Είναι παράξενο που οι μαρξιστές δεν διαβάζουν Μαρξ. Διότι αν διάβαζαν, θα ήξεραν ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται μόνο ως φάρσα.
Η «στρατηγική της έντασης» δοκιμάστηκε στην Ιταλία του '70 μέσα σε ένα κοινωνικό καζάνι που έβραζε. Ηττήθηκε αλλά πόνεσε.
Η επανάληψή της στην Ελλάδα του 2014 θυμίζει περισσότερο θερινή
επιθεώρηση. Οι άνθρωποι καλούνται να πιαστούν στα χέρια για να αποτραπεί
η πώληση της ΔΕΗ - η οποία ούτε πωλείται συνολικά, ούτε έχει πωληθεί,
ούτε ξέρει κανείς αν θα πωληθεί και όλα αυτά σύμφωνα με μια πάγια
πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης!..
Το γεγονός ότι αιχμή του δόρατος των διαμαρτυρομένων είναι η ιδέα ενός
δημοψηφίσματος για το οποίο όλοι ξέρουμε ότι δεν πρόκειται να γίνει ποτέ
λέει πολλά.
Και το γεγονός ότι των κινητοποιήσεων προΐσταται η Ραχήλ Μακρή λέει τα υπόλοιπα.
Θα είναι λάθος όμως να κλείσουμε συνοπτικά το ζήτημα με την ετυμηγορία «θερινή φάρσα».
Διότι οι «αγώνες για τη ΔΕΗ» δεν είναι κάτι σαν τις καλοκαιρινές συναυλίες του Αντώνη Ρέμου.
Είναι η εκδήλωση μιας ολόκληρης αντίληψης για την ελληνική κοινωνία σύμφωνα με την οποία τίποτε δεν πρέπει να αλλάξει, ακόμη και αν όλοι συμφωνούν πως η Ελλάδα οδηγήθηκε στη χρεοκοπία όχι επειδή την καταράστηκε ο
Γιαραμπής αλλά επειδή δεν άλλαξαν εγκαίρως όσα έπρεπε να είχαν αλλάξει εδώ και καιρό.
Ετσι, οι κατά κλάδους αρμόδιοι συνδικαλιστές προειδοποιούν και απειλούν:
- Να μην πουληθεί η «μικρή ΔΕΗ», ήτοι το 30% της εταιρείας - γι' αυτό γίνεται όλη η φασαρία.
- Να μην πειράξουν τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα.
- Να μην αλλάξει τίποτε στα δημόσια νοσοκομεία.
- Να μη μειωθεί το ποσοστό κέρδους στα φάρμακα.
- Κάτω τα χέρια από τις λαϊκές αγορές!..
Και αναφέρομαι μόνο στις πιο πρόσφατες αντιδράσεις στην κάθε ισχνή
αλλαγή που προγραμματίζεται. Πάντα κάποιος συνδικαλιστής ή κάποια «τοπική κοινωνία» θεωρεί ότι όλα καλώς έχουν και όσα έχουν κακώς αφορούν μόνο τον γείτονα.
Ομολογώ ότι δύσκολα θα συναντήσει κανείς στην Ευρώπη μια κοινωνία τόσο δυσανεκτική απέναντι σε κάθε αλλαγή. Τίποτα δεν τους αρέσει! Ούτε η Ολυμπιακή, ο ΟΤΕ, η COSCO παλαιότερα. Ούτε η «μικρή ΔΕΗ» τώρα.
Υπενθυμίζω ότι τίποτε δεν έχει γίνει στη σύγχρονη Ελλάδα χωρίς να
έχει κατ' αρχήν ξεσηκώσει ισχυρές αντιδράσεις. Από το αεροδρόμιο των
Σπάτων, το μετρό και την Εγνατία ως τον φόρο ακινήτων και την ιδιωτική
εκμετάλλευση κάθε παραλίας. Ολα είναι μεμπτά, ύποπτα, αμφιλεγόμενα,
καταστροφικά...
Σε ολόκληρη την Ευρώπη καταργήθηκε το δημόσιο μονοπώλιο στην αγορά της ενέργειας χωρίς να ανοίξει ρουθούνι και μόνο στην Ελλάδα ο Τσίπρας το αναγόρευσε «εθνικό και οικονομικό έγκλημα».
Καλά, οι υπόλοιποι Τσίπρες των ευρωπαϊκών χωρών γιατί
έκαναν την πάπια στα δικά τους αντίστοιχα εγκλήματα; Είναι λιγότερο
αριστεροί; Ή μήπως είναι λιγότερο εγκλήματα;
Αυτές οι κοινωνικές συμπεριφορές όμως δεν είναι ούτε αθώες, ούτε αδιάφορες. Προκύπτουν από έναν βαθύτατο κοινωνικό συντηρητισμό, από μια ανασφαλή αντιμετώπιση κάθε καινούργιου ή διαφορετικού και από μια δυσφορία απέναντι σε κάθε αλλαγή.
Με την πρόσθετη ιδιομορφία ότι τη θρησκεία της ακινησίας υπηρετεί στην Ελλάδα πρωτίστως η Αριστερά, δηλαδή ένας χώρος που κατ' εξοχήν αυτοπροσδιορίζεται ως «παράταξη της αλλαγής και της κίνησης».
Κάπως έτσι όλα τα στοιχεία της φάρσας έχουν συγκεντρωθεί στη σκηνή.
Μια ένταση που δεν είναι ένταση, ένα θέμα που δεν είναι πραγματικό
θέμα, μια κοινωνία που δεν είναι σίγουρη αν είναι κοινωνία και μια
Αριστερά που δεν μοιάζει με Αριστερά, σε κάποια άλλη συγκυρία ίσως να
έβγαζαν γέλιο.
Τώρα δυστυχώς είναι μόνο για κλάματα.
Γ Πρετεντέρης-ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.