Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Τα δρομολόγια από και προς Αθήνα του ΟΣΕ μπορεί και πρέπει να σωθούν



Τον τελευταίο χρόνο, στο πλαίσιο της απαξίωσης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, εμφανίστηκαν σε όλα τα ΜΜΕ ( ηλεκτρονικά και έντυπα ), περισπούδαστοι αναλυτές, οι οποίοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι ο ΟΣΕ χρειάζεται να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ανταγωνιστικός. Δημιουργεί, λένε, χρέη πολλών δισεκατομμυρίων το χρόνο. Δεν μπορεί να πληρώνει ο Ελληνικός λαός
Η επιχειρηματολογία τους στηρίζεται σε πραγματικά στοιχεία, πατάει σε « αλήθειες ». Η λειτουργία του ΟΣΕ πραγματικά χρειάζεται να αλλάξει, να εκσυγχρονιστεί. Το ερώτημα είναι σε ποια κατεύθυνση.
Με το σημείωμα αυτό δε θέλω να
διατυπώσω τις σκέψεις μου γύρω από τα πραγματικά προβλήματα του ΟΣΕ. Αυτό είναι άλλης κλίμακας πρόβλημα, που μπορεί να μας απασχολήσει σε άλλη χρονική στιγμή. Σήμερα το πρόβλημα, για τους κατοίκους της Ανατολικής Φθιώτιδας, το Δήμο της Στυλίδας, είναι τα δρομολόγια από και προς Αθήνα να παραμείνουν με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το τρένο είναι Ιστορία για τον τόπο, συνδέεται με τις παραδόσεις μας. Δεν είναι λοιπόν παράδοξο το γεγονός ότι οι φημολογούμενες εξελίξεις προκαλούν έντονη δυσαρέσκεια και τροφοδοτούν κλίμα αναστάτωσης στους κατοίκους αυτού του τόπου, οι οποίοι δηλώνουν ότι θα αγωνιστούν για να ματαιώσουν τους σχεδιασμούς αυτών που θέλουν να αποκόψουν την Στυλίδα από το Σιδηροδρομικό ιστό της χώρας.
Ισχυρίζονται ότι η γραμμή Λιανοκλάδι - Στυλίδα είναι αντιοικονομική, ο Οργανισμός « μπαίνει μέσα », αφού ο κάθε επιβάτης της τελευταίας στάσης ( Λαμία - Στυλίδα ), λένε, στοιχίζει 100 ευρώ. Κατά συνέπεια, στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης και του εκσυγχρονισμού, τα δρομολόγια αυτά πρέπει να σταματήσουν τον επόμενο μήνα.
Οι ίδιοι άνθρωποι, από τις ίδιες θέσεις, πριν από τρία τέσσερα χρόνια έκριναν ότι τα δρομολόγια αυτά χρειάζονταν γιατί κάλυπταν ανάγκες της περιοχής ( Λιμάνι, αποθήκες εκρηκτικών στο Αυλάκι κ.λπ ),και πάνω στην αναγκαιότητα αυτή στήριξαν τις αποφάσεις που πήραν και αντικατέστησαν την παλιά γραμμή με νέα αναβαθμισμένη, ξοδεύοντας πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Τα ντόπια ΜΜΕ πρόβαλαν με έντονο τρόπο την απόφαση της Κυβέρνησης να διακόψει τα δρομολόγια από και προς τη ΣΤΥΛΙΔΑ. Οι « ΜΕΛΕΤΕΣ » του ΟΣΕ και άλλων ειδικών « αποδείχνουν » με κατηγορηματικό τρόπο ότι το κόστος είναι μεγάλο και ο ΟΣΕ χάνει πολλά !! Οι αβανταδόροι της πολιτικής της απαξίωσης του Οργανισμού, μέσα από τηλεοπτικές και άλλες συζητήσεις, συνηγορούν για την κατάργηση του δρομολογίου αυτού. Απ΄ την άλλη μερικοί πολιτικοί, ενώ στηρίζουν τις πολιτικές της απαξίωσης και του ξεπουλήματος, καμώνονται πως διαφωνούν με μια τέτοια προοπτική.
Οι ίδιοι κύκλοι, γνωρίζοντας τις αντιδράσεις που θα εκδηλωθούν, και θέλοντας να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη, λάνσαραν τον τελευταίο καιρό ως εναλλακτική λύση, την αντικατάσταση του δρομολογίου του ΟΣΕ με γραμμή προαστιακής χρήσης.
Η πρόταση αυτή αν και ατεκμηρίωτη, περιέχει ωστόσο στοιχεία που μπορεί να αποτελέσουν αφετηρία προβληματισμού. Είναι μια πρόταση που θα μπορούσε κανείς να την εξετάσει ανεξάρτητα από το θέμα των δρομολογίων Στυλίδα - Αθήνα στο πλαίσιο μιας διαφορετικής πρότασης ανάπτυξης της Περιφέρειας. Διαφορετικά η πρόταση αυτή απόπροσανατολίζει και καθησυχάζει τους κατοίκους της περιοχής, διευκολύνοντας την κατάργηση τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι την πρόταση αυτή την είδαν θετικά κυβερνητικοί Βουλευτές και όχι μόνο.
Η πρόταση για τον προαστιακό είναι μια νέα πρόταση, η οποία δεν γίνεται για να καλύψει το κενό που θα δημιουργηθεί στην περίπτωση που θα καταργηθούν το δρομολόγια από και προς Αθήνα. Τα δρομολόγια θα συνεχίσουν να εκτελούνται και η πρόταση για τον προαστιακό θα μπει για συζήτηση. Η υλοποίηση μιας τέτοιας πρότασης χρειάζεται χρόνο, πολύ κόπο, και πολλά χρήματα.
Το ερώτημα όμως είναι αν τα πράγματα έχουν έτσι όπως προ-βάλλονται.
Το κόστος των 100 ευρώ, που ισχυρίζονται, σίγουρα δεν περιλαμβάνει τις μίζες και τις σπατάλες των διοικούντων τον Οργανισμό.
Πώς προέκυψε αυτό το νούμερο; Πώς λογάριασαν το κόστος του δρομολογίου Λαμία -Στυλίδα; Ποια μέθοδο οικονομικής ανάλυσης κόστους εφάρμοσαν για να καταλήξουν σε αυτό το νούμερο; Σε ποιο πανεπιστήμιο μαθαίνουν ότι το κόστος μιας δραστηριότητας κρίνεται στο τελευταίο μέρος αυτής ;
Το δρομολόγιο Αθήνας - Στυλίδας ξεκινάει από Αθήνα και κατάλήγει στη Στυλίδα με πληρότητα, πολλές φορές, που περνάει το 100%. Το κόστος του δρομολογίου αυτού υπολογίζεται από τις δαπάνες που γίνονται για να πραγματοποιηθεί. Να μας πουν λοιπόν πώς προέκυψε η αυξημένη κατά 40 %, νέα τιμή του εισιτηρίου; Πού πήγαν τα χρήματα από την αύξηση αυτή; Αν μας το πουν και μας πείσουν, τότε και εμείς θα σταθούμε δίπλα τους.
Φανταστείτε τις αστικές συγκοινωνίες να μετράνε, ως κόστος δρομολογίου, το κόστος τις προτελευταίας στάσης. Το Δρομολόγιο Πανεπιστημίου -Δροσιά πχ. να σταματάει δυο ή τρεις στάσεις πριν από το τέλος, γιατί στο λεωφορείο έμειναν λίγοι επιβάτες. Ή το δρομολόγιο του αστικού λεωφορείου από την πλατεία του Πάρκου για την Αγριλιά να σταματάει στα Γαλανέϊκα, γιατί έμειναν λίγοι επιβάτες και το κόστος, για τη μεταφορά τους από εκεί και πέρα στοιχίζει ακριβά, πάνω από 20 ευρώ για τον κάθε επιβάτη. Έλεος, φτάνει η κοροϊδία και ο εμπαιγμός ! Ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού δεν γίνεται με κατάργηση χρήσιμων και απαραίτητων δρομολογίων. Αλλού να ψάξουν.
Έτσι έχει το πρόβλημα. Δεν είναι το μεγάλο κόστος που επικαλούνται οι « Ειδικοί ». για να διακόψουν τα δρομολόγια. Τέτοιο πρόβλημα δεν υπάρχει. Αλλού στοχεύουν. Στοχεύουν στην απαξίωση του Οργανισμού, με κατάργηση του κοινωνικού του ρόλου για να τον ξεπουλήσουν ευκολότερα.
Είναι φανερό ότι χρειάζεται να παρέμβουμε με κινητοποιήσεις για να εμποδίσουμε την κατάργηση του δρομολογίου και να μην αφήσουμε να μας αποκόψουν από τη σιδηροδρομική επικοινωνία μετά από τόσα χρόνια.
Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ, ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. 
Του Δημήτρη Βέττα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά