Την πόρτα εξόδου από τη ΝΔ «δείχνει» ο κ. Κυρ. Μητσοτάκης σε εκείνους
που φλερτάρουν με τη Χρυσή Αυγή, τονίζοντας ότι «η διαχωριστική γραμμή
με την ακροδεξιά είναι ξεκάθαρη και μη διαπραγματεύσιμη».
Στη
συνέντευξη που παραχωρεί στο «Εθνος της Κυριακής», ο υπουργός
Διοικητικής Μεταρρύθμισης διαμηνύει ότι η ΝΔ «βρίσκεται απέναντι σε
όλους όσοι αμφισβητούν την αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία. Βρίσκεται
απέναντι στα "άκρα". Ειδικά απέναντι στη Χρυσή Αυγή, που δεν αποτελεί
"άκρο", αλλά ένα εγκληματικό μόρφωμα έξω από τοπολιτικό μας σύστημα».
Θα ήθελα να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας από τα θέματα άμεσης -θα έλεγα- επικαιρότητας... Είχαμε την προφυλάκιση του γενικού γραμματέα της Χρυσής Αυγής Ν. Μιχαλολιάκου, αλλά και του «υπαρχηγού» Χρ. Παππά. Οι εξελίξεις αυτές πιστεύετε ότι μπορεί να είναι η αρχή του τέλους της Χρυσής Αυγής;
Η δικαιοσύνη χειρίζεται την υπόθεση της Χρυσής Αυγής και έχω εμπιστοσύνη στην κρίση της. Εξάλλου, η μη προφυλάκιση κάποιων βουλευτών δεν συνιστά αθώωση. Υπόδικοι παραμένουν οι τρεις βουλευτές και το δικαστήριο θα κρίνει την οριστική τους τύχη. Από εκεί και πέρα ο λαός είναι εκείνος που πρέπει να κλείσει με την ψήφο του αυτή τη μαύρη παρένθεση στην ελληνική κοινοβουλευτική ιστορία και να μην επιτρέψει ποτέ ξανά σε ένα νεοναζιστικό μόρφωμα με λούμπεν συμπεριφορές υποκόσμου να διαβεί το κατώφλι της Βουλής των Ελλήνων. Τώρα πια δεν υπάρχει κανένα άλλοθι ούτε μπορεί κανείς να επικαλεστεί το τεκμήριο της άγνοιας. Ο πόλεμος κατά της Χρυσής Αυγής έχει ακόμα πολλές μάχες, με σημαντικότερη αυτή των επόμενων εθνικών εκλογών.
Υπάρχουν στη ΝΔ κάποιοι που φλέρταραν ή φλερτάρουν με την ακροδεξιά;
Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και της ακροδεξιάς σε όλες της τις εκφάνσεις είναι ξεκάθαρη και μη διαπραγματεύσιμη. Αν κάποιοι φλερτάρουν στα σοβαρά με τέτοιες ιδέες, η πόρτα της εξόδου είναι ορθάνοιχτη. Βρισκόμαστε απέναντι σε όλους όσοι αμφισβητούν την αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία. Βρισκόμαστε απέναντι στα «άκρα». Ειδικά απέναντι στη Χρυσή Αυγή, που δεν αποτελεί «άκρο», αλλά ένα εγκληματικό μόρφωμα έξω από το πολιτικό μας σύστημα.
Να περάσουμε τώρα στα θέματα της δικής σας αρμοδιότητας. Ενα από τα τέσσερα προαπαιτούμενα για τη δόση του 1 δισ. ευρώ είναι η ένταξη στην κινητικότητα 12.500 υπαλλήλων. Είστε έτοιμος;
Ναι. Από το μηδέν του περασμένου Ιουνίου φτάσαμε, μέσα από αξιολόγηση δομών και σχεδίων στελέχωσης, τα οποία εγκρίθηκαν από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, στον εντοπισμό των θέσεων που πρέπει να καταργηθούν. O στόχος των 12.500 έχει ουσιαστικά επιτευχθεί και απομένει μόνο η εκκρεμότητα των διοικητικών υπαλλήλων των πανεπιστημίων, η οποία αναμένεται να διευθετηθεί άμεσα. Η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να διαπραγματευτεί με τους πιστωτές μας από διαφορετική θέση. Προσθέτουμε, με αξιοπιστία, στην ατζέντα της συζήτησης με την τρόικα και τα ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν την ποιοτική αναβάθμιση του Δημοσίου, πέραν των ποσοτικών στόχων στους οποίους έχει δεσμευθεί η χώρα. Ενα είναι βέβαιο: Η διοικητική μεταρρύθμιση δεν αποτελεί πια το μεγάλο αγκάθι των διαπραγματεύσεων όπως συνέβαινε στο παρελθόν.
Η κυβέρνηση πάντως οδηγεί χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους στην απόλυση...
Η ένταξη στο πρόγραμμα της κινητικότητας δεν σημαίνει κατ' ανάγκην απολύσεις. Σημαίνει πρώτα απ' όλα μετακίνηση σε θέσεις από τις οποίες οι υπάλληλοι θα μπορούν να προσφέρουν πιο ουσιαστικές υπηρεσίες, κάτι που υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον αλλά καθιστά και τους ίδιους πιο αναγκαίους, χρήσιμους και αποδοτικούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι άνδρες και οι γυναίκες της Δημοτικής Αστυνομίας. Θα μετακινηθούν στην Ελληνική Αστυνομία, αλλά και σε υπηρεσίες όπου έχουμε σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης, όπως τα σωφρονιστικά καταστήματα. Είναι παράλογο να έχουμε πτέρυγες φυλακών που παραμένουν κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού, όταν μπορούμε να μετακινήσουμε εκπαιδευμένο προσωπικό για να καλύψουμε αυτές τις ανάγκες. Η κινητικότητα πρέπει να είναι πάνω από όλα ένα εργαλείο καλύτερης διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου ώστε να βελτιώνεται η ποιότητα των υπηρεσιών που το Δημόσιο παρέχει στους πολίτες.
Οι αριθμητικοί στόχοι, όμως, για απολύσεις δεν αλλάζουν...
Κατ' αρχάς, ο αριθμός των απασχολούμενων υπαλλήλων, τακτικό και έκτακτο προσωπικό, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχει μειωθεί κατά 138.000 από τον Δεκέμβριο του 2010, χωρίς απολύσεις. Και θα συνεχίσει να μειώνεται με την αναλογία «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις» καθώς και με 20% μείωση των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου κατ' έτος. Κατά συνέπεια, η ουσιαστική μείωση του μεγέθους του Δημοσίου έχει ήδη δρομολογηθεί και η προσαρμογή του στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους θα επιτευχθεί εντός του επόμενου έτους. Εξάλλου, το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει ήδη πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα καταδεικνύει ότι έχει επέλθει μια ουσιαστική συγκράτηση της μισθολογικής δαπάνης. Από εκεί και πέρα, είναι αλήθεια ότι το 2013 και το 2014 θα γίνουν συνολικά 15.000 υποχρεωτικές αποχωρήσεις που θα συνοδευτούν όμως από αντίστοιχο αριθμό νέων προσλήψεων, σε εξειδικευμένες θέσεις που δεν μπορούν να καλυφθούν μέσα από το πρόγραμμα της κινητικότητας.
Στο παρελθόν είχε γίνει λόγος ακόμα και για 10.000 επίορκους. Πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο σας έκανε λόγο για 2.113 πειθαρχικές υποθέσεις. Πού είναι τελικά η αλήθεια και πού το ψεύδος;
Ξέρετε ότι στην Ελλάδα η υπερβολή είναι στο DNA μας. Γι' αυτό μόλις ανέλαβα ζήτησα την καταγραφή του συνόλου των εκκρεμών ποινικών και πειθαρχικών υποθέσεων οι οποίες αφορούν δημοσίους υπαλλήλους. Ο έλεγχος αυτός έδειξε ότι ήδη 2.113 τελούν υπό πειθαρχικό έλεγχο και από αυτούς οι 960 έχουν προσωρινά απομακρυνθεί διοικητικά. Επιπλέον, τους τελευταίους 14 μήνες απολύθηκαν οριστικά για σοβαρούς ποινικούς και πειθαρχικούς λόγους 226 δημόσιοι υπάλληλοι. Στο πλαίσιο αυτό δικαιολογίες του τύπου «δεν γνώριζα», από όσους είναι υπεύθυνοι για την απόδοση πειθαρχικών ευθυνών, δεν μπορούν να γίνουν πια αποδεκτές. Οι πρακτικές αδικαιολόγητης αδράνειας και η αίσθηση ατιμωρησίας ανήκουν πλέον οριστικά στο παρελθόν, γι' αυτό και φροντίζουμε να ενισχύσουμε θεσμικά, αλλά και πρακτικά τις διαδικασίες εποπτείας απονομής της πειθαρχικής δικαιοσύνης.
Τελικά η μεταρρύθμιση του Δημοσίου όπως έχει συμφωνηθεί με τους δανειστές αφορά μόνο κινητικότητα και απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων;
Προφανώς και όχι. Το Δημόσιο χρειάζεται παρεμβάσεις σε πολλά επίπεδα που θα υπηρετούν όμως δύο κεντρικούς στόχους. Την απλοποίηση των δομών και των διαδικασιών, αλλά και την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού των δημοσίων υπαλλήλων. Και αυτό απαιτεί πολλές παρεμβάσεις σε πολλαπλά επίπεδα. Σας δίνω μόνο τρία παραδείγματα. Χρειαζόμαστε μια νέα αδιάβλητη διαδικασία επιλογής γενικών διευθυντών που δεν θα περιορίζεται απλά στην τυπική αξιολόγηση συσσωρευμένων προσόντων και εμπειρίας, αλλά θα δίνει και τη δυνατότητα σε πιο νέους άξιους υπαλλήλους να διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις. Είναι απαραίτητο να προχωρήσουμε άμεσα στην ολοκλήρωση των νέων ΠΔ που θα απλοποιούν τους οργανισμούς των υπουργείων. Πρέπει να ολοκληρώσουμε την αποτίμηση των πολλαπλών διοικητικών βαρών για τις επιχειρήσεις ώστε στοχευμένα να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία που τις ταλανίζει.
Γ. Σαραντάκος - Ν. Β. Τσίτσας
Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.