Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2009

Η άλλη όψη του ...νομίσματος





Τώρα που καταλάγιασε ο κουρνιαχτός της κατάληψης του Λυκείου Πελασγίας και οι μαθητές επανήλθαν στα θρανία , ήρεμα , χωρίς καμία ψυχολογική πίεση μπορούμε να διαλογιστούμε.

Ο γράφων μετά από συζήτηση ,τυχαία ,για να μην παρεξηγηθώ ,αφουγκράστηκα τις ανησυχίες τους και εκθέτω τις απόψεις μου .Απόψεις εντελώς προσωπικές και χωρίς προθέσεις.

Η "κοινή γνώμη" ήθελε στα αιτήματα των παιδιών για υλικοτεχνική υποδομή και για 15% για την παιδεία να αντιπαραβάλει τα δικά της αιτήματα που είχαν να κάνουν με πνευματική κόπωση ή νόμιμη εβδομαδιαία "κοπάνα" για χαλάρωση ή ακόμα ότι τα Χριστούγεννα είναι μακριά και πρέπει να τα επισπεύσουμε !

Ο πόλεμος έχει δύο στρατόπεδα και οι σφαίρες ανταλλάσσονται .

Αλλά γιατί κάθε φορά ο νικητής να είναι οι κοινωνία ,με την οικογενειακή ή την κάθε εξουσιαστική της μορφή ;

Γιατί , όπως έχω ξανατονίσει , οι μαθητές να έχουν πάντα άδικο ;

Ακούμπησε ο καθένας μας σίγουρος ,βολεμένος ,καθώς πρέπει κύριος , στα καθημερινά βιώματα της μαθητικής κοινότητας ;

Το δεκαπενταμελές συμβούλιό της πήρε όπως διάβασα στο blog του κ. Αξελή και δεν φταίει αυτός αν η απόφαση ήταν ομόφωνη ή κατά πλειοψηφία και για το δίκαιο των αιτημάτων των μαθητών .

Ακούστε λοιπόν οι ανά τη Γη καθολικώς βολεμένοι :

Ο εξαναγκασμός στο ίδιο πάντα μοτίβο είναι πνευματική και ηθική κόπωση. Όταν αυτό έχει να κάνει με μια στείρα , στριφνή και αδίστακτη ύλη η οποία επαναλαμβάνεται από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και μετά στο Λύκειο έχει να κάνει μ’ ένα σύστημα όχι παιδοκεντρικό αλλά απόλυτο , αυταρχικό και εξεταστικό .

Πόσο μάλιστα που μετά το Λύκειο η ύλη ρίχνεται στον κάδο ανακύκλωσης της ίδιας μάθησης και όχι στο λάκκο ενταφιασμού για να εξαλειφθεί .
Να εξαλειφθεί αλλά πώς ;

Με την νέα διαδικτυακή μάθηση , με το ηλεκτρονικό βιβλίο με αφαίρεση ύλης που γίνεται τροφή για . . . παπαγάλους . Δε θέλουμε μαθητές « παπαγαλάκια »αλλά μελλοντικούς πολίτες χρήσιμους στην κοινωνία , ικανούς να πάρουν αύριο επάξια τις τύχες της κοινωνίας στους ώμους τους .

Πώς όμως να γίνει κάτι τέτοιο όταν ( όπως μου καταγγέλθηκε ) εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν δεχόμαστε να συζητήσουμε τα κοινά προβλήματα μαζί τους ή όταν τους κάνουμε αναβάθμιση από δίποδα σε ποικιλόμορφα τετράποδα ;

Όταν απαξιώνουμε το μέλλον τους γιατί το δικό μας είναι σίγουρο ;

Όταν δεν ελαφρύνουμε το άγχος τους , βάζοντας στο ωράριό τους όχι εκδρομές στην τάξη αλλά θέατρο , μουσικές συναυλίες , επικοινωνία με άλλα σχολεία με κοινές συναντήσεις και ότι άλλο συμβάλλει στην δημιουργία προσωπικότητας των μαθητών μας ;

Η πολιτεία έθεσε κάποιους στόχους , όπως 2% του ΑΕΠ για έρευνα , 5% για την παιδεία , διαδικτυακή και ηλεκτρονική μάθηση .Ευελπιστούμε και περιμένουμε .

Με το να δωρίσω μερικούς φορητούς υπολογιστές σε μαθητές δεν αλλάζω το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά πλουτίζω κάποιες ηλεκτρονικές εταιρείες .

Δεν λύνεται το πρόβλημα των παιδιών ούτε με υποσχέσεις περιορισμένου χρόνου 12-18 ή 24 μηνών αλλά με πλήρη εργασία και σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό.
Γι’ αυτό έκκληση σε όλους μας :

-Μην πυροβολείτε τον πιανίστα . Ο νέος-έφηβος από τη φύση του επαναστάτης πρέπει να είναι πάντα με το όπλο «παρά πόδας».


Σας ασπάζομαι
Ζαρογιάννης Χρήστος

2 σχόλια:

  1. εσεις οι δασκαλοι βγαζετε τα στουρναρια,μη μηλατε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί να μη "μηλάνε"; Αν δεν μιλάνε
    θα συνεχίσουν να φυτρώνουν κάτι στουρνάρια σαν και εσένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά