Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008

Πελασγιώτες που τιμούν το τόπο τους.

Νίκος Μ. Μπατσικανής


Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πελασγία Φθιώτιδας, με καταγωγή από την Ανατολική Ρωμυλία και την Ήπειρο. Έκανε καριέρα στην Πολεμική Αεροπορία, απ’ όπου αποστρατεύτηκε ανώτερος Αξιωματικός.

Είναι μελετητής της Νεοελληνικής Γλώσσας, με επικρότηση της Ακαδημίας Αθηνών.

Ανακηρύχθηκε ο μόνος επίτιμος Πρόεδρος Λογοτεχνικού Ομίλου και είναι υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων Λογοτεχνικού περιοδικού. Ο Λογοτεχνικός Όμιλος «Ξάστερον» και το περιοδικό «Κελαινώ» τον έχουν τιμήσει για την όλη στάση και προσφορά του στο χώρο της Λογοτεχνίας, αλλά και τη συνολική πορεία, το χαρακτήρα και το ήθος του, ως ένας άνθρωπος που τιμά τη φιλία, τους συνεργάτες και τους συναδέλφους του, προσφέροντας, αφιλοκερδώς, πάνω από την έννοια του «καθήκοντος», στην Τέχνη, στους Δημιουργούς της και στους Ανθρώπους των Γραμμάτων.

Συμπεριελήφθη στα «Πρόσωπα της Χρονιάς» 2004 (Όμιλος Φίλων Κλασσικού Αθλητισμού), για την προσφορά του στον Πολιτισμό και στον Άνθρωπο, μεταξύ και των: Γιώργου Παπανδρέου, Ντόρας Μπακογιάννη, Μίνου Κυριακού.

Έχει τιμηθεί με Α΄ Βραβείο Πανελλήνιου και Α΄ Βραβείο Παγκόσμιων Διαγωνισμών Ποίησης. Επίσης, με Βραβείο Ποίησης της Ουνέσκο και Βραβείο Διηγήματος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, ενώ Ιστορική Μελέτη του απέσπασε το Α΄ Βραβείο, ισότιμα με αυτήν του Καθηγητή στην έδρα της Ιστορίας του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Αρθρογραφεί σε περιοδικά κι εφημερίδες με Δοκίμια, Άρθρα και Μελέτες. Έργα του συμπεριλαμβάνονται σε Ανθολογίες και σελίδες φορέων στο Διαδίκτυο.

Για τις ερμηνείες του, στην εκτέλεση έργων μεγάλων δημιουργών, όπως: Λόρκα, Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ελύτη, Ρίτσου κ.α., έχει γραφεί πως ιερουργεί, και πως η φωνή του είναι ενός ψάλτη, η οποία έρχεται αρχέγονη από το παρελθόν και το Βυζάντιο, σαν να βγαίνει μέσα από το “Υπερμάχω”.

Βιβλία του:

1.“Σημάδια”, ποίηση, 2001.

2.“Εξ ουρανού”, ποίηση, 2002».

3. “Νόστιμον Ήμαρ”, ποίηση, 2004.

4. “Στον Παράδεισο”, διηγήματα, 2005.

5. “Αγρυπνία”, ποίηση, 2006.

6. “Στο φως”, ποίηση, 2007.

Σταθμοί πορείας του:

Κύριος ομιλητής αφιερώματος, των “International Clubs Maria Kallas”, στη μεγάλη Ντίβα της Όπερας.

Αφηγητής αφιερώματος στα 80χρονα του τραγουδιστή της Ρωμιοσύνης Γρηγόρη Μπιθικώτση.

Κύριος ομιλητής Ολυμπιάδας Γραμμάτων “Εν Αθήναις 2004”, σε όλη τη χώρα.

Γενικός Συντονιστής Διεθνούς Συμποσίου Θρησκευτικής Ποίησης και Μέλους.

Παρουσίαση βιβλίου «Από το ημερολόγιό μου», συγγραφέα Άννας Γρηγόρη Μπιθικώτση.

Παρουσίαση C.D. «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται», Καθηγητή Βυζαντινής Μουσικής Σωτηρίου Δογάνη.

Παρουσίαση συγγραφικού έργου Νίκης Μ. Κατσικάδη.

Παρουσίαση συγγραφικού έργου Κων-νου Δεβούρου.

Ερμηνευτής αφιερώματος στον Οδυσσέα Ελύτη.

Ερμηνευτής έργου «Μαρία Νεφέλη», Οδυσσέα Ελύτη.

Ερμηνευτής έργου «Κυρά των Αμπελιών», Γιάννη Ρίτσου.

Ερμηνευτής αφιερώματος «Λόρκα, 70 χρόνια απουσίας».

Ερμηνευτής έργου «Θρήνος Παναγιάς» του ιδίου.

Συνιδρυτής «Εργαστήριου Λόγου» (με Παν. Ζαλώνη).

Ομιλία: «Η Ποίηση στην Ελλάδα, από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας».

Ομιλία: «Ελληνική-Νεοελληνική Γλώσσα, αλλαγές».

Ομιλία: «Φιλέλληνες Λογοτέχνες-Έλληνες διασποράς».

Ομιλία: «Ελληνική Γλώσσα, Ιστορία-Οικουμενικότητα».

Λογοτεχνικές προσεγγίσεις έργου του.

«Λιτός, μα φιλοσοφημένος ο Λόγος του. Απόσταγμα σοφίας, καθώς ζούμε το «Τέλος Εποχής», και η Ζωή προσπέρασε την Τέχνη, ως ένα βαθμό. Έτσι, ο δημιουργός δεν καταφεύγει σε άκρατο και περιττό λυρισμό. Δε γράφει, πια, για ρυάκια και κίτρινα φύλλα του φθινοπώρου, αλλά για ό,τι καίει το σημερινό άνθρωπο. Οδηγείται πετυχημένα, και με υπόγειο τρόπο, στο αποτέλεσμα. Εξακολουθεί να μας συγκινεί και να μας ταξιδεύει, χωρίς την ψυχρή εγκεφαλικότητα άλλων, οι οποίοι γράφουν μοντέρνα Ποίηση, αλλά φτάνει στο μεδούλι των γεγονότων καίρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά