΜΕ αντιμετωπίζουν την εφημερίδα «Παραπολιτικά» σαν σοβαρή επένδυση του κ. Μαρινάκη στα ΜΜΕ και του αποδίδουν μεγαλύτερες φιλοδοξίες. Τα σχετικά δημοσιεύματα ενισχύουν τον προβληματισμό και τις ανησυχίες της ηγεσίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ενός μπλοκ μιντιακών συμφερόντων με σαμαρικά ή φιλοσαμαρικά χαρακτηριστικά, που θα έχει ως βασικό του στόχο τον ΣΥΡΙΖΑ. Αναφέρουμε ενδεικτικά τα σχετικά ρεπορτάζ στην κυριακάτικη εφημερίδα «Το Παρόν» (17 Φεβρουαρίου 2013), που εκδίδεται από τον Μάκη Κουρή και έχει δημιουργήσει μια παράδοση αναλυτικής παρουσίασης των εξελίξεων στο χώρο των ΜΜΕ. Στο ρεπορτάζ επισημαίνονται μεταξύ των άλλων τα εξής: «Με τα βήματα που πολύ προσεκτικά έχει κάνει ως τώρα, αγοράζοντας μικρές εφημερίδες κυρίως και εκδίδοντας νέες, όπως τα “Παραπολιτικά”, που κυκλοφοριακά πάνε πολύ καλά, αλλά και προχωρώντας στην έκδοση περιοδικού, στην απόκτηση πακέτου μετοχών σημαντικού ποσοστού στο “Πρώτο Θέμα” και κάνοντας συζητήσεις για την αγορά ή την ενοικίαση ραδιοφωνικού σταθμού, δείχνει ότι παράλληλα με τα καράβια και την “εισβολή” στο ποδόσφαιρο, με πρώτο χαρτί τον Ολυμπιακό, μπαίνει δυναμικά και στο χώρο του Τύπου, χτίζοντας μια αυτοκρατορία στους κρίσιμους και δυναμικούς χώρους που έχουν αποφασιστικό ρόλο και επιρροή, τη στιγμή που σχεδόν όλοι οι παραδοσιακοί υποχωρούν, είτε γιατί δεν έχουν συνέχεια είτε γιατί από την πολύχρονη τριβή έχουν σε σημαντικό βαθμό απαξιωθεί».
Το ενδιαφέρον ρεπορτάζ της εφημερίδας δημοσιεύεται με τον εντυπωσιακό τίτλο «Μπαίνει ο Μαρινάκης στον... Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη – χτίζει αυτοκρατορία».
Και νέοι αντίπαλοι
Η ηγεσία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης προχωράει, με δημόσιες δηλώσεις αλλά και μέσω των ρεπορτάζ της «Αυγής», στην καταγγελία των μιντιακών σχεδίων διαφόρων παραγόντων, όπως του γνωστού δημοσιογράφου Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, του διαφημιστή με παρουσία στα ΜΜΕ Φίλιππου Βρυώνη και του εφοπλιστή, επιχειρηματία Δημήτρη Μελισσανίδη. Τους αποδίδεται πρόθεση εξαγοράς της συχνότητας του τηλεοπτικού σταθμού του ΚΚΕ, ο οποίος έχει σταματήσει τη λειτουργία του, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου, ισχυρού ΜΜΕ που θα στηρίζει την κυβέρνηση Σαμαρά.
Ο κ. Τριανταφυλλόπουλος παραδέχτηκε ότι συναντήθηκε πρόσφατα με τον πρωθυπουργό κ. Σαμαρά, επιμένει όμως ότι η μεταξύ τους συζήτηση περιορίστηκε στα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα και δεν επεκτάθηκε στο χώρο των ΜΜΕ και της κυβερνητικής επικοινωνίας. Κατά την άποψη των ηγετικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Βρυώνης βρίσκεται κοντά στο περιβάλλον του πρωθυπουργού, εφόσον πήρε μέρος στην αποστολή των επιχειρηματιών που τον συνόδευσαν κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψής του στο Κατάρ. Όσο για τον κ. Μελισσανίδη, καταγγέλεται σαν διαπλεκόμενος διεκδικητής του ΟΠΑΠ, ο οποίος πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί στο άμεσο μέλλον. Το γεγονός ότι ο κ. Μελισσανίδης αξιοποιεί για τη νομική του εκπροσώπηση και τον κατά δήλωσή του «στενό φίλο του πρωθυπουργού» Φαήλο Κρανιδιώτη θεωρείται από το επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ ένα είδος επιβεβαίωσης της διαπλεκόμενης σχέσης.
Σημασία έχει και το μήνυμα
Παρά το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αναδειχθεί σε κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και διεκδικεί με αξιώσεις την εξουσία, η αντιμετώπιση των ΜΜΕ εκ μέρους της ηγεσίας του παραπέμπει σε μικρό κόμμα που ξεπήδησε από τα σπλάχνα της κομμουνιστικής Αριστεράς. Η ταχύτητα με την οποία ανακαλύπτονται ή κατασκευάζονται αντίπαλοι του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης και επιχειρηματικών δυσκολιών οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ΜΜΕ θα στηρίξουν, για προφανείς λόγους, την κυβερνητική προσπάθεια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να τους μετατρέψει όλους σε θανάσιμους επικοινωνιακούς και πολιτικούς αντιπάλους. Οι περισσότεροι παράγοντες των ΜΜΕ παίρνουν υπόψη τους το συσχετισμό των πολιτικών δυνάμεων αλλά και το ποια μπορεί να είναι η επόμενη ημέρα.
Η πάλη κατά της διαπλοκής, έτσι όπως γίνεται από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, κινδυνεύει να ενισχύσει την εσωστρέφειά του σε μια περίοδο κατά την οποία η κοινωνία περιμένει να ακούσει με ενδιαφέρον το πολιτικό μήνυμα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και θέλει να δώσει πολιτικές ευκαιρίες στα πιο ικανά στελέχη του, που συνδυάζουν την ευρύτητα του πνεύματος με τη ρεαλιστική προσέγγιση στα μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα.
Γ. Κύρτσος-Free Sunday
Κλιμάκωση της αντιπαράθεσης
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κλιμάκωση της αντιπαράθεσης με την παραδοσιακή διαπλοκή, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο, κατά την άποψη της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, παίζουν το MEGA και τα συνεργαζόμενα με αυτό ΜΜΕ.
Δύο είναι τα πρόσφατα γεγονότα που οδήγησαν στη σκλήρυνση της αναμέτρησης του ΣΥΡΙΖΑ με την παραδοσιακή διαπλοκή. Η δραστηριοποίηση της νέας γενιάς τρομοκρατών και η σύλληψη εικοσάρηδων που
αυτοπροσδιορίζονται ως αναρχικοί και οργάνωσαν εντυπωσιακά τρομοκρατικά χτυπήματα. Το MEGA υιοθετεί πλήρως την κυβερνητική άποψη σύμφωνα με την οποία η ανάπτυξη της νέας τρομοκρατίας διευκολύνεται από την πολιτική κάλυψη που προσφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά της, η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ εκτιμά ότι η κυβέρνηση Σαμαρά αξιοποιεί την ανάδειξη μιας νέας γενιάς τρομοκρατών για να επενδύσει στον πολιτικό αυταρχισμό και στην προβολή της θεωρίας των δύο πολιτικών άκρων που απειλούν τη δημοκρατία. Την κατάσταση περιέπλεξε και η καλά οργανωμένη επιδρομή στο εργοτάξιο της «Ελληνικός Χρυσός» από πολυάριθμη ομάδα κουκουλοφόρων, που κατέληξε στην καταστροφή μηχανημάτων και γραφείων. Στην αξιοποίηση της μεγάλης επένδυσης στο χρυσωρυχείο της Χαλκιδικής πρωταγωνιστούν τα συμφέροντα Μπόμπολα, τα οποία έχουν ηγετικό ρόλο και στο MEGA. Το μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι φαίνεται να υιοθετεί την άποψη ότι η κριτική που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ στα συμφέροντα του ομίλου Μπόμπολα και οι αντιρρήσεις των στελεχών του στη μεγάλη επένδυση στη Χαλκιδική, στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος, δημιουργούν το κατάλληλο κλίμα για την εκδήλωση πολιτικής βίας.
Η αντιπαράθεση με το MEGA και ο πόλεμος φθοράς που δέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ από άλλα ισχυρά ΜΜΕ ενισχύουν τις θεωρίες συνωμοσίας μεταξύ των ανώτατων στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Διακρίνουν την ανάδειξη της «νέας διαπλοκής», που μπορεί να ενώσει τις δυνάμεις της με τους παραδοσιακούς αντιπάλους του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο των ΜΜΕ, για να εμποδίσουν την άνοδό του στην εξουσία. Τα αποτελέσματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων εμφανίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ να ανακτά εκλογικό προβάδισμα έναντι της ΝΔ, το οποίο αναμένεται να διευρυνθεί εξαιτίας της επιδείνωσης της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης. Η επικοινωνιακή πολιτική και οι σχέσεις με τα ΜΜΕ αποκτούν ξεχωριστή σημασία αυτή την περίοδο, γιατί μπορεί να διευκολύνουν τη δημοσκοπική άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και να την ανακόψουν.
Παραπολιτικά - Μαρινάκης
Το επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι πολιτικές του επιδιώξεις απειλούνται και από τις μιντιακές φιλοδοξίες του Βαγγέλη Μαρινάκη, γνωστού εφοπλιστή και προέδρου της Ολυμπιακός ΠΑΕ. Η τελευταία του ιδιότητα μεγαλώνει το ειδικό βάρος του κ. Μαρινάκη στην επικοινωνία, ενδεχομένως και στην πολιτική.
Η αιχμή του δόρατος της επικοινωνιακής προσπάθειας του κ. Μαρινάκη είναι σε αυτή τη φάση η σαββατιάκη εφημερίδα «Παραπολιτικά», που εκδίδει ο γνωστός δημοσιογράφος Γιάννης Κουρτάκης. Η εβδομαδιαία εφημερίδα ειδικεύεται σε σκληρές επιθέσεις κατά ηγετικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά του κ. Τσίπρα. Κατά την άποψη των συνεργατών του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, η εφημερίδα «Παραπολιτικά» έχει σταθερή σχέση με τα διαφημιστικά κονδύλια των δημόσιων οργανισμών και επιχειρήσεων, εφόσον στην εμπορική της διεύθυνση έχει προωθηθεί γνωστός πολιτευτής της ΝΔ με ιδιαίτερα στενές σχέσεις με τον κ. Σαμαρά, τον οποίο είχε στηρίξει και κατά την περίοδο της Πολιτικής Άνοιξης.
Ο κ. Κουρτάκης αντέδρασε δυναμικά στην αμφισβήτηση της πολιτικής ανεξαρτησίας της εφημερίδας που εκδίδει και κατέθεσε αγωγή σε βάρος της «Αυγής», της κομματικής εφημερίδας του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία δημοσίευσε τα σχετικά ρεπορτάζ, διεκδικώντας αποζημίωση 300.000 ευρώ. Κατά τον κ. Κουρτάκη, δεν υπάρχει καμία ανάμειξη του κ. Μαρινάκη στην έκδοση της εβδομαδιαίας εφημερίδας. Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Κουρτάκης ανέθεσε τη νομική του εκπροσώπηση στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ κ. Βορίδη, ενισχύοντας έτσι την πολιτική διάσταση της αντιπαράθεσης.
Ανεξάρτητα από τις πολιτικές εκτιμήσεις της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, τα περισσότερα ΜΜΕ αντιμετωπίζουν την εφημερίδα «Παραπολιτικά» σαν σοβαρή επένδυση του κ. Μαρινάκη στα ΜΜΕ και του αποδίδουν μεγαλύτερες φιλοδοξίες. Τα σχετικά δημοσιεύματα ενισχύουν τον προβληματισμό και τις ανησυχίες της ηγεσίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ενός μπλοκ μιντιακών συμφερόντων με σαμαρικά ή φιλοσαμαρικά χαρακτηριστικά, που θα έχει ως βασικό του στόχο τον ΣΥΡΙΖΑ. Αναφέρουμε ενδεικτικά τα σχετικά ρεπορτάζ στην κυριακάτικη εφημερίδα «Το Παρόν» (17 Φεβρουαρίου 2013), που εκδίδεται από τον Μάκη Κουρή και έχει δημιουργήσει μια παράδοση αναλυτικής παρουσίασης των εξελίξεων στο χώρο των ΜΜΕ. Στο ρεπορτάζ επισημαίνονται μεταξύ των άλλων τα εξής: «Με τα βήματα που πολύ προσεκτικά έχει κάνει ως τώρα, αγοράζοντας μικρές εφημερίδες κυρίως και εκδίδοντας νέες, όπως τα “Παραπολιτικά”, που κυκλοφοριακά πάνε πολύ καλά, αλλά και προχωρώντας στην έκδοση περιοδικού, στην απόκτηση πακέτου μετοχών σημαντικού ποσοστού στο “Πρώτο Θέμα” και κάνοντας συζητήσεις για την αγορά ή την ενοικίαση ραδιοφωνικού σταθμού, δείχνει ότι παράλληλα με τα καράβια και την “εισβολή” στο ποδόσφαιρο, με πρώτο χαρτί τον Ολυμπιακό, μπαίνει δυναμικά και στο χώρο του Τύπου, χτίζοντας μια αυτοκρατορία στους κρίσιμους και δυναμικούς χώρους που έχουν αποφασιστικό ρόλο και επιρροή, τη στιγμή που σχεδόν όλοι οι παραδοσιακοί υποχωρούν, είτε γιατί δεν έχουν συνέχεια είτε γιατί από την πολύχρονη τριβή έχουν σε σημαντικό βαθμό απαξιωθεί».
Το ενδιαφέρον ρεπορτάζ της εφημερίδας δημοσιεύεται με τον εντυπωσιακό τίτλο «Μπαίνει ο Μαρινάκης στον... Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη – χτίζει αυτοκρατορία».
Και νέοι αντίπαλοι
Η ηγεσία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης προχωράει, με δημόσιες δηλώσεις αλλά και μέσω των ρεπορτάζ της «Αυγής», στην καταγγελία των μιντιακών σχεδίων διαφόρων παραγόντων, όπως του γνωστού δημοσιογράφου Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, του διαφημιστή με παρουσία στα ΜΜΕ Φίλιππου Βρυώνη και του εφοπλιστή, επιχειρηματία Δημήτρη Μελισσανίδη. Τους αποδίδεται πρόθεση εξαγοράς της συχνότητας του τηλεοπτικού σταθμού του ΚΚΕ, ο οποίος έχει σταματήσει τη λειτουργία του, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου, ισχυρού ΜΜΕ που θα στηρίζει την κυβέρνηση Σαμαρά.
Ο κ. Τριανταφυλλόπουλος παραδέχτηκε ότι συναντήθηκε πρόσφατα με τον πρωθυπουργό κ. Σαμαρά, επιμένει όμως ότι η μεταξύ τους συζήτηση περιορίστηκε στα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα και δεν επεκτάθηκε στο χώρο των ΜΜΕ και της κυβερνητικής επικοινωνίας. Κατά την άποψη των ηγετικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Βρυώνης βρίσκεται κοντά στο περιβάλλον του πρωθυπουργού, εφόσον πήρε μέρος στην αποστολή των επιχειρηματιών που τον συνόδευσαν κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψής του στο Κατάρ. Όσο για τον κ. Μελισσανίδη, καταγγέλεται σαν διαπλεκόμενος διεκδικητής του ΟΠΑΠ, ο οποίος πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί στο άμεσο μέλλον. Το γεγονός ότι ο κ. Μελισσανίδης αξιοποιεί για τη νομική του εκπροσώπηση και τον κατά δήλωσή του «στενό φίλο του πρωθυπουργού» Φαήλο Κρανιδιώτη θεωρείται από το επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ ένα είδος επιβεβαίωσης της διαπλεκόμενης σχέσης.
Σημασία έχει και το μήνυμα
Παρά το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αναδειχθεί σε κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και διεκδικεί με αξιώσεις την εξουσία, η αντιμετώπιση των ΜΜΕ εκ μέρους της ηγεσίας του παραπέμπει σε μικρό κόμμα που ξεπήδησε από τα σπλάχνα της κομμουνιστικής Αριστεράς. Η ταχύτητα με την οποία ανακαλύπτονται ή κατασκευάζονται αντίπαλοι του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης και επιχειρηματικών δυσκολιών οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ΜΜΕ θα στηρίξουν, για προφανείς λόγους, την κυβερνητική προσπάθεια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να τους μετατρέψει όλους σε θανάσιμους επικοινωνιακούς και πολιτικούς αντιπάλους. Οι περισσότεροι παράγοντες των ΜΜΕ παίρνουν υπόψη τους το συσχετισμό των πολιτικών δυνάμεων αλλά και το ποια μπορεί να είναι η επόμενη ημέρα.
Η πάλη κατά της διαπλοκής, έτσι όπως γίνεται από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, κινδυνεύει να ενισχύσει την εσωστρέφειά του σε μια περίοδο κατά την οποία η κοινωνία περιμένει να ακούσει με ενδιαφέρον το πολιτικό μήνυμα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και θέλει να δώσει πολιτικές ευκαιρίες στα πιο ικανά στελέχη του, που συνδυάζουν την ευρύτητα του πνεύματος με τη ρεαλιστική προσέγγιση στα μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα.
Γ. Κύρτσος-Free Sunday
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.