Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020

Γειτονιά


Με το Ισλάμ δεν μας χωρίζει τίποτα. Είναι μια θρησκεία σαν όλες τις άλλες.

Προσωπικά τους βρίσκω λίγο ιδιόρρυθμους για τα γούστα μου, αλλά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.

Οποιος θέλει πάει στο τζαμί και προσεύχεται στη Μέκκα. Οποιος δεν θέλει πάει στην Παναγία της Λούρδης ή στην Παναγία Σουμελά.

Μακριά κι αγαπημένοι.

Αντιθέτως με τους ισλαμιστές μάς χωρίζουν πολλά. Κυρίως μάς χωρίζουν ο φανατισμός, η βία και η παρανοϊκή εμμονή τους να μετατρέψουν τις κοινωνίες μας σε κοινωνίες τους.

Να ζούμε δηλαδή όχι όπως θέλουμε εμείς, αλλά όπως πιστεύουν εκείνοι. Κι όταν ξεχειλίζει η φανατίλα κόβουν και κανένα κεφάλι.

Γι’ αυτό λοιπόν μακριά κι ας μην αγαπιόμαστε.

Με τους «ισλαμιστές της γειτονιάς» μάς χωρίζουν ακόμη περισσότερα. Βασικά μάς χωρίζουν τα πάντα. Σε σημείο που αξίζει να αναρωτηθούμε τι γυρεύουν στη γειτονιά μας.

Εμείς, για παράδειγμα, γελάμε με

τα σατιρικά σκίτσα. Είτε σατιρίζουν τον Ιησού, είτε τον Μωάμεθ, είτε τον Μητσοτάκη.

Εκείνοι, λέει, προσβάλλονται. Δεν μπορώ να απαγορεύσω σε ανθρώπους να προσβάλλονται. Αλλά ούτε και θα σταματήσω να γελάω στη γειτονιά μου.

Αν προσβάλλονται κι αν δεν τους αρέσει η πλάκα, κανένα πρόβλημα. Μαζωχτέν και ξεπαρεού.

Υπάρχουν δεκάδες μουσουλμανικές χώρες στον πλανήτη όπου μπορούν να προσβάλλονται ελευθέρως κι ανεμπόδιστα παρέα με τους ομόθρησκούς τους.

Αλλά στη δική μας γειτονιά δεν κόβουμε κεφάλια. Ούτε σφάζουμε, ούτε ανατινάζουμε, ούτε ξεκοιλιάζουμε όποιον δεν πιστεύει στην ίδια θρησκεία ή στον ίδιο Θεό, ούτε όποιον δεν ζει με τον ίδιο τρόπο ή δεν έχει το ίδιο χιούμορ.

Πολύ απλά λοιπόν θα ήθελα να πω το εξής.

Στην Ευρώπη έχουμε ένα κοινωνικό πλαίσιο δεδομένο και διαμορφωμένο εδώ και αιώνες. Είναι κάτι που ονομάζεται «ευρωπαϊκός πολιτισμός» ή «ευρωπαϊκός τρόπος ζωής» – με ό,τι προσδιορίζει το ένα και το άλλο…

Εξ όσων γνωρίζω ουδείς εξ ημών ενδιαφέρεται να αλλάξει πολιτισμό ή τρόπο ζωής.

Οποιος λοιπόν θέλει να ζήσει παρέα μας και στη γειτονιά μας θα ζήσει μέσα στο πλαίσιο αυτό. Οποιος δεν θέλει ή δεν του αρέσει, δεχόμαστε και καρτ ποστάλ.

Σίγουρα όμως δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα να αλλάξουμε πολιτισμό για να μην προσβάλλονται κάποιοι από σκίτσα του Μωάμεθ ή του Βούδα ή του Κούδα κι αρχίσουν να κόβουν κεφάλια.

Τα υπόλοιπα θα τα βρει η υπηρεσία. Υπό την προϋπόθεση ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες των ευρωπαϊκών χωρών θα ασχοληθούν σοβαρά.

Ο αποκεφαλισμός του γάλλου εκπαιδευτικού από έναν τσετσένο τζιχαντιστή είναι «κήρυξη πολέμου» είπε ο Πασκάλ Μπρικνέρ.

Υποθέτω λοιπόν ότι κάποιος πρέπει να πολεμήσει.

 Γ. Πρετεντέρης-ΤΑ ΝΕΑ

2 σχόλια:

  1. Δεν νομίζω ότι το θέμα είναι τόσο απλό ή μάλλον άσπρο - μαύρο. Εάν διαβάσει κανείς την ιστορία θα διαπιστώσει ότι οι φονικοτεροι πόλεμοι έγιναν στο όνομα της θρησκείας ένθεν και ένθεν. Άρα αυτό που προσδιορίζει τον φανατισμό ουσιαστικά δεν είναι ο θρήσκος ισλαμιστής αλλά ο πονηρός πολιτευτής μέσω του πανουργου ιμάμη. Παράδειγμα η σημερινή Τουρκία, γιατί μετέτρεψε ο Ερντογάν την Αγία Σοφία σε τζαμί? Είδατε εσείς να ξεσηκώνεται ο κόσμος της Τουρκίας και να το ζητάει? Όχι βέβαια πολιτική απόφαση του Ερντογάν για τους γνωστούς λόγους. Αν πάει κανείς σήμερα στην Αίγυπτο, η παλαιότερα στη Συρία, Ιρακ, Λίβανο και λοιπά θα δει της εκκλησίας δίπλα στα Τζάμια. Τι άλλαξε λοιπόν και ο απλός μουσουλμάνος έγινε φανατικός και κόβει κεφάλια? Η εκμετάλλευση του απλοικου θρήσκου πολίτη από τη κεντρική εξουσία για να επιτύχει το σκοπο της. Άρα το πρόβλημα δεν είναι ο ισλαμιστής ή ο Χριστανος ή Βουδιστης, αλλά αυτοί που αποφάσισαν να τους εργαλειοποιησουν δηλαδή κάτι σαν θρησκευτικός λαϊκισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολυ σωστη η γνωμη σου , πραγμα ομως που γινεται κατα καιρους και σε μας !

      Διαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά