Κυριακή 23 Μαΐου 2021

Με τον Τζαβάρα ή την Κεραμέως;


Οι καχύποπτοι, που ως συνήθως είναι οι περισσότεροι στον κόσμο της πολιτικής, είπαν ότι ο βουλευτής Ηλείας της ΝΔ και πρώην υπουργός Κώστας Τζαβάρας είχε ήδη αποφασίσει να μην είναι ξανά υποψήφιος. Ομως, η κατάργηση των δύο πανεπιστημιακών τμημάτων στην περιφέρεια όπου εκλέγεται από το 2004 του προσέφερε την τέλεια αφορμή ώστε να σερβίρει την αποχώρηση ως ηρωική έξοδο. Και τους πιστεύω. Γιατί, ως κατ’ επάγγελμα παρατηρητής του χώρου όλα αυτά τα χρόνια, είμαι βέβαιος πια ότι ποτέ κανείς δεν εγκαταλείπει την πολιτική, αν προηγουμένως δεν έχει εκλείψει η ελπίδα μέσα του για την πρόοδο της σταδιοδρομίας του. Κανείς!

Εντούτοις, τα βαθύτερα αίτια της αποχώρησής του δεν αναιρούν την αλήθεια της αφορμής που επέλεξε. Δεν αμφισβητώ, θέλω να πω, την ειλικρίνεια του ανθρώπου, ο οποίος ούτως ή άλλως πάντοτε στάθηκε ευπρεπώς επί 17 χρόνια στη Βουλή. Αμφισβητώ μόνο την αξία που αντιπροσωπεύει η (μεταφορικώς νοούμενη) αυτοθυσία του Κ. Τζαβάρα. Αμφισβητώ, δηλαδή, την αξία της διατήρησης στον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας ενός τμήματος Γεωπονίας στην Αμαλιάδα και ενός άλλου Μουσειολογίας στον Πύργο.

Και τα δύο ιδρύθηκαν, μαζί με

σωρεία άλλων τμημάτων, κατά τις τελευταίες ημέρες της υπουργίας του ανεπανάληπτου Κ. Γαβρόγλου. Το μεν τμήμα Γεωπονίας είχε βάση εισαγωγής το 5, μέσο όρο εισαγωγής το 8,5 και 167 εισακτέους, το δε τμήμα Μουσειολογίας, βάση το 5,5, μέσο όρο εισαγωγής το 8,9 και 190 εισακτέους. Ο καθένας που γνωρίζει τα στοιχειώδη της αριθμητικής μπορεί πάνω-κάτω να υπολογίσει τις τυρόπιτες, τα σουβλάκια, τις κρέπες, τα ποτά στα μπαράκια, τα ενοίκια κ.ο.κ. για τα οποία μιλάμε. Για τη διατήρηση αυτής της άσκοπης (πλην αναπτυξιακής…) δαπάνης αποσύρεται ο Κ. Τζαβάρας.

Ο καλός βουλευτής θυσιάζεται για χάρη ενός συστήματος προσομοίωσης πανεπιστημιακής παιδείας, στο οποίο κάθε χρόνο παγιδεύονται δεκάδες χιλιάδες παιδιά, χωρίς καμία προοπτική για το μέλλον τους. Πρέπει να είναι κάποιος πολύ αφελής (ή πολύ κυνικός) για να πιστεύει ότι ένας υποψήφιος, που κατέληξε από σπόντα στον Πύργο για να σπουδάσει Μουσειολογία, θα αποφοιτήσει κιόλας. Η πανσπερμία πανεπιστημιακών τμημάτων ανά την επικράτεια είναι ο λόγος που πρωτεύουμε στην Ευρώπη ως προς το ποσοστό του φοιτητικού πληθυσμού (7,14%, έναντι 3,9% του ευρωπαϊκού μέσου όρου), πατώνουμε όμως στην αποφοίτηση: μόνο το 9,17% αποφοιτά, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι το 24,5%. Πρόκειται για καθαρή εξαπάτηση, με θύματά της τους «επιτυχόντες» και τις οικογένειές τους.

Στα δύο χρόνια της υπουργίας της στο Παιδείας και παρά τις λυσσώδεις αντιδράσεις των κατεστημένων μικροσυμφερόντων, η Κεραμέως απέδειξε ότι όταν μιλά για εξορθολογισμό του συστήματος της Ανωτάτης Παιδείας το εννοεί. Ξεκίνησε, θυμίζω, με την άμεση κατάργηση των 37 τμημάτων που ίδρυσε ως αποχαιρετιστήριο δώρο ο Γαβρόγλου. Συνεχίζει τώρα με άλλα τέσσερα (στα οποία περιλαμβάνονται τα δύο για τα οποία κόπτεται ο Κ. Τζαβάρας), προφανώς έπονται και άλλα, με την εφαρμογή του νέου συστήματος βάσεων εισαγωγής.

Τζαβάρας και Κεραμέως αντιπροσωπεύουν ο καθένας τους αξίες οι οποίες προφανώς συγκρούονται. Ο ένας προσπαθεί να συντηρήσει το περίτεχνο και πανάκριβο ψέμα, που σπαταλά τους πόρους για την Παιδεία σε αντιπαραγωγικές κατευθύνσεις, ενώ η άλλη προσπαθεί να εξορθολογίσει το σύστημα. Το ερώτημα που τίθεται για τον καθένα μας, εφόσον έχει αντιληφθεί τους πραγματικούς λόγους της χρεοκοπίας, που απέσπασε μια ολόκληρη δεκαετία από τη ζωή μας, είναι ποια από τις δύο πολιτικές επιλέγουμε: Με τον Τζαβάρα ή την Κεραμέως; Με τη συντήρηση ή τη μεταρρύθμιση;

Προσωπικά, δεν διστάζω ούτε στιγμή να επιλέξω. Εχω βαρεθεί να περιμένω από πολιτικούς που δεν τολμούν να ταράξουν τα νερά πράξεις οι οποίες ποτέ δεν γίνονται, επειδή ποτέ δεν είναι η κατάλληλη ώρα. Αποχαιρετώ τον Τζαβάρα και ελπίζω στη διάρκεια του μεταρρυθμιστικού έργου της Κεραμέως…

 Στ. Κασιμάτης-ΤΑ ΝΕΑ

7 σχόλια:

  1. Ας ξεχάσουμε για λίγο τις κομματικές μας αντιπαραθεσεις και να σκεφτούμε ψύχραιμα.
    190 εισακτεοι στο τμήμα ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑΣ στο Πύργο Ηλείας. Δηλαδή στα 4 χρόνια φοίτησης θα έχουν πάρει πτυχίο 760 φοιτητές!!
    Που στην ευχή θα βρουν δουλειά αυτοί οι άνθρωποι? Αυτό δεν προβληματίζει το κ. Τζαβάρα? Αλλά σαφώς το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να διασφαλίσει τις ενοικιαζομενες γκαρσονιέρες, τα σουβλατζιδικα και τις καφετέριες του Πύργου και βεβαίως την εκλογή του πελατεία.
    Αυτά τα παιδιά μπορεί να στραφούν σε άλλες ειδικότητες που έχει ανάγκη η παραγωγική οικονομία της χώρας ώστε να ξεφύγουμε από τέλμα παραγωγής πτυχίων χωρίς αξία και καταρακωση της νεολαίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι προφανές οτι κάποιοι δεν εχουν αντιληφθεί οτι άλλο πράγμα ειναι η μόρφωση και άλλο η εργασία. Προφανές ειναι επίσης οτι κάποιοι θέλουν του πολίτες αμόρφωτους για να μπορούν να τους ελέγχουν. Ειναι γνωστό σε ολους οτι η κυβέρνηση δια της κ. Κεραμέως στηρίζει την ιδιωτική παιδεία Ειναι επίσης γνωστό ποιοι κυβέρνησαν τόσα χρόνια την χώρα και ποιοι θέλησαν να κρατήσουν τους πολίτες αμόρφωτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω μαζί σου μόνον αν συμφωνείς και συ να καταργηθεί η βάση προαγωγής στην επόμενη σχολική βαθμίδα. Δηλαδή ένας μαθητής να προάγεται στην επόμενη τάξη και στο τέλος να παίρνει απολυτήριο με βαθμό 2 ή 5 ή ακόμη και με μηδέν (0)! Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε τη μόρφωσή του, του δίνουμε το δικαίωμα να μην κουραστεί για να αποφοιτήσει και ταυτόχρονα έχουμε ένα μέτρο των δυνατοτήτων του. Και για να μην παρεξηγηθώ δεν πιστεύω ότι όποιος δεν είναι καλός στα μαθηματικά δε μπορεί να γίνει καλός επιχειρηματίας, ή άριστος μουσικός, ή άριστος τεχνίτης, όμως δε μπορεί σίγουρα να διδάξει μαθηματικά. Είμαι σίγουρος ότι είναι ελάχιστοι αυτοί που δεν αποδέχονται ότι το παιδί τους δε μπορεί να γίνει ποδοσφαιριστής (γιατί δεν το 'χει με τη μπάλα), ακόμη λιγότεροι αυτοί που δεν αποδέχονται ότι το παιδί τους δε μπορεί να γίνει μουσικός (γιατί δε μπορεί ούτε να σφυρίξει με ρυθμό), όμως κανείς δεν αποδέχεται ότι το παιδί του δε μπορεί να γίνει γιατρός (και φταίει απλώς το σύστημα που θέλει να στερεί από τα παιδιά τις σπουδές ιατρικής).

      Διαγραφή
  3. "Πρέπει να είναι κάποιος πολύ αφελής (ή πολύ κυνικός) για να πιστεύει ότι ένας υποψήφιος, που κατέληξε από σπόντα στον Πύργο για να σπουδάσει Μουσειολογία, θα αποφοιτήσει κιόλας."
    Δυστυχώς αφελής είναι αυτός που πιστεύει ότι οι εν λόγω φοιτητές δεν θα αποφοιτήσουν. Θα αποφοιτήσουν και μάλιστα με καλλίτερους βαθμούς από τους αντίστοιχους φοιτητές στα κεντρικά Πανεπιστήμια γιατί το πανεπιστημιακό προσωπικό στα γεννηθέντα σε μία νύχτα πανεπιστήμια είναι χαμηλότερων προσόντων σε σχέση με το πανεπιστημιακό προσωπικό των κεντρικών πανεπιστημίων. Είμαι σίγουρος πως αρκετοί από εμάς έχουμε υπόψη μας υποψηφίους που μπήκαν σε περιφερειακά ΤΕΙ με βαθμούς της πλάκας (ούτε της βάσης του δημοτικού σχολείου), κι όμως αποφοίτησαν και κατέχουν και αξιοζήλευτες θέσεις στο δημόσιο. Αν το ψάξετε θα ανακαλύψετε και πρώην βουλευτές αποφοίτους τέτοιων ΤΕΙ.
    Θέτω όμως έναν κρίσιμο προβληματισμό: Στις τελευταίες μέρες του κ. Γαβρόγλου ως υπουργού εισήλθαν ως φοιτητές σε πανεπιστήμια μαθηματικών υποψήφιοι με βαθμό ίσα που άγγιζε το 9. Αυτοί οι φοιτητές θα πάρουν πτυχίο (να είστε σίγουροι για αυτό), πως θα μπορέσουν να διδάξουν όμως μαθητές που έχουν όνειρο να γίνουν πολιτικοί μηχανικοί, ή μηχανολόγοι μηχανικοί, ή μαθηματικοί, όταν οι μαθητές τους θα ξέρουν περισσότερα μαθηματικά από αυτούς;
    Μία είναι η λύση, η εκπαίδευση να μην αποτελεί πολιτικό λάφυρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό είναι να μην μπερδεύουμε τη γενική μόρφωση με την εξειδικευμένη ικανότητα των ανθρώπων. Τη γενική μόρφωση δεν χρειάζεται να την αποκτήσεις σπουδάζοντας μουσειολογος στο Πύργο. Μπορείς μέσα από το ανοιχτό Πανεπιστήμιο ή διαδίκτυο ή ανάγνωση βιβλίων και κανείς δεν θέλει αμόρφωτους πολίτες γιατί είναι η τροχοπέδη της κοινωνίας.
    Στην Ελλάδα έχουμε την ψευδαίσθηση ότι μορφωμένος και αξιόλογος είναι αυτός μόνο που έχει πτυχίο πανεπιστημίου. Αξιόλογος και ίσως ποιο απαραίτητος για τη κοινωνία είναι ο αγρότης, ο νοσοκόμος, ο τεχνίτης οχημάτων, ο ψυκτικος, ο ηλεκτρολόγος, ο υδραυλικός, ο τορναδορος,ο ναυτικός, ο κτίστης, ο πυροσβέστης, ο μεταφορέας, κλπ.
    Γι'αυτό πιστεύω ότι υποχρέωση του κράτους είναι να κατευθύνει τους νέους προς στις σωστές επιλογές και να αξιοποιεί τις ικανότητες τους και όχι να τους δημιουργεί ψευδαισθήσεις.
    Πόσοι από εμάς, ή τα παιδιά μας πήγαν στο μπαλέτο, ή να μάθουν ένα μουσικό όργανο ή πολεμικές τέχνες αλλά στο τέλος η πλειοψηφία τα εγκατέλειψαν?
    Αυτό αποδεικνύει ότι ο κάθε ανθρωπος έχει συγκεκριμένες ικανότητες και αποδίδει τα μέγιστα εκεί που έχει τη κλίση. Ταλαντούχος ποδοσφαιριστής, αλλά πολύ κακός μαθηματικός.
    Πρόσφατα ήμουν στην Ελβετία και σε ένα φιλικό σπίτι που είχε δύο αγόρια στο Γυμνάσιο.
    Επειδή και οι δυο νεοι δεν ειχαν την ικανοτητα να εισαχθουν στο πανεπηστημιο, το Λύκειο μέσω μιας διαδικασίας αξιολόγησης διαπίστωσε ότι ο ένας ήθελε να γίνει τεχνίτης υφαντουργίας, και ο αλλος νοσοκομος σε οικους ευγηρίας. Το συστημα τους διασφαλισε την δοκιμαστικη απασχοληση στους χώρους που επιθυμουν για ενα χρόνο και στο τελος της δοκιμαστικης απασχολησης θα αξιολογηθουν για την τελικη επιλογη.Εκεί η πολιτεία καθοδηγεί τους νέους στη σωστή επαγγελματική κατεύθυνση και δεν παράγει νιρβάνες με άχρηστα πτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι να συζητάμε τώρα....οι κύριοι της Ν.Δ., έκλεισαν σχολεία, νοσοκομεία, απέλυσαν γιατρούς και δασκάλους,προσέλαβαν αστυνομικούς και έφτιαξαν καινούριες φυλακές. Έτσι αντιλαμβάνονται την δημοκρατία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε μη φοβάσαι για έλλειψη δημοκρατίας στην Ελλάδα, έχουμε αρκετή και για εξαγωγή. Αλλά λείπουν στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά