Ο διάσημος τούρκος ηθοποιός υπήρξε ο καλύτερος εκπρόσωπος της
τηλεοπτικής ερντογανικής προπαγάνδας που παρουσίαζε μόνο τη θετική
πλευρά της Κωνσταντινούπολης, και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό. Τις
τελευταίες ημέρες δεν δίστασε, όμως, να διαδηλώσει στην Πλατεία Ταξίμ
εναντίον της αλαζονείας του τούρκου Πρωθυπουργού
«Σε όλη μου τη ζωή δεν ήμουν υπέρ του καβγά και της βρισιάς. Δεν σήκωσα ποτέ χέρι σε κανέναν. Είμαι αρκετά ήρεμος και ψύχραιμος άνθρωπος. Πιστεύω πως το πιο άλυτο πρόβλημα μπορεί να λυθεί με συνομιλία, με αλληλοκατανόηση. Δεν στηρίζω και δεν θα στηρίξω κανέναν που ασκεί βία, ας είναι το κράτος, η Αστυνομία, ο λαός, ακόμη και συγγενείς. Οποιος ασκεί βία θα γίνει άδικος, ακόμη και αν έχει δίκιο. Οποιος έχει άδικο, όσο και να ασκεί βία, δεν θα έχει δίκιο. [...] Σας παρακαλώ, σταματήστε αυτή τη βία και ξεκινήστε να ακούτε, να βλέπετε και να καταλαβαίνετε», γράφει ο Χαλίτ Εργκέντς στο facebook εξηγώντας τους λόγους οι οποίοι τον οδήγησαν στον δρόμο αυτές τις ημέρες που η Τουρκία φλέγεται.
Κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης, μάλιστα, ο «σουλτάνος» φωτογραφίστηκε κρατώντας από το χέρι τη σύζυγό του Μπεργκιουζάρ Κορέλ (τη γνωστή τηλεοπτική Σεχραζάτ) ενώ φοράνε μάσκες και φουλάρια για να προστατευτούν από τα χημικά που ρίχνει η Αστυνομία. Από τη στιγμή που ξέσπασαν οι πρόσφατες διαδηλώσεις, ο Εργκέντς μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους του ανέβαλαν την προγραμματισμένη περιοδεία τους για να ενωθούν με τους συμπολίτες τους αντιδρώντας δυναμικά στο αλαζονικό καθεστώς του Ερντογάν.
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΧΡΑΖΑΤ. Τον διάσημο πλέον ηθοποιό τον γνωρίσαμε πριν από τρία χρόνια ως Ονούρ Ακτσάλ, μεγαλοεργολάβο που προσφέρει πολλά λεφτά για μία βραδιά με την υπάλληλό του, αρχιτέκτονα Σεχραζάτ Εβλιάνογλου. Εκείνη, απελπισμένη, ταυτόχρονα όμως αποφασισμένη να σώσει τη ζωή του παιδιού της που κινδυνεύει αν δεν χειρουργηθεί επειγόντως, δέχεται. Στόρι σοκαριστικό για τα ήθη της Ανατολής, πλην όμως στη συνέχεια ο Ονούρ θα προσφέρει στην αγαπημένη του και την καρδιά του, οπότε το τηλεοπτικό κοινό θα ησυχάσει.
Υπόδειγμα ερντογανικής προπαγάνδας, η μυοχαλαρωτική σαπουνόπερα «Χίλιες και μία νύχτες», γυρισμένη όταν ακόμη η Τουρκία βρισκόταν υπό τον πλήρη έλεγχο του ΔΝΤ, στάθηκε και στην Ελλάδα επάξια απέναντι στις νύχτες ποδοσφαίρου που πρόσφερε την ίδια ώρα το αντίπαλο κανάλι και έγινε - όπως άλλωστε και σε όλα τα Βαλκάνια - το απόλυτο τηλεοπτικό χιτ του καλοκαιριού.
«Σε όλη μου τη ζωή δεν ήμουν υπέρ του καβγά και της βρισιάς. Δεν σήκωσα ποτέ χέρι σε κανέναν. Είμαι αρκετά ήρεμος και ψύχραιμος άνθρωπος. Πιστεύω πως το πιο άλυτο πρόβλημα μπορεί να λυθεί με συνομιλία, με αλληλοκατανόηση. Δεν στηρίζω και δεν θα στηρίξω κανέναν που ασκεί βία, ας είναι το κράτος, η Αστυνομία, ο λαός, ακόμη και συγγενείς. Οποιος ασκεί βία θα γίνει άδικος, ακόμη και αν έχει δίκιο. Οποιος έχει άδικο, όσο και να ασκεί βία, δεν θα έχει δίκιο. [...] Σας παρακαλώ, σταματήστε αυτή τη βία και ξεκινήστε να ακούτε, να βλέπετε και να καταλαβαίνετε», γράφει ο Χαλίτ Εργκέντς στο facebook εξηγώντας τους λόγους οι οποίοι τον οδήγησαν στον δρόμο αυτές τις ημέρες που η Τουρκία φλέγεται.
Κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης, μάλιστα, ο «σουλτάνος» φωτογραφίστηκε κρατώντας από το χέρι τη σύζυγό του Μπεργκιουζάρ Κορέλ (τη γνωστή τηλεοπτική Σεχραζάτ) ενώ φοράνε μάσκες και φουλάρια για να προστατευτούν από τα χημικά που ρίχνει η Αστυνομία. Από τη στιγμή που ξέσπασαν οι πρόσφατες διαδηλώσεις, ο Εργκέντς μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους του ανέβαλαν την προγραμματισμένη περιοδεία τους για να ενωθούν με τους συμπολίτες τους αντιδρώντας δυναμικά στο αλαζονικό καθεστώς του Ερντογάν.
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΧΡΑΖΑΤ. Τον διάσημο πλέον ηθοποιό τον γνωρίσαμε πριν από τρία χρόνια ως Ονούρ Ακτσάλ, μεγαλοεργολάβο που προσφέρει πολλά λεφτά για μία βραδιά με την υπάλληλό του, αρχιτέκτονα Σεχραζάτ Εβλιάνογλου. Εκείνη, απελπισμένη, ταυτόχρονα όμως αποφασισμένη να σώσει τη ζωή του παιδιού της που κινδυνεύει αν δεν χειρουργηθεί επειγόντως, δέχεται. Στόρι σοκαριστικό για τα ήθη της Ανατολής, πλην όμως στη συνέχεια ο Ονούρ θα προσφέρει στην αγαπημένη του και την καρδιά του, οπότε το τηλεοπτικό κοινό θα ησυχάσει.
Υπόδειγμα ερντογανικής προπαγάνδας, η μυοχαλαρωτική σαπουνόπερα «Χίλιες και μία νύχτες», γυρισμένη όταν ακόμη η Τουρκία βρισκόταν υπό τον πλήρη έλεγχο του ΔΝΤ, στάθηκε και στην Ελλάδα επάξια απέναντι στις νύχτες ποδοσφαίρου που πρόσφερε την ίδια ώρα το αντίπαλο κανάλι και έγινε - όπως άλλωστε και σε όλα τα Βαλκάνια - το απόλυτο τηλεοπτικό χιτ του καλοκαιριού.
Με τούτα και με κείνα άνοιξε η όρεξη του τηλεοπτικού κοινού, το
οποίο στη συνέχεια υποδέχτηκε τον Χαλίτ Εργκέντς ως σουλτάνο στο σίριαλ
«Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής». Στην αρχή ήταν για γέλια έτσι όπως
περιφερόταν με τα μακριά μεταξωτά φουστάνια του προσπαθώντας να πάρει
ύφος μεγαλοπρεπές. Δεν ήταν εύκολο να υποδυθεί τον «Κανουνί», τον
Νομοθέτη όπως είναι γνωστός στην Τουρκία ο σημαντικότερος σουλτάνος στην
ιστορία της. «Ξέραμε τι συνέβαινε, αλλά δεν είχαμε ιδέα πώς γινόταν
αυτό, επειδή υπάρχουν πολύ λίγα έγγραφα που εξηγούν τον τρόπο με τον
οποίο συνέβαιναν τα πράγματα», παραδέχτηκε ο Εργκέντς σε τηλεοπτική
συνέντευξή του στη Βοσνία - Ερζεγοβίνη.
Το σίριαλ, που είναι η πιο ακριβή παραγωγή της τουρκικής τηλεόρασης και έχει κατακτήσει περισσότερα από εκατό εκατομμύρια φανατικούς τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο τής πάλαι ποτέ Οθωμανικής Αυτοκρατορίας - σύμπτωση; -, δεν είχε την ίδια υποδοχή στην Τουρκία. Ο Χαλίτ Εργκέντς δέχτηκε πολλές απειλές για τον ρόλο του, ο ίδιος ο Ταγίπ Ερντογάν εκδήλωσε τη μεγάλη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζεται ο σουλτάνος - ένας ερωτύλος που πίνει και περνάει τον καιρό του μέσα σε ίντριγκες του χαρεμιού και όχι στα πεδία των μαχών -, ενώ δύο τούρκοι πολίτες προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη ζητώντας να σταματήσει η προβολή της σειράς «Υπέροχος αιώνας», όπως είναι ο τίτλος της στα τουρκικά.
