Ο Γεοσούα, συγγραφέας του αριστουργηματικού «Κύριου Μάνι», μου είχε απαντήσει πως ο ιουδαϊσμός έχει την
παράδοση των μεγάλων προφητών και ως εκ τούτου τους συγγραφείς τούς θεωρούν κατά κάποιον τρόπο τοποτηρητές της. Την ίδια απορία διατυπώνει και ο Αξελός στο κείμενό του «Η μοίρα της σύγχρονης Ελλάδας», όπου αναρωτιέται γιατί οι Εβραίοι άκουσαν τους προφήτες τους κι εμείς οι Ελληνες δεν ακούσαμε ποτέ τους φιλοσόφους μας. Χρειάστηκε να περάσει καιρός για να μου λυθεί η απορία, όσος καιρός απαιτείται για να πάρεις τις αποστάσεις σου και να συνειδητοποιήσεις κάτι που οι περισσότεροι γύρω σου το θεωρούν προφανές. Εμείς εδώ είχαμε κάποτε την παράδοση των εθνικών ποιητών και όταν το είδος εξέλιπε, τους διαδέχθηκαν οι τραγουδιστές. Θα είχε ενδιαφέρον να γράψει κάποιος τους κραδασμούς της ελληνικής κοινωνίας μετά τη μεταπολίτευση παρακολουθώντας το ρεπερτόριο των συναυλιών από τον ένα χρόνο στον άλλο, από το ένα γεγονός στο άλλο, από το Κυπριακό και τη δημοκρατία μέχρι το σοσιαλιστικό «θαύμα» της δεκαετίας του ογδόντα και την πλούσια σε χοληστερόλη αστακομακαρονάδα της συνέχειας ώς τον αντιμνημονιακό πατριωτισμό της σήμερον.
Οταν έχεις μεγάλη καρδιά δεν χρειάζεται να κουράσεις τους νευρώνες του εγκεφάλου σου να σκεφτείς. Φτάνει να την αφήσεις να πεταρίζει στον ρυθμό της συναυλίας και να ανεμίζει σαν καραβάκι του Αιγαίου στο ρεφρέν που το τραγουδάει όλος ο λαός μαζί. Διότι, αν δεν καταλαβαίνεις από λαϊκή μουσική, δεν καταλαβαίνεις από λαό. Και όποιος δεν καταλάβαινε από λαό δεν είχε δικαίωμα διά να ομιλεί. Ηταν ανάλγητος, ψυχρός, εγκεφαλικός, κουραστικός. Ως εκ τούτου, δεν υπήρχαν καταλληλότεροι για να εκφράσουν το λαϊκό αίσθημα από τους τραγουδιστές. Ασχέτως αν η πολιτική τους σκέψη άγγιζε τα ύψη της μαντάμ Σουσού και του Βούθουλα του Δημήτρη Ψαθά.
Για να φτάσουμε να σχολιάζουμε δημόσια τις πολιτικές απόψεις ενός Νότη Σφακιανάκη ή ενός Ρέμου, χρειάστηκαν χρόνια δουλειάς, ένα έδαφος οργωμένο από τους Νταλάρες και τους διάφορους ψυχοπονιάρηδες με τις φάμπρικες και τις τσιμινιέρες. Οταν οι πρωτοπόροι της πνευματικής Ελλάδας φτάνουν να ανέβουν στη σκηνή του Ηρωδείου και του Μεγάρου, μετά γιατί να μην έχουν και άποψη επί παντός επιστητού, δημοκρατίας, Μνημονίων και μοίρας του ελληνισμού; Ταλαντούχοι και ατάλαντοι σ’ ένα τσουβάλι, αρκεί να τραγουδάνε τον νταλκά του λαϊκού, πληγωμένου και αδικημένου αισθήματος. Και να επιβάλλουν τη νοοτροπία τους σε μια Ελλάδα αφοπλισμένη από σκέψη και παιδεία, που ψάχνει στα τυφλά το αύριο που μόνο με αύριο δεν μοιάζει.
ΥΓ. Από το Εθνικό Θέατρο με πληροφόρησαν ότι δεν παραχωρήθηκε στον πρύτανη αίθουσα. Επρόκειτο περί παρεξηγήσεως. Οι πολυπληθείς θαυμαστές του θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού το εκρηκτικό του ταλέντο. Θα παρακολουθήσω το θέμα και θα ενημερώσω σχετικώς.
Του Τάκη Θεοδωρόπουλου-Καθημερινή
Αν δε κάνω λάθος η γυναίκα του νταλάρα δεν ήταν υπουργός στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ; Δηλαδή αυτή έδειξε κοινωνική ευαισθησία και σύμφωνα με τα τραγούδια του νταλάρα ;Η έγραψε το λαό στα παλιά των υποδημάτων της ; Σαν αριστεροί που είναι αυτοί και ο άντρας της μονό ψέματα ξέρουν να λένε και μόνο την τσέπη τους κοιτάνε . Και ο νταλάρας είναι ένας μικρόψυχος .
ΑπάντησηΔιαγραφή