Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Πιστοί, υποκριτές, ειδωλολάτρες

Εφιστώ την προσοχή: μην τυχόν κάνετε κανένα αστειάκι για τη δερματογραφία. Θα σας πάνε μέσα με χειροπέδες. Να εξηγηθώ. Χάρη σε αυτή την ευαισθησία του δέρματος έγινε λαοφιλής η Αγία Αθανασία του Αιγάλεω, εκείνη που εμφανιζόταν με μηνύματα στο στήθος της «η Παναγιά μαζή σου», κατάφερε να προσελκύσει χιλιάδες κόσμου και να πείσει αρκετούς να της χαρίσουν την περιουσία τους.
Θα πείτε, γιατί να συλληφθεί κανείς αν μιλήσει για την Αγία Αθανασία, αφού δεν έχει καταχωρηθεί στα δίπτυχα της εκκλησίας; Ναι, αλλά ούτε ο γέροντας Παϊσιος είναι άγιος, ούτε ο γέροντας Σωφρόνιος, ούτε ο γέροντας Πορφύριος και άλλοι σύγχρονοι αστέρες της Ορθοδοξίας. Έπεται δεύτερη ένσταση:
ο Παϊσιος ήταν πολύ καλός άνθρωπος και έλεγε πολύ φιλοσοφημένα πράγματα για τη ζωή. Θα αποκαλύψω σήμερα ότι και η μάνα μου είναι πολύ καλός άνθρωπος κι από στοχασμό άλλο τίποτε. Πλην όμως αν κάποιος καταφερθεί εναντίον της μητρός μου, δεν με προστατεύει το Σύνταγμα ούτε προβλέπεται τιμωρία στον Ποινικό Κώδικα.
Ας μην αναρωτηθούμε για το αυτονόητο, για το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης. Ας αποδεχτούμε, χάριν της συζήτησης, τον θεοκρατικό χαρακτήρα της Ελλάδας. Γιατί δεν έχει δικαίωμα κάποιος να διακωμωδεί τον γέροντα Παϊσιο; Από πού κι ως πού συγκαταλέγεται στα «θεία» ένας μοναχός; Καθώς τα ακραία στοιχεία, οι Ταλιμπάν της Ορθοδοξίας, πήραν φόρα, μπορούμε να περιμένουμε κι άλλες παρεμβάσεις. Μπορούν κάλλιστα, με την ίδια λογική, να αποπειραθούν να φιμώσουν όσους έχουν περιπαικτική διάθεση για πολλές συνθήκες που αναπτύσσονται στον περίβολο του Χριστιανισμού.
Είναι άραγε βλάσφημο να πει κάποιος ότι ένα από τα Μυστήρια έχει μετατραπεί σε αποκριάτικο πάρτι; Οι γάμοι, έτσι όπως γίνονται, προσβάλλουν κάθε έννοια σεμνότητας που επιβάλλει η συνθήκη κατά την θρησκευτική πίστη. Οι νυφούλες εμφανίζονται με λευκό φόρεμα, σύμβολο παρθενίας, ενώ Κύριος οίδε με πόσους έχουν παρθεί. Οι γαμβροί στέκονται συχνά στα σκαλοπάτια κατάκοποι από τα μπάτσελορ πάρτι σε στριπτιζάδικα. Και όλη αυτή η χλιδή, η επίδειξη, η ακαλαισθησία σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση με τον ιερόν της ένωσης. Η ασυνέπεια όμως δεν ενοχλεί τους φανατικούς.
Είναι άραγε βλάσφημο να πει κάποιος ότι μέσα κι έξω από τους ναούς είναι αηδιαστική η εμπορευματοποίηση; Δεν είναι παράταιρο να πουλάνε τα μπουκαλάκια με το αγίασμα, να καλύπτουν τις εικόνες με κοσμήματα, να θεωρούν μεγάλο δείγμα πίστης τα χρυσά, επιδειξιμανή τάματα; Οι μετέχοντες στο πανηγύρι του αγίου χρήματος περιφρονούν βαθιά βασικές αρχές της θρησκείας των: «Και εισήλθεν ο Ιησούς εις το ιερόν του Θεού, και εξέβαλε πάντας τους πωλούντας και αγοράζοντας εν τω ιερώ, και τας τράπεζας των αργυραμοιβών ανέτρεψεν, και τα καθίσματα των πωλούντων τας περιστεράς».
Είναι άραγε βλάσφημο να πει κανείς ότι στην Πεντάτευχο υπάρχουν σελίδες υπερβολικά, μα υπερβολικά βαρετές; Όλο αυτό το κατεβατό των ονομάτων… Θα ήταν ενδιαφέρον βέβαια να υποβληθούν σε κάποιου είδους εξέτασης οι φανατικοί, για να διαπιστωθεί κατά πόσο γνωρίζουν τα βασικά της Αγίας Γραφής. Αν γνώριζαν όμως τα βασικά του δόγματός τους ίσως να μην ταράζονταν τόσο πολύ από αναρτήσεις στο facebook. Αν πατούσαν σε στέρεο έδαφος πίστης δεν θα ζητούσαν την κατάργηση της σελίδας gerontas_pastitsios. Θα γελούσαν με την παρωδία και θα παρέμεναν ακλόνητοι.
Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι συνέλαβε τον διαχειριστή της σελίδας gerontas_pastitsios επειδή έλαβε χιλιάδες διαμαρτυρίες πιστών. Δεν χρειάζεται να είναι χιλιάδες οι πιστοί. Αρκεί ένας, σύμφωνα με το νόμο, να έχει θιγεί από τα λόγια ή τις πράξεις βλάσφημου πολίτη. Μέχρι πρότινος νομίζαμε ότι ο νόμος αφορά αποκλειστικά την προσβολή του Θεού όμως βλέπουμε ότι οι διαμαρτυρίες επεκτείνονται στα παραφερνάλια της Ορθοδοξίας.
Καθώς ο φονταμενταλισμός φουντώνει είναι ευκαιρία να ξεκινήσει συζήτηση για την κατάργηση του νόμου περί βλασφημίας. Διαφορετικά κινδυνεύουμε να πάμε πολύ πίσω. Όσον αφορά τους χριστιανούς που ταράζονται με το χιούμορ, καλό θα ήταν πριν πάρουν την αστυνομία να επικοινωνήσουν με τον πνευματικό τους. Η πίστη τους μπάζει. 
ΛΩΡΗ ΚΕΖΑ-ΤΟ ΒΗΜΑ

3 σχόλια:

  1. Γράφε ότι θες, έτσι ή αλλιώς εδώ είναι Ελλάδα! Στα καφενεία και στους τόπους δουλειάς από πιστούς και άπιστους η βλασφημία "πάει σύννεφο"... Όλοι αυτοί είναι τυχεροί που ζουν στην Ελλάδα και είναι άθεοι ή πιστοί, αν ήταν σε ισλαμική χώρα "ουαί κι αλίμονο"!!!
    Όσο για την λώρη κέζα, πιστεύω να καταδικάζει αυτά που "τραβάνε" οι γυναίκες στις ισλαμικές χώρες, αλλά και τις αντιδράσεις των εκεί πιστών σε ότι θίγει των μωάμεθ τους και την θρησκεία τους...
    Αλλά ένα πράγμα δεν έχω καταλάβει, πως "σατηρίζεις" ή βλασφημάς κάτι που δεν πιστεύεις, ότι υπάρχει, αλλά και το αντίθετο, πως βλασφημάς κάτι που πιστεύεις!!!!
    Στην Ελλάδα -μου επιτρέπετε- Δόξα Τω Θεώ, έχουμε απίστευτες ελευθερίες...έχουμε χάσει οποιοδήποτε μέτρο σεβασμού, σε οτιδήποτε και στο ίδιο μας τον εαυτό, σ΄αυτό τον "βωμό" της απίστευτης ελευθερίας λόγου προστέθηκε και η ελευθερία πράξεων, έτσι σήμερα δικαιώθηκαμε και "απολαμβάνουμε" την τόση ελευθερία!!! Με τέτοια ισοπεδωτικά Μέσα Μαζικής Εξαπάτησεις δεν έχουμε αφήσει τίποτα "όρθιο"!!! Να μας ζήσει η "ασυδοσία μας"...Σ΄αυτά που γράφω περιλαμβάνεται και η υπερθρυσκοληψία μας και αυτό κάνει το ίδιο κακό με την βλασφημία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. .. κι μηπως ειναι μονο ο γαμος ! Εκεινα τα βαπτισια τι σου λενε?
    Αλλα ειπαμε ο καθενας μας μπορει να πιστευει οπως θελει κι ο,τι θελει! Ωστοσο φοβος για να χαθει απο την ψυχη του ελληνα και την πολιτισμικη του κουλτουρα ο κληρονομημενος απο χιλιετερηδες πνευματικος ραγιαδισμος δεν φαινεται να υπαρχει.Περιεργος ομως πανω απο αυτα ειμαι να δω την θεση της εκκλησιας στην οικονομικη κριση του τοπου μας. Λετε να βοηθησει τον κρατικο γκουρβανα με ενα μερος της περιουσιας της?
    Χαραλαμπος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στην Δημοκρατία τα δικαιώματα της πλειοψηφίας είναι δεδομένα.Αξία έχει η δημοκρατία που αναγνωρίζει δικαιώματα σε μειοψηφία.(Αλλά τι λέω,τέτοια χρόνια τετοια λόγια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά