«Η Φθιώτιδα δεν μπορεί άλλο να σηκώσει αυτό το βάρος» τόνισε, μεταξύ άλλων, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Τόνια Αντωνίου αναφερόμενη στο θέμα των διοδίων και μεταφέροντας την αγανάκτηση των πολιτών για την τεράστια αδικία που συμβαίνει σήμερα, κατά την ομιλία της στη συζήτηση του νομοσχεδίου για θέματα οδικής ασφάλειας. Η κ. Αντωνίου επισήμανε ότι αυτό που εφαρμόζεται σήμερα δεν είναι αυτό που ψήφισε η Βουλή, ούτε αυτό που προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και απέδωσε την κύρια ευθύνη στον κ. Σουφλιά για την μη κατασκευή του παράπλευρου δικτύου, για τον τρόπο που διαπραγματεύτηκε με τις εταιρείες και για την πελατειακή πολιτική που άσκησε εις βάρος κάποιων περιοχών, όπως η Φθιώτιδα και η Πιερία, και προς όφελος άλλων, όπως ο Βόλος και η Λάρισα. Η βουλευτής κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό κ. Ρέππα να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της νέας κυβέρνησης για επαναδιαπραγμάτευση με τις εταιρείες, για την κατασκευή σύγχρονου και ασφαλούς παράπλευρου και εναλλακτικού οδικού δικτύου με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και για την καθιέρωση χιλιομετρικής χρέωσης όσον αφορά τα διόδια, σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας που προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ενώ άσκησε αυστηρή κριτική για την καθυστέρηση στην υλοποίηση αυτών των δεσμεύσεων και ζήτησε ειδική συζήτηση με το Υπουργείο για το θέμα της Φθιώτιδας. Τέλος, σε άλλο σημείο της ομιλίας της η κ. Αντωνίου επανέφερε την πρότασή της για επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών στους Καλλικρατικούς Δήμους, όπως γίνεται τόσα χρόνια με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Ολόκληρο το απόσπασμα της ομιλίας της κ. Αντωνίου που αναφέρεται στη Φθιώτιδα έχει ως εξής:
«Θέλω, όμως, κύριε Υπουργέ, να έρθω στο τελευταίο άρθρο του νομοσχεδίου, στο άρθρο 19, όπου γίνεται αναφορά σε ένα ζήτημα που έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο κύμα αντίδρασης των πολιτών σε όλη την Ελλάδα. Αυτό, βέβαια, είναι το θέμα των νέων διοδίων. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προέρχομαι από ένα Νομό, όπως είναι η Φθιώτιδα, που για δεκαετίες θρηνούσαμε νεκρούς στους δρόμους, στο γνωστό πέταλο του Μαλιακού, όπου υπήρχε ένα πολύ κακό οδικό δίκτυο. Οι καθυστερήσεις, οι παλινωδίες και τα προβλήματα στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου δημιούργησαν -και δικαίως- μία τεράστια κοινωνική πίεση για την ολοκλήρωσή του. Όμως, δυστυχώς, κύριε Υπουργέ, ακόμη και σήμερα το πέταλο του Μαλιακού δεν έχει ολοκληρωθεί.
Οι πολίτες της Φθιώτιδας είναι αγανακτισμένοι, θυμωμένοι και οργισμένοι, διότι είναι ο μοναδικός Νομός στην Ελλάδα που υφίσταται τεράστια αδικία σε σχέση με τους άλλους νομούς, καθώς έχει τα περισσότερα διόδια. Αυτήν τη στιγμή λειτουργούν τρία μετωπικά διόδια μέσα στο Νομό Φθιώτιδας, στην Πελασγία, στην Τραγάνα και στην Αγία Τριάδα, τρία πλευρικά, στην Τραγάνα, στις Θερμοπύλες και στο Μώλο, ενώ περιμένουμε να δημιουργηθεί τέταρτο στην ΠΑΘΕ και άλλο ένα ακόμη στο Λιανοκλάδι, όταν ολοκληρωθεί ο Ε65. Μιλούμε για οκτώ διόδια και η ενημέρωση που είχαμε από τις υπηρεσίες του αρμόδιου Υπουργείου είναι ότι παραχωρησιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα να βάλουν, όπου επιθυμούν, παράπλευρα διόδια.
Αντιλαμβάνεστε ότι το πρόβλημα είναι τεράστιο αυτήν τη στιγμή στο Νομό και θα πρέπει, κύριε Υπουργέ, να παρθούν μέτρα. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά το αίτημα των πολιτών της Φθιώτιδας, ότι θα πρέπει επιτέλους να κατασκευαστούν οι παράπλευροι δρόμοι. Σε αυτό εδώ το Κοινοβούλιο, κύριε Υπουργέ, το 2007 ψηφίσαμε συμβάσεις, οι οποίες όμως είχαν τις εξής προϋποθέσεις: Πρώτον, να υπάρξει παράπλευρο δίκτυο, αλλά και εναλλακτικό –έτσι είναι οι ευρωπαϊκοί κανόνες- και δεύτερον, να πληρώνουμε με το χιλιόμετρο. Οι συμβάσεις, μάλιστα, έλεγαν για 0,040 λεπτά.
Σε ερωτήσεις που είχαμε κάνει προς τον κ. Σουφλιά, ο κ. Σουφλιάς είχε δεσμευθεί ότι θα πληρώνουμε διόδια, όταν θα ολοκληρωθεί το παράπλευρο δίκτυο. Αυτή τη στιγμή έρχονται πολίτες σε όλη την Ελλάδα και πολύ περισσότερο στη Φθιώτιδα, όπου γνωρίζετε την κατάσταση και πληρώνουν διόδια μέσα στον ίδιο τους το Δήμο. Πρέπει να σημειωθεί ότι πληρώνουμε, ενώ δεν έχουν κατασκευαστεί δρόμοι, διόδια για να κατασκευαστεί η Ιονία Οδός. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό το κόστος σήμερα είναι τεράστιο και αφορά όλους τους πολίτες της Φθιώτιδας που αναγκάζονται στα εκατόν ογδόντα χιλιόμετρα να έχουν τέσσερα κάθετα διόδια και άλλα τόσα αντίστοιχα παράπλευρα και θα πρέπει κάθε μέρα να μετακινούνται για τις ανάγκες τους, είτε είναι εκπαιδευτικοί είτε ανήκουν σε άλλες κατηγορίες.
Ό,τι είχε ψηφίσει αυτή η Βουλή, κύριε Υπουργέ, σήμερα δεν εφαρμόζεται. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να υπάρχει παράπλευρο και εναλλακτικό δίκτυο. Αυτό δεν συμβαίνει. Ζητήσαμε από το Υπουργείο σας να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα όσον αφορά τη Φθιώτιδα, διότι είναι ο Νομός που πληρώνει το μεγαλύτερο τίμημα -το πλήρωσε με το αίμα του και τώρα το πληρώνει με ευρώ- και θα πρέπει η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να ασχοληθεί με αυτό το θέμα. Θέλω να δεσμευθείτε από αυτό εδώ το Βήμα, σύμφωνα με τις προεκλογικές σας δεσμεύσεις. Είχατε πει ότι θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση αυτών των απαράδεκτων συμβάσεων, όπως τελικά κατέληξαν μετά τις διαπραγματεύσεις του κ. Σουφλιά, ο οποίος άσκησε μία έντονα πελατειακή πολιτική και την «πληρώνουν» η Φθιώτιδα, η Πιερία και όχι, για παράδειγμα, ο Βόλος ή η Λάρισα.
Κύριε Υπουργέ, εδώ πρέπει να υπάρχει η αρχή της αναλογικότητας. Από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη θα έπρεπε τα διόδια να είναι ανάλογα με τα χιλιόμετρα. Υπάρχουν συγκεκριμένοι νομοί που πλήττονται και πρώτα απ’ όλα, ο Νομός Φθιώτιδας. Εδώ χρειαζόμαστε, πρώτον, τη δική σας δέσμευση, να μας πείτε σήμερα εάν θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, όπως είχατε υποσχεθεί και είχαμε υποσχεθεί προεκλογικά.
Δεύτερον, χρειαζόμαστε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα γίνουν οι παράπλευροι δρόμοι στο Νομό Φθιώτιδας. Το Υπουργείο σας είχε δεσμευθεί ότι θα τελειώσει ο παράπλευρος δρόμος στην Πελασγία, έκτασης περίπου ενάμισι χιλιόμετρου, αλλά εδώ και ένα χρόνο δεν έχει γίνει τίποτα. Προχθές μπήκαν διόδια στο Μώλο και σας είπε ο Δήμαρχος του Μώλου ότι υπήρξε η δέσμευση από το Υπουργείο να δοθούν οι κάρτες ελεύθερης διέλευσης του νέου Δήμου Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου. Δεν μπορούμε να πηγαίνουμε από το ένα χωριό στο άλλο και να πληρώνουμε διόδιο, χωρίς παράπλευρο δρόμο! Μάλιστα, με τα έργα τα οποία γίνονται υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στην τοπική κοινωνία. Χρειαζόμαστε επιτέλους συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από τους λίγους αυτούς πόρους που διαθέτει το Υπουργείο από το ΠΔΕ, διότι ακούμε εδώ κι ένα χρόνο ότι θα έρθουν οι παραχωρησιούχοι να φτιάξουν το παράπλευρο. Έχουμε έρθει πάνω από πέντε φορές με όλους τους αρμόδιους φορείς, δημάρχους και πολίτες, στο Υπουργείο εδώ κι ένα χρόνο και δυστυχώς, κύριε Υπουργέ, δεν έχουμε δει καμία δέσμευσή σας να υλοποιείται μέχρι στιγμής. Η Φθιώτιδα δεν μπορεί άλλο να σηκώσει αυτό το βάρος. Το πλήρωσε και το ξαναπληρώνουμε. Θέλουμε ειδική συζήτηση για τη Φθιώτιδα.»