Τελικά το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι το σενάριο εμπνέεται μεν από τα γεγονότα της εποχής αλλά είναι μυθοπλασία και έκρινε πως είναι αναρμόδιο να αποφανθεί για το αν προσβάλλεται ή όχι η τουρκική Ιστορία, επισημαίνοντας πως για τους νεκρούς (δηλαδή, ο σουλτάνος και οι λοιποί συγγενείς τους οποίους «καθαρίζει» με συνοπτικές διαδικασίες) δικαίωμα προσφυγής έχουν μόνο οι συγγενείς έως δεύτερο βαθμό. Ο Χαλίτ Εργκέντς δήλωσε επίσης ότι «δεν είναι παρά μια σαπουνόπερα χωρίς πολιτικές προεκτάσεις».
Γιος του ηθοποιού Μεχμέτ Σαΐτ Εργκέντς, ο Χαλίτ γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 30 Απριλίου 1970. Είναι απόφοιτος του Γυμνασίου Ατατούρκ του Μπεσίκτας - όπου άρχισε να τραγουδάει στην ορχήστρα του σχολείου - και του Πολυτεχνείου της Κωνσταντινούπολης. Σπούδασε στο Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών και κατόπιν Οπερα στο Πανεπιστήμιο Μιμάρ Σινάν, ενώ ταυτόχρονα εργαζόταν ως χειριστής ηλεκτρονικών υπολογιστών και ως έμπορος.
Πριν γίνει ηθοποιός, ο Εργκέντς εργάστηκε ως τραγουδιστής, χορευτής και καθηγητής χορού. Πρωταγωνίστησε στο μιούζικαλ «Ο βασιλιάς κι εγώ» και ύστερα από μια σειρά τηλεοπτικών εμφανίσεων, σε ηλικία 30 ετών, πήγε στη Νέα Υόρκη όπου συνέχισε τις εμφανίσεις του σε διάφορα μιούζικαλ. Η ζωή του δεν ήταν εύκολη εκείνη την περίοδο. Στα διαλείμματα του μιούζικαλ «Ο βασιλιάς των λιονταριών» έπινε ακατάπαυστα καθώς ταυτόχρονα δούλευε και στο μπαρ του θεάτρου: «Η κατάστασή μου ήταν αξιοθρήνητη. Ανέβαινα στη σκηνή μεθυσμένος», έχει πει.
Το 2007 παντρεύτηκε με το μοντέλο Γκιζέμ Σοϊσαλί. Πριν κλείσουν, όμως, δύο χρόνια ο Εργκέντς διέλυσε τον γάμο τους με συνοπτικές διαδικασίες, έδωσε στην Γκιζέμ 250.000 τουρκικές λίρες και έσπευσε να παντρευτεί τη νεαρή ηθοποιό Μπεργκιουζάρ Κορέλ, με την οποία ερωτεύτηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του σίριαλ «Χίλιες και μία νύχτες», εκτινάσσοντας την επιτυχία τους στα ύψη. Το ζευγάρι που εν τω μεταξύ απέκτησε ένα αγοράκι, τον τετράχρονο Αλί, δεν παύει να εκπέμπει μηνύματα ευτυχίας.
ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ; Ο Εργκέντς έχει έρθει κατ' επανάληψη στην Ελλάδα τόσο για την προώθηση των τηλεοπτικών σειρών όσο και για διακοπές - οι φήμες μάλιστα λένε ότι προτίθεται να κάνει μια τουριστική επένδυση κοντά στα Τρίκαλα εντυπωσιασμένος από την ομορφιά του τοπίου στα Μετέωρα. Δεν εκθέτει συχνά την προσωπική του ζωή στη δημοσιότητα. Παρ' όλα αυτά, πρόσφατα βρέθηκε σε εκδήλωση για άτομα που πάσχουν από σύνδρομο Down και εκεί αποκάλυψε κάποια από τα δράματα της προσωπικής του ζωής: «Η αδελφή μου πάσχει από νοητική υστέρηση... Αυτοί οι άνθρωποι μας διδάσκουν πραγματικά την αξία της ζωής». Αναφέρθηκε επίσης στον χαμό της αγαπημένης του ανιψιάς, η οποία αυτοκτόνησε λόγω ερωτικής απογοήτευσης, και δήλωσε ότι αν αποκτήσει κόρη θα της δώσει το όνομά της, Μελίς.
Το σίριαλ, που είναι η πιο ακριβή παραγωγή της τουρκικής τηλεόρασης και έχει κατακτήσει περισσότερα από εκατό εκατομμύρια φανατικούς τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο τής πάλαι ποτέ Οθωμανικής Αυτοκρατορίας - σύμπτωση; -, δεν είχε την ίδια υποδοχή στην Τουρκία. Ο Χαλίτ Εργκέντς δέχτηκε πολλές απειλές για τον ρόλο του, ο ίδιος ο Ταγίπ Ερντογάν εκδήλωσε τη μεγάλη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζεται ο σουλτάνος - ένας ερωτύλος που πίνει και περνάει τον καιρό του μέσα σε ίντριγκες του χαρεμιού και όχι στα πεδία των μαχών -, ενώ δύο τούρκοι πολίτες προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη ζητώντας να σταματήσει η προβολή της σειράς «Υπέροχος αιώνας», όπως είναι ο τίτλος της στα τουρκικά.
Τελικά το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι το σενάριο εμπνέεται μεν από τα γεγονότα της εποχής αλλά είναι μυθοπλασία και έκρινε πως είναι αναρμόδιο να αποφανθεί για το αν προσβάλλεται ή όχι η τουρκική Ιστορία, επισημαίνοντας πως για τους νεκρούς (δηλαδή, ο σουλτάνος και οι λοιποί συγγενείς τους οποίους «καθαρίζει» με συνοπτικές διαδικασίες) δικαίωμα προσφυγής έχουν μόνο οι συγγενείς έως δεύτερο βαθμό. Ο Χαλίτ Εργκέντς δήλωσε επίσης ότι «δεν είναι παρά μια σαπουνόπερα χωρίς πολιτικές προεκτάσεις».
Γιος του ηθοποιού Μεχμέτ Σαΐτ Εργκέντς, ο Χαλίτ γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 30 Απριλίου 1970. Είναι απόφοιτος του Γυμνασίου Ατατούρκ του Μπεσίκτας - όπου άρχισε να τραγουδάει στην ορχήστρα του σχολείου - και του Πολυτεχνείου της Κωνσταντινούπολης. Σπούδασε στο Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών και κατόπιν Οπερα στο Πανεπιστήμιο Μιμάρ Σινάν, ενώ ταυτόχρονα εργαζόταν ως χειριστής ηλεκτρονικών υπολογιστών και ως έμπορος.
Πριν γίνει ηθοποιός, ο Εργκέντς εργάστηκε ως τραγουδιστής, χορευτής και καθηγητής χορού. Πρωταγωνίστησε στο μιούζικαλ «Ο βασιλιάς κι εγώ» και ύστερα από μια σειρά τηλεοπτικών εμφανίσεων, σε ηλικία 30 ετών, πήγε στη Νέα Υόρκη όπου συνέχισε τις εμφανίσεις του σε διάφορα μιούζικαλ. Η ζωή του δεν ήταν εύκολη εκείνη την περίοδο. Στα διαλείμματα του μιούζικαλ «Ο βασιλιάς των λιονταριών» έπινε ακατάπαυστα καθώς ταυτόχρονα δούλευε και στο μπαρ του θεάτρου: «Η κατάστασή μου ήταν αξιοθρήνητη. Ανέβαινα στη σκηνή μεθυσμένος», έχει πει.
Το 2007 παντρεύτηκε με το μοντέλο Γκιζέμ Σοϊσαλί. Πριν κλείσουν, όμως, δύο χρόνια ο Εργκέντς διέλυσε τον γάμο τους με συνοπτικές διαδικασίες, έδωσε στην Γκιζέμ 250.000 τουρκικές λίρες και έσπευσε να παντρευτεί τη νεαρή ηθοποιό Μπεργκιουζάρ Κορέλ, με την οποία ερωτεύτηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του σίριαλ «Χίλιες και μία νύχτες», εκτινάσσοντας την επιτυχία τους στα ύψη. Το ζευγάρι που εν τω μεταξύ απέκτησε ένα αγοράκι, τον τετράχρονο Αλί, δεν παύει να εκπέμπει μηνύματα ευτυχίας.
ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ; Ο Εργκέντς έχει έρθει κατ' επανάληψη στην Ελλάδα τόσο για την προώθηση των τηλεοπτικών σειρών όσο και για διακοπές - οι φήμες μάλιστα λένε ότι προτίθεται να κάνει μια τουριστική επένδυση κοντά στα Τρίκαλα εντυπωσιασμένος από την ομορφιά του τοπίου στα Μετέωρα. Δεν εκθέτει συχνά την προσωπική του ζωή στη δημοσιότητα. Παρ' όλα αυτά, πρόσφατα βρέθηκε σε εκδήλωση για άτομα που πάσχουν από σύνδρομο Down και εκεί αποκάλυψε κάποια από τα δράματα της προσωπικής του ζωής: «Η αδελφή μου πάσχει από νοητική υστέρηση... Αυτοί οι άνθρωποι μας διδάσκουν πραγματικά την αξία της ζωής». Αναφέρθηκε επίσης στον χαμό της αγαπημένης του ανιψιάς, η οποία αυτοκτόνησε λόγω ερωτικής απογοήτευσης, και δήλωσε ότι αν αποκτήσει κόρη θα της δώσει το όνομά της, Μελίς.
ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.