τους εκλογικούς αντιπροσώπους. Μάλιστα το υπουργείο Υποδομών εξέδωσε ανακοίνωση ότι με υπογραφή τού τότε υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη η διέλευση των εκλογέων από τα διόδια θα γίνει ελεύθερα.
Επειδή όμως ούτε στην πολιτική ούτε στις συμβάσεις παραχώρησης υπάρχει ο όρος «δωρεάν», μερικούς μήνες αργότερα το υπουργείο (υπό νέα ηγεσία) και μετά τις σχετικές οχλήσεις των παραχωρησιούχων ξεκίνησε τη διαδικασία υπολογισμού του κόστους (η διαδικασία ορίζει ότι ο υπολογισμός πρέπει να γίνει εντός εξαμήνου). Το Δημόσιο αρχικά υποστήριξε ότι τα ποσά πρέπει να υπολογιστούν βάσει σύγκρισης με το προηγούμενο έτος (2018). Η Hellastron (ο κοινός φορέας όλων των εταιρειών με διόδια) υποστήριξε ότι μπορεί να δώσει τον ακριβή αριθμό των διελεύσεων, καθώς αυτές καταγράφονται, και πρότεινε έκπτωση 10% λόγω αύξησης των μετακινήσεων ακριβώς επειδή δεν εισπράττονταν διόδια. Το υπουργείο αντιπρότεινε 20% και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στο 15%.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», θα ακολουθήσουν η «Ολυμπία Οδός» (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) με 1,54 εκατ. ευρώ, η «Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου» με 1,07 εκατ. ευρώ, η «Μορέας» (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα/Σπάρτη) με 550.000 ευρώ, ενώ δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί το ποσό που θα λάβει η «Κεντρική Οδός» (Ε65). Το μεγαλύτερο ποσό, πάντως, θα λάβει η «Αττική Οδός», η οποία έχει συμφωνήσει με το Δημόσιο την καταβολή 2,03 εκατ. ευρώ.
Γιατί επιστρέφει το Δημόσιο στους παραχωρησιούχους χρήματα; Βάσει των συμβάσεων παραχώρησης, το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να ζητήσει όποτε επιθυμεί από τους παραχωρησιούχους να σταματήσουν την είσπραξη διοδίων. Κάθε φορά όμως που το πράττει, ο παραχωρησιούχος δικαιούται να ζητήσει την επιστροφή των απολεσθέντων εσόδων του, με βάση τις καταγραφές που έχει. Επομένως, δεν έχει σημασία αν το Δημόσιο θεωρεί δίκαιη ή όχι τη μη είσπραξη διοδίων σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές ή περιοχές, από τη στιγμή που η σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει ορίζει διαφορετικά.
Πληρώνει και το κίνημα «Δεν πληρώνω»
Το Διαιτητικό Δικαστήριο δικαίωσε την εταιρεία, αποδίδοντας την ευθύνη για τις καταλήψεις διοδίων στο Δημόσιο: «Οχι μόνο δεν έδινε εντολές απομάκρυνσης των συνήθως ολιγάριθμων καταληψιών, αλλά έδινε εντολή αναστολής είσπραξης διοδίων, δηλαδή ό,τι επεδίωκαν οι καταληψίες», αναφέρει η απόφαση. «Αυτό που επικρατούσε ήταν ανοχή, που ενθάρρυνε τις επόμενες καταλήψεις». Το μόνο που δέθηκε το δικαστήριο ήταν ο μεγάλος χρόνος που είχε μεσολαβήσει από τις πρώτες διεκδικήσεις, απομειώνοντας στο μισό εκείνες που αφορούσαν την περίοδο 2006-2011.
Γιώργος Λιάλιος-Καθημερινή
εμεις τι φταιμε που δεν ψηφισαμε αυτα τα παρταλια
ΑπάντησηΔιαγραφήο λογαριασμος να σταλει στους σανοφαγους ψηφοφορους τους
Σπιρτζη ριξε και αλλη κοροιδια με τον Βελουχιωτη
Προβατάκι της Ν.Δ., σαράντα χρόνια στο μαντρί της, δεν κατάλαβες το σανό που σε ταίζει;Τα δάνεια που χρωστάει ο Κυρικας Χανιων,τα χρέη της Ν.Δ, τα δάνεια που παίρνουν αφειδώς ο αρχηγός σου, οι υπουργοί και τα στελέχη της κυβέρνησης,Novartis Siemens κλπ δεν σε ενοχλούν; Στις επόμενες εκλογές οταν το ιδιο κάνει και η κυβερνηση σου, ισως και χειρότερα,τι θα λες. Αλλα περιμένεις στη σειρά σου, μερτικό εξουσίας!!!Σταυλισμένο της Ν.Δ.
ΔιαγραφήΓΕΙΑ ΣΟΥ ΡΕ ΚΑΡΑΝΙΚΑ
Διαγραφήhttp://www.matrix24.gr/2020/09/o-giorgos-papandreou-gia-ta-46-chronia-apo-tin-diakirixi-tis-3is-septemvriou-1974/
ΑπάντησηΔιαγραφή