Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

Τι δείξαμε στους...βάρβαρους

Δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος για τον τρόπο με τον οποίο γράφεται η ιστορία. Ακόμα και αν είσαι πρωταγωνιστής των γεγονότων είναι αδύνατο να γνωρίζεις πως η αντανάκλαση τους θα είναι ορατή στο μέλλον. Σκέφτομαι, λοιπόν, πως, πράγματι, παίζει και το σενάριο με μία ρωγμή στην Ευρωζώνη λόγω της Ελλάδος. Εν τέλει η Ένωση διαλύεται, ο καθένας τραβάει το δρόμο του και μετά από δύο αιώνες στα ελληνικά σχολεία γιορτάζουν τη δεύτερη απελευθέρωση του γένους, ενώ ανεβάζουν θεατρικά έργα με παιδάκια που παίζουν τον Καραμανλή, τον Αλογοσκούφη, τους ήρωες του ξεσηκωμού. Εντάξει είναι απίθανο, συμφωνούμε.

Τώρα, όμως, προσέξτε τι απτό και επίκαιρο έχει καταφέρει η Ελλάδα, εκτός βέβαια από την αναστάτωση στην Ευρωζώνη και το διεθνή διασυρμό βωμών και εστιών. Καταφέραμε, λοιπόν, να ανοίξουμε σε διεθνές επίπεδο τη συζήτηση περί αγορών και κερδοσκόπων. Πριν την Ελλάδα δεν υπήρχε περίπτωση να δεις τη Μέρκελ ή τον Σαρκοζί να απευθύνουν ερωτήσεις για τη λειτουργία των αγορών. Επίσης δείξαμε στον κόσμο ότι οι διεθνείς οικονομικοί οίκοι λειτουργούν ως πανέξυπνοι απατεώνες που κρύβουν ελλείμματα και σερβίρουν παραποιημένα στοιχεία.


Κάναμε και άλλα: αναδείξαμε τα προβλήματα στη λειτουργία της νομισματικής ένωσης, επιβεβαιώσαμε τους απαισιόδοξους που έδειξαν τις τρύπες, ανοίξαμε για τα καλά τη συζήτηση για το οικονομικό και νομισματικό μέλλον της Ευρώπης. Μην τα παραβλέπετε, δεν είναι και ήσσονος σημασίας για τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.


Και κατά μία εκδοχή, αυτή τη στιγμή ο Γιώργος γυρίζει ανά τον κόσμο ως ένας πολιτικός με αποστολή να αναδείξει τις σύγχρονες παθογένειες των αγορών. Και σοσιαλιστικό και με διεθνές ενδιαφέρον. Στο τέλος, να το θυμηθείτε, ο Παπανδρέου θα βρει μία καλή θέση στην ιστορία απλώς επειδή περιέγραψε με δραματικό τόνο τα αυτονόητα.

Κώστα Γιαννακίδης

1 σχόλιο:

  1. ----------Οσο για τις απόψεις που είχαν καταγραφεί, αυτές ως επί το πλείστον εξέφραζαν τον πληγωμένο εθνικό εγωισμό, σε μια ποικιλία αποχρώσεων: Από την χαριτωμένη αθωότητα («Αυτοί, παιδί μου, είναι άνθρωποι ατομισταί, ενώ ο Ελληνας έχει μέσα του τη φιλοξενία») μέχρι τον κομπασμό του παλληκαρισμού («Αντ’ από ’δω ρε! Εμείς δεν έχουμε ανάγκη κανέναν τους»). Αφαιρώ ένα μέρος της υπερβολής, που οφείλεται ασφαλώς στον πόνο του εξευτελισμού που προκαλεί η εικόνα της μέχρι πρότινος «ισχυρής Ελλάδας», η οποία εδώ και μήνες έχει βγει στην επαιτεία. Αφαιρώ και ένα άλλο μέρος της υπερβολής, που οφείλεται στην απερίγραπτη ευτέλεια των περισσότερων τηλεοπτικών σταθμών. Και πάλι όμως, αυτό που απομένει είναι απογοητευτικό: Οσο πλησιάζουμε το τέρμα του μύθου της ευμάρειας με δανεικά, του ατομισμού της επιδίωξης μιας άχρηστης τεμπελοδουλειάς στο Δημόσιο εις βάρος των άλλων, τόσο οξύνεται η επιθυμία της απόδρασης από την πραγματικότητα. APO THN KATHIMERINH.
    MH LETE MOURLA PIA! SOBAROTHTA KAI NOIKOKYRWSYNH, PAPSTE NA DIDASKETE ME SOFIES TON KOSMO.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά