Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Το αόρατο αεροπλάνο του Χίτλερ

Το μοναδικό Ηo 2-29 βρίσκεται 64 χρόνια σε αμερικανικές αποθήκες


Αμερικανοί ειδικοί κατασκεύασαν αντίγραφο του Ηo 2-29 στην Έρημο  Μοχάβε της Καλιφόρνιας τον χειμώνα του 2008 χρησιμοποιώντας τα υλικά  από τα οποία κατασκευάστηκε το πρωτότυπο
Σε μία αποθήκη του Μουσείου Αεροναυπηγικής και Διαστήματος έξω από την Ουάσιγκτον, κρύβεται ένα από τα μυστικά όπλα της Αεροπορίας των ναζί. Πρόκειται για το Ηorten 2-29, το ένα και μοναδικό «αόρατο» αεροσκάφος που πρόλαβαν να κατασκευάσουν οι Γερμανοί στο τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Έπειτα από 64 χρόνια, Αμερικανοί αεροναυπηγοί κατασκεύασαν ένα ακριβές αντίγραφο και απέδειξαν πως ήταν πράγματι «αόρατο» για τα ραντάρ της εποχής. Αν μάλιστα είχαν προλάβει οι Γερμανοί να το βγάλουν στη μαζική παραγωγή λίγα χρόνια νωρίτερα, θα μπορούσε να είχε αλλάξει τη ροή του πολέμου.

Στόχος των μηχανικών ήταν να διαπιστώσουν αν το λεγόμενο αόρατο αεροπλάνο μπορούσε πράγματι να κρυφτεί από τα «μάτια» των συμμαχικών ραντάρ. Στην προσπάθειά τους, ανακάλυψαν νέα στοιχεία για το πόσο κοντά βρέθηκαν οι ναζί στη μαζική παραγωγή του αεροσκάφους.

Για ντοκιμαντέρ. Για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ του «Νational Geographic», που προβάλλεται αυτές τις ημέρες, μία ομάδα από την εταιρεία Νorthrop Grumman που συνεργάζεται με το Αμερικανικό Πεντάγωνο χρησιμοποίησε τα πρωτότυπα σχέδια των ναζί και το μοναδικό σωζόμενο Ηo 2-29, που βρίσκεται σε μια αποθήκη όλα αυτά τα χρόνια.

Το μεγαλύτερο τμήμα του αεροσκάφους καλύπτεται από πτερύγια, τα οποία είναι και το μυστικό της αεροδυναμικής του κατασκευής. Μοιάζει πολύ στην όψη με το σημερινό αμερικανικό βομβαρδιστικό Β-52, αλλά και με όχημα του «Πολέμου των Άστρων». Σε τίποτα δεν θυμίζει τα υπόλοιπα αεροπλάνα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Δύο τζετ κινητήρες. Το ξύλο είναι το κύριο υλικό κατασκευής του, ενώ διαθέτει δύο τζετ κινητήρες. Το αεροπλάνο είναι σχεδιασμένο για να φτάνει την ταχύτητα των 970 χιλιομέτρων την ώρα. Είναι επίσης οπλισμένο με τέσσερα πολυβόλα των 30 χιλιοστών και δύο βόμβες των 500 κιλών. Το πρωτότυπο έκανε μία και μοναδική πτήση τα Χριστούγεννα του 1944. Η δοκιμή ήταν επιτυχημένη αλλά ήταν πλέον αργά για τους Γερμανούς. Πρόλαβαν μόνο να φτιάξουν μερικά πρωτότυπα χωρίς να το βγάλουν στην παραγωγή.

Την περίοδο που ο Χίτλερ έβλεπε το τέλος να πλησιάζει, στράφηκε στα μυστικά όπλα που είχαν αναπτύξει οι επιστήμονες τους οποίους είχε στην υπηρεσία του. Δύο από αυτούς ήταν οι αδερφοί Χόρτεν, που δούλευαν για την κατασκευή ενός αόρατου αεροσκάφους. Ο Ρέιμαρ Χόρτεν ήταν ο επικεφαλής σχεδιαστής, «οπαδός του σχεδίου με πτερύγια γιατί προκαλούσαν μειωμένη αντίσταση και είχαν πολύ καλές επιδόσεις στον αέρα», σύμφωνα με τον ιστορικό Ντέιβιντ Μίρα. Ο Μίρα πήρε συνέντευξη από τους αδερφούς Χόρτεν πολλές φορές κατά τις δεκαετίες του ΄80 και του ΄90, όταν και πέθαναν.

Ήθελε εκδίκηση. Ο Βάλτερ Χόρτεν ήταν στρατιωτικός και είχε χάσει πολλούς συντρόφους του στη Λουφτβάφε κατά τη Μάχη της Αγγλίας το 1940. «Ο Βάλτερ ήθελε να εκδικηθεί τους θανάτους τους και στόχος του ήταν ένα αεροπλάνο που δεν θα το έβλεπαν τα βρετανικά ραντάρ. Έδωσε πολλές ιδέες στον αδελφό του για την κατασκευή του», λέει ο Μίρα. Η συνεργασία τους απέδωσε ένα μοναδικό σχέδιο για τη γερμανική Αεροπορία. «Το Ηo 2-29 είναι μία ιπτάμενη πτέρυγα, δεν έχει κάθετες επιφάνειες που χρησιμοποιούνται για σταθερότητα και καλύτερο έλεγχο του αεροσκάφους. Όλες οι εξωτερικές επιφάνειες αυτού του αεροπλάνου συμβάλλουν στην ανύψωσή του», εξηγεί ο Ράσελ Λι, υπεύθυνος της ανακατασκευής του αεροπλάνου. «Αυτό είχε δοκιμαστεί στο παρελθόν αλλά χωρίς επιτυχία. Ο Ρέιμαρ Χόρτεν ήταν ο μοναδικός που τα κατάφερε, μέχρι το Β52».

ΕΠΕΙΤΑ από 64 χρόνια, Αμερικανοί αεροναυπηγοί κατασκεύασαν ένα ακριβές αντίγραφο και απέδειξαν πως ήταν πράγματι «αόρατο» για τα ραντάρ της εποχής

Θα μπορούσε να αλλάξει την έκβαση του πολέμου

Το αόρατο αεροπλάνο του Χίτλερ θα μπορούσε να αλλάξει τη ροή του πολέμου αν είχε σχεδιαστεί νωρίτερα. «Χάρη στον σχεδιασμό του, φαινόταν στα ραντάρ όταν πλέον ήταν πολύ κοντά τους», λέει ο Τομ Ντόμπρινζ, ειδικός στην τεχνολογία Stealth. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών, τα βρετανικά ραντάρ θα το «έβλεπαν» σε απόσταση οκτώ λεπτών και όχι 19 όπως συνέβαινε με τα υπόλοιπα αεροπλάνα των Γερμανών. Θα ήταν έτσι πολύ πιο δύσκολο για τους Άγγλους να αποτρέψουν την επίθεση.

Οι ειδικοί που συμμετείχαν στην ανακατασκευή του Ηo 2-29, εξέτασαν το πρωτότυπο και δοκίμασαν να δουν αν το «βλέπει» ένα φορητό ραντάρ, τεχνολογίας της εποχής του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Στη συνέχεια άρχισαν την κατασκευή στην Έρημο Μοχάβε της Καλιφόρνιας τον χειμώνα του 2008 χρησιμοποιώντας τα υλικά από τα οποία κατασκευάστηκε το γερμανικό αεροπλάνο. Τον περασμένο Ιανουάριο, οι μηχανικοί το έφεραν αντιμέτωπο με τα ραντάρ.

Τα αόρατα αεροσκάφη είναι σχεδιασμένα κατά τρόπον ώστε να μην επιτρέπουν στα κύματα του ραντάρ να επιστρέψουν στην πηγή τους και από υλικά που απορροφούν την ενέργεια των ραντάρ. Τα τεστ στο αεροσκάφος έδειξαν πως ο επαναστατικός σχεδιασμός του μπορούσε πράγματι να το καθιστά αόρατο επί μεγάλο χρονικό διάστημα για τα ραντάρ, λέει ο Ντόμπρινζ.
ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά