Όλα τα νέα της Ανατολικής Φθιώτιδας πολιτικά και άλλα από το κεφαλοχώρι της. Βήμα επικοινωνίας σε όλους εσάς. Γράψτε μας την άποψή σας, την καταγγελία σας, την διαφωνία σας, και αποστείλατε στο vassilis.axelis@gmail.com "Διαφωνώ με ό,τι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες".(Βολταίρος) Το ιστολόγιο απευθύνεται σε νοήμονες πολίτες.
Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010
Αρματωλοί και κλέφτες - Η αντίσταση των Ρωμηών
Τους αγώνες της "ρωμέικης κλεφτουριάς" κατά την τουρκοκρατία, τους έχουμε γνωρίσει ζωντανά κυρίως μέσα από τα δημοτικά μας τραγούδια. Υπάρχουν όμως και χαρακτηριστικές αναφορές γι΄αυτούς από ξένους περιηγητές και Ελληνες της εποχής. Από τον 15ο αιώνα, εμφανίζονται διάφορες μορφές αντίστασης των Ρωμιών ενάντια στην τουρκική παρουσία, οι οποίες έχουν εθνικό χαρακτήρα. Η πιο γνωστή αντίσταση, είναι αυτή του "κλέφτη". Ο όρος αυτός που αρχικά αναφερόταν στον απλό λήσταρχο, ταυτίζεται με τον "αγωνιστή της ελευθερίας" για πρώτη φορά στις περιγραφές του ιστορικού Choiseul Gouffrier και κατόπιν, στη μελέτη του Fauriel για τα Δημοτικά Τραγούδια της Ελλάδας. Από τότε, ο κλέφτης ανακτά ηρωικές διαστάσεις στις συνειδήσεις. Είναι εκείνος που με τον κλεφτοπόλεμό του, στήνει ενέδρες στον Τούρκο και τον αιφνιδιάζει επιτυγχάνοντας πολλές φορές να τον τρέψει σε φυγή ή να του προκαλέσει καίρια χτυπήματα. Οι κλέφτες κινούνταν σε ολιγάριθμες ομάδες΄, διέθεταν ελάχιστα εφόδια και όπλα. Ωστόσο, η παρουσία τους γίνεται κάποια στιγμή πονοκέφαλος για τους Τούρκους που για να τον αντιμετωπίσουν, δημιουργούν σώματα τοπικών πολιτοφυλάκων για να προστατεύουν εκτάσεις΄. Είναι οι γνωστοί μας Αρματωλοί που συναντώνται στην ηπειρωτική Ελλάδα, κυρίως στις ορεινές περιοχές (Αγραφα, Ξηρόμερο, Τζουμέρκα). Ομως η συνεργασία των Αρματωλών με τους κλέφτες, κάπου χαλάει τα σχέδια των Τούρκων, καθώς "κλεφτουριά και αρματολίκι" συχνά ενώνονται και στρέφονται εναντίον των εχθρών...
Οι κλέφτες -οι αητοί των βουνοκορφών-ιδίως της Ρούμελης, ανεβαίνουν στα βουνά όταν έρχεται η Ανοιξη. Κοιμούνται στις σπηλιές ή σε απλές καλύβες, η ζωή τους είναι σκληρή και έχουν μάθει να αψηφούν τον θάνατο. Οι νικηφόρες επιδρομές τους εξασφαλίζουν κάπου-κάπου καλό κρασί και φαγητό και τότε, το ρίχνουν στο γλέντι. Οι γιορτές τους συνοδεύονται από μουσική, χορό και τραγούδια που εξυμνούν την ελεύθερη και ηρωική ζωή, τα κατορθώματα και τον θάνατο. Μαζί με τους Αρματωλούς, αποκτούν μεγάλη επιδεξιότητα στον χειρισμό όπλων. Είναι ανυπότακτοι και υπακούουν μονάχα στον "καπετάνιο" τους.
Ο τρόπος ζωής των κλεφταρματολών της Τουρκοκρατίας και των αγωνιστών της Επανάστασης του 21, καθορίζεται από ένα σύστημα αξιών όπου τα όπλα κατέχουν κεντρική θέση. Το όπλο για τους αγωνιστές εκείνους, είναι προσωπικό αντικείμενο με μεγάλη συναισθηματική αξία και επιτελεί σημαντικό ρόλο στην επίδειξη της κοινωνικής θέσης του κατόχου του. Ο πολεμιστής θέλει τα καριοφίλια, τις πιστόλες, τα γιαταγάνια και τις παλάσκες του, διακοσμημένα με εξαιρετική επιμέλεια. Και έτσι, τα όπλα της εποχής εκείνης είναι αξιοπρόσεκτα όχι μόνο σαν τεχνολογικά επιτεύγματα, αλλά και σαν αντικείμενα λαικής τέχνης όσον αφορά τον ρόλο που είχαν στην ελληνική κοινωνία της εποχής.
"Τουφέκι μου Περήφανο, Σπαθί μου παινεμένο...Και το καριοφιλάκι μου σαν κόρη αγκαλιασμένο"... θα τραγουδήσει ο κλέφτης τιμητικά για το όπλο του... Υπό αυτόν τον τίτλο, προβάλλεται από τις 23 Μαρτίου στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο έκθεση όπλων που χρησιμοποιούσαν οι Κλεφταρματωλοί και Αγωνιστές. Η έκθεση καλύπτει την περίοδο της προεπαναστατικής Ελλάδας με αποκορύφωμα την Ελληνική Επανάσταση και τα εκθέματα προέρχονται από τις συλλογές του Μουσείου και του Ιδρύματος Στεφανή.
της Ελίνας Γαληνού
infognomonpolitics.blogspot.com
5 σχόλια:
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.
24 Μαρτίου 2010: Τουρκική κορβέτα κάνει νηοψία σε ελληνικό πλοίο μέσα στα εθνικά ύδατα !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧθες τα μεσάνυκτα (23:50) η τουρκική η τουρκική κορβέτα «Bafra» αφού είχε περιόδευσε επί 24 ώρες στα νησιά του Αιγαίου (Φολέγανδρο, Σαντορίνη, κλπ) πέρασε από το στενό ανάμεσα στην Κέα και την Κύθνο συνοδευόμενη από την τορπιλάκατο «Κρυσταλλίδης».
Στις 02:10 η ελληνική τορπιλάκατος προειδοποίησε το τουρκικό πλοίο για παραβίαση της αβλαβούς διέλευσης ενώ βρισκόταν στο στενό Καφηρέα εντός ελληνικών χωρικών υδάτων.
Πέντε λεπτά αργότερα η «Bafra» εξέπεμψε μήνυμα στο παραπλέον εμπορικό πλοίο «Αρχάγγελος» ζητώντας στοιχεία δρομολογίου (λιμένα κατάπλου, απόπλου, όνομα).
Δηλαδή, την παραμονή της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας, τουρκικό πολεμικό σκάφος έκανε νηοψία σε ελληνικό εμπορικό πλοίο μέσα στα ελληνικά χωρικά ύδατα
Στις 02:30 η τουρκική κορβέτα εξήλθε των ελληνικών χωρικών υδάτων και ακολούθησε πορεία σε διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Χίου, υπό παρακολούθηση πάντα από την ελληνική τορπιλάκατο.
Σιγά να μην πει κανείς «Βυθίσατε το Bafra».
Εδώ του είχαν στείλει και τορπιλάκατο να το προσέχει μην πάθει τίποτα
Επιστολή Καψή προς Δρούτσα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ανοιχτή επιστολή του πρώην Υφυπουργού Εξωτερικών Γ. Καψή (ΠΑΣΟΚ) προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών Δ. Δρούτσα.
“Δεν θεωρώ τον εαυτό μου σοφότερο επειδή μια 8ετία χειρίστηκα … τα ελληνοτουρκικά. Θέλω να σας πω σε ποιες περιπτώσεις ο Ανδρέας Γ. Παπανδρέου θα με απέλυε αστραπιαία και θα με παρέπεμπε σε εξεταστική επιτροπή για τα περαιτέρω. Και θα υπήρχαν περαιτέρω.”
“Ο Ανδρέας Γ. Παπανδρέου θα με απέλυε, αν τολμούσα:
α) Ν’αρχίσω οποιουδήποτε είδους συνομιλίες υπό τη δαμόκλειο σπάθη του casus belli – και χωρίς να αρθεί προηγουμένως-, ευτελίζοντας τη χώρα μου και υποβιβάζοντάς την στην τάξη του Χατζηαβάτη.
β) Να τείνω οποιαδήποτε χείρα βοηθείας (πχ. υποστήριξη στην ΕΕ), πριν δοθούν πληροφορίες, εξηγήσεις, έστω μία συγνώμη για την εν ψυχρώ εκτέλεση 1.450 Ελλήνων αιχμαλώτων στην Κύπρο…
γ) Να αρχίσω συνομιλίες για εμπορικές ή άλλες συμφωνίες “καλής θέλησης” πριν η άλλη πλευρά δεχτεί την άρση των συνεπειών της μυστικής πράξης 66 και την αποζημίωση των θυμάτων, όπως είχαμε συμφωνήσει με το μακαρίτη τον Οζάλ.” [...]
“Είναι γνωστό ότι έχετε συμβάλει αποφασιστικά στην κατάρτιση του σχεδίου Ανάν, το οποίο αποδκίμασαν οι λαοί της Κύπρου και της Ελλάδας. Η προσωπική μου γνώμη είναι για ότι για να υποστηρίξει κανείς ένα τέτοιο σχέδιο θα πρέπει να εμπίπτει σε μία από τις εξής κατηγορίες:
α) Να μην το έχει διαβάσει.
β) Να το έχει διαβάσει αλλά να μην το κατάλαβε.
γ) Να το υποστήριξε εν διατεταγμένη υπηρεσία.”
ΠΗΓΗ: Περιοδικό Επίκαιρα, 18.03.2010 και HERRKSTORIES
Οι υπέρ πίστεως και πατρίδος ομολογίες και υποθήκες των αγωνιστών του 1821
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΛΗΣΜΟΝΟΥΜΕ ΤΟ 1821
«Είναι θέλημα Θεού. Είναι κοντά μας και βοηθάει, γιατί πολεμάμε για την πίστι μας, για την πατρίδα μας, για τους γέρους γονιούς, για τα αδύνατα παιδιά μας, για την ζωή μας, την λευτεριά μας…Και όταν ο δίκαιος Θεός μας βοηθάει ποιος εχθρός ημπορεί να μας κάνει καλά…;».
(Θεόδωρος Κολοκοτρώνης)
«Μάχου υπέρ πίστεως και Πατρίδος…Είναι καιρός να αποτινάξωμεν τον αφόρητον ζυγόν, να ελευθερώσωμεν την Πατρίδα, να κρημνίσωμεν από τα νέφη την ημισέληνον, δια να υψώσωμεν το σημείον, δι’ ου πάντοτε νικώμεν, λέγω τον Σταυρόν…».
(Αλέξανδρος Υψηλάντης)
«…Έλληνες ποτέ μην ξεχνάτε το χρέος σε Θεό και σε Πατρίδα! Σ’ αυτά τα δύο σας εξορκίζω ή να νικήσουμε ή να πεθάνουμε κάτω από την Σημαία του Χριστού»
(Γρηγόριος – Δικαίος Παπαφλέσσας)
«Όταν σηκώσαμεν την σημαίαν εναντίον της τυραγνίας ξέραμεν ότι είναι πολλοί αυτείνοι και μαχητικοί κι’ έχουν και κανόνια κι’ όλα τα μέσα. Εμείς σε ούλα είμαστε αδύνατοι. Όμως ο Θεός φυλάγει και τους αδύνατους, κι’ αν πεθάνωμεν πεθαίνομεν δια την Πατρίδα μας, δια την Θρησκείαν μας και πολεμούμεν όσο μπορούμε εναντίον της τυραγνίας κι’ ο Θεός βοηθός…».
(Στρατηγός Μακρυγιάννης)
«…Ως Χριστιανός ορθόδοξος και υιός της ημετέρας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, ορκίζομαι …να διαμείνω πιστός εις την Θρησκείαν μου και εις την Πατρίδα μου. Ορκίζομαι να χύσω και αυτήν την υστέρα ρανίδα του αίματός μου υπέρ της Θρησκείας και της Πατρίδος μου. Να χύσω το αίμα μου, ίνα νικήσω τους εχθρούς της Θρησκείας μου ή να αποθάνω ως Μάρτυς δια τον Ιησούν Χριστόν…».
(Ο όρκος των Ιερολοχιτών)
«Νέοι, πρέπει να φυλάξετε την πίστη σας και να την στερεώσετε, διότι, όταν επιάσαμε τα άρματα, είπαμε πρώτα υπέρ ΠΙΣΤΕΩΣ και έπειτα υπέρ ΠΑΤΡΙΔΟΣ…»
«Ως μία βροχή έπεσεν εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί μας και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση…».
(Θ. Κολοκοτρώνης)
«…Η τυραγνία των Τούρκων – την δοκιμάσαμε τόσα χρόνια – δεν υποφέρονταν πλέον. Και δι’ αυτήνη την τυραγνία, οπού δεν ορίζαμεν ούτε βιόν ούτε τιμή ούτε ζωή (ξέραμεν κι’ ότ’ ήμασταν ολίγοι και χωρίς τα’ αναγκαία του πολέμου) αποφασίσαμεν να σηκώσομεν άρματα εναντίον της τυραγνίας. Είτε θάνατος είτε λευτεριά».
(Ιω. Μακρυγιάννης )
«Ο Έφορος της Ελλάδος Θεός ενέπνευσεν εις τας καρδίας των εχθρών μας άκραν δειλίαν και φόβον. Ελπίζω δε εντός ολίγου, με την βοήθειαν του Τιμίου Σταυρού και των θεοπειθών της πατρίδος ευχών, να σας χαροποιήσω…».
(Ανδρέας Μιαούλης)
«Μία δύναμις με άρπαξε από την λιτανεία πριν φύγουμε από τα Ψαρά για την Χίο. Μία δύναμις θεϊκή με γιγάντωσε…Αυτή η θεία δύναμις μου έδωσε θάρρος δια να φθάσω με το πυρπολικό μου στην Τουρκική Ναυαρχίδα…Οι Τούρκοι ήταν τόσοι ώστε εάν έπτυον επάνω μας θα μας έπνιγαν αναμφιβόλως…Εις το όνομα του
Κυρίου φώναξα εκείνη τη στιγμή. Έκανα τον Σταυρό μου και πήδηξα στη βάρκα. Οι φλόγες του πυρπολικού μεταδόθηκαν στην Ναυαρχίδα που τινάχθηκε στον αέρα και παρέσυρε στον θάνατο χιλιάδες Τούρκους…».
(Κωνσταντίνος Κανάρης)
«Έκατσα που εσκαπέτισαν με τα μπαϊράκια τους απεκατέβηκα κάτω. Ήταν μιά εκκλησία εις τον δρόμον, η Παναγία στο Χρυσοβίτσι, και το καθησιό μου ήτο όπου έκλαιγα την Ελλάς…Σίμωσα, έδεσα το άλογό μου σ’ ένα δένδρο, μπήκα μέσα και γονάτισα. Παναγία μου είπα από τα βάθη της καρδιάς μου και τα μάτια μου δάκρυσαν. Παναγία μου βοήθησε και τούτη τη φορά τους Έλληνες να ψυχωθούν. Έκανα το Σταυρό μου, ασπάσθηκα την εικόνα της, βγήκα από το εκκλησάκι, πήδηξα
στο άλογό μου και έφυγα. Σε λίγο μπροστά μου ξεπετάγονταν οχτώ αρματωμένοι, ο εξάδελφός μου ο Αντώνης Κολοκοτρώνης και επτά ανήψια του. – Κανείς δεν είναι
στην Πιάνα, μου είπε ο Αντώνης. Ούτε στην Αλωνίσταινα. Είναι φευγάτοι. – Ας μη είναι κανείς αποκρίθηκα. Ο τόπος σε λίγο θα γιομίση παλληκάρια…Ο Θεός υπέγραψε την λευτεριά της Ελλάδος και δεν θα πάρη πίσω την υπογραφή του».
(Θεόδωρος Κολοκοτρώνης)
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφή«Έκατσα που εσκαπέτισαν με τα μπαϊράκια τους απεκατέβηκα κάτω. Ήταν μιά εκκλησία εις τον δρόμον, η Παναγία στο Χρυσοβίτσι, και το καθησιό μου ήτο όπου έκλαιγα την Ελλάς…Σίμωσα, έδεσα το άλογό μου σ’ ένα δένδρο, μπήκα μέσα και γονάτισα. Παναγία μου είπα από τα βάθη της καρδιάς μου και τα μάτια μου δάκρυσαν. Παναγία μου βοήθησε και τούτη τη φορά τους Έλληνες να ψυχωθούν. Έκανα το Σταυρό μου, ασπάσθηκα την εικόνα της, βγήκα από το εκκλησάκι, πήδηξα
στο άλογό μου και έφυγα. Σε λίγο μπροστά μου ξεπετάγονταν οχτώ αρματωμένοι, ο εξάδελφός μου ο Αντώνης Κολοκοτρώνης και επτά ανήψια του. – Κανείς δεν είναι
στην Πιάνα, μου είπε ο Αντώνης. Ούτε στην Αλωνίσταινα. Είναι φευγάτοι. – Ας μη είναι κανείς αποκρίθηκα. Ο τόπος σε λίγο θα γιομίση παλληκάρια…Ο Θεός υπέγραψε την λευτεριά της Ελλάδος και δεν θα πάρη πίσω την υπογραφή του».
(Θεόδωρος Κολοκοτρώνης)
«Χωρίς αρετή και πόνο εις την πατρίδα και πίστη εις την θρησκεία τους έθνη δεν υπάρχουν».
«…Κι’ αν είμαστε ολίγοι…παρηγοριώμαστε μ’ έναν τρόπον, ότι η τύχη μας έχει τους Έλληνες πάντοτε ολίγους. Ότι αρχή και τέλος, παλαιόθεν και ως τώρα, όλα τα θερία πολεμούν να μας φάνε και δεν μπορούνε, τρώνε από μας και μένει και μαγιά. Και ολίγοι αποφασίζουν να πεθάνουν, κι΄όταν κάνουν αυτείνη την απόφασιν, λίγες φορές χάνουν και πολλές κερδαίνουν…».
«…Τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί κι’ αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι, όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσωμεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί, να την φυλάμε κι’ όλοι μαζί και να μη λέγη ούτε ο δυνατός «εγώ», ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστή μόνος του και φκειάση, ή χαλάση, να λέγη εγώ, όταν όμως αγωνίζονται πολλοί να φκειάνουν, τότε να λένε «εμείς». Είμαστε εις το «εμείς» κι’ όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθωμεν γνώση, αν θέλωμεν να φκειάσωμεν χωριόν, να ζήσωμεν όλοι μαζί….».
(Ιω. Μακρυγιάννης)
«Το Ελληνικόν Έθνος, αφ’ ού υπέκυψεν εις τον βάρβαρον και σκληρότατον ζυγόν της Οθωμανικής τυραννίας, υστερήθη όχι μόνον την ελευθερίαν του, αλλά και παν είδος μαθήσεως…και ήτον ενδεχόμενον να εκλείψη διόλου από το Έθνος η Ελληνική γλώσσα, εάν δεν την διέσωζεν η Εκκλησία προς ήν οφείλεται και κατά τούτο ευγνωμοσύνη».
(Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός)
«Μόνον του Ευαγγελίου η διδαχή εμπορεί να σώση την αυτονομίαν του Γένους, όταν μάλιστα κηρύττεται από ποιμένας φίλους της αληθείας και της δικαιοσύνης»
(Αδ. Κοραής)
«…Τούτο παρακαλώ να τους παραγγείλετε να πράττωσιν εις το εξής, παριστάνοντες εις αυτούς, ότι πολεμούν όχι μόνον υπέρ πατρίδος, αλλά και υπέρ πίστεως».
(Αδ, Κοραής προς Γ.Κουντουριώτην, 1824)
«…Μόνη η δικαιοσύνη φέρει την ελευθερίαν, την δύναμιν και την ασφάλειαν. Όπλα χωρίς δικαιωσύνην, γίνονται όπλα ληστών, ζώντων εις καθημερινόν κίνδυνον να στερηθώσι την δύναμιν από άλλους ληστάς, ή και να κολασθώσιν ως λησταί από νόμιμον εξουσίαν. Η ανδρεία χωρίς την δικαιοσύνην είναι ευτελές προτέρημα,η δικαιοσύνη, αν εφυλάσσετο από όλους, ουδέ χρείαν όλως είχε της ανδρείας. Και αυτή του Θεού η παντοδυναμία ήθελ’ είσθε χωρίς όφελος διά τους ανθρώπους,αν δεν ήτον ενωμένη με την άπειρον δικαιοσύνην του…».
(Αδ, Κοραής προς Οδυσσέα Ανδρούτσον, 1824)
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφή«…Αχ, διά τους οικτιρμούς του Θεού, ο οποίος είναι όλος αγάπη, διά το όνομα της Πατρίδος, η οποία είναι όλη αρετή, ας καθαρίσωμεν την ψυχήν μας και εις αυτήν την ώραν του κινδύνου, από τον ρύπον της διχονοίας, ας θάψωμεν εις τον τάφον της λησμονησίας τα άγρια και ανόητα πάθη μας, ας πλύνωμεν τας μεμολυσμένας καρδίας εις το ιερόν λουτρόν της αγάπης, ο πατριωτισμός ας λαμπρύνη, εις το εξής τον θολωμένον νουν μας, η ειλικρίνεια ας βασιλεύση εις την καρδίαν μας, η αγάπη κα η σύμπνοια ας προπορεύωνται, ως νεφέλη πυρός, όλων των βουλών μας και όλων των έργων μας».
(Σπ. Τρικούπης)
«Κι’ όσο αγαπώ την πατρίδα μου δεν αγαπώ άλλο τίποτας. Ναρθή ένας να μου ειπή ότι θα πάγη ομπρός η πατρίδα, στρέγομαι να μου βγάλη και τα δυό μου μάτια. Ότι αν είμαι στραβός, και η πατρίδα μου είναι καλά, με θρέφει, αν η πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια νάχω, στραβός θανά είμαι. Ότι σ΄αυτείνη θα ζήσω, δεν έχω σκοπό να πάγω αλλού».
(Ιω. Μακρυγιάννης)
«Είναι καιρός…να κρημνίσωμεν από τα νέφη την Ημισέληνον διά να υψώσωμεν το σημείον, δι’ ού πάντοτε νικώμεν, λέγω τον Σταυρόν και ούτω να εκδικήσωμεν την πατρίδα και την ορθόδοξον ημών πίστιναπό την ασεβή των ασεβών καταφρόνησιν»;
(Αλ. Υψηλάντης)
«…Η ημέρα εκείνη, την οποίαν επιθυμούσαν οι πατέρες μας να την ιδούν, έφθασε και ο Νυμφίος έρχεται…Έφθασεν ο καιρός διά να λάμψη πάλιν ο Σταυρός και να λάβη πάλιν η Ελλάς, η δυστυχής Πατρίς μας, την ελευθερίαν της…».
«Ό, τι και αν εκάμαμεν, είτε εγώ, είτε οι συνάδελφοί μου, είτε ως εταίροι, είτε ως αγωνισταί, ήτο έμπνευσις και έργον της Θείας Προνοίας, και ουδέν ηθέλομεν πράξει άνευ της εμπνεύσεως ταύτης».
(Άνθιμος Γαζής)
«ΙΔΟΥ ο Θεός μεθ’ ημών, ος επάταξεν έθνη πολλά και απέκτεινε βασιλείς κραταιούς. Ο Παντοκράτωρ Θεός δεν μας αφήνει εις την διάκρισιν του εχθρού.
Αλλά είναι σύμμαχός μας, καθώς πολλάκις το είδομεν και άμποτε εις το εξής διά της δυνάμεως του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού και διά της ενεργείας και γενναιότητός
σας να αφανισθή ο εχθρός εξ ολοκλήρου…».
(Π. Μαυρομιχάλης προς τον Θ.Κολοκοτρώνη)
«ΧΩΡΙΣ αρετή και θρησκεία δεν σχηματίζεται κοινωνία, ούτε βασίλειον».
(Στρατηγός Μακρυγιάννης)
«Ο Θεός είναι μετά της Ελλάδος και υπέρ της Ελλάδος και αύτη σωθήσεται. Επί ταύτης της πεποιθήσεως αντλώ πάσας μου τας δυνάμεις και πάντας τους πόρους».
(Ι. Καποδίστριας)
«Η Ιστορία και το μέλλον της Ελλάδος στηρίζονται πάνω σε τρεις λέξεις: Θρησκεία, Ελευθερία, Πατρίς».
(Παλαιών Πατρών Γερμανός)
«Εγώ, η φαμίλια μου, τα’ άρματά μου, ό,τι έχω είναι για την Ελλάδα».
(Θεόδωρος Κολοκοτρώνης)
Πηγή: http://redskywarning.blogspot.com/