Τετάρτη, 31 Δεκεμβρίου 2014

Οδηγίες καθαιρέσεως λέμβων

Το κείμενο που ακολουθεί υπό τον ως άνω τίτλο το φωτογράφισε φίλος το καλοκαίρι του 2010, ταξιδεύοντας με το πλοίο της γραμμής προς Λήμνο. Περιλαμβάνει τις οδηγίες για τη χρήση των σωστικών λέμβων σε περίπτωση εγκατάλειψης του σκάφους: «1) Αφαιρέστε τον πλωραίο και πρυμναίο πείρο από τα καπόνια. 2) Απελευθερώστε προσεκτικά τις φασκιές (μπότζοι συγκράτησης) πλώρα και πρύμνα. 3) Ανοίξτε την πόρτα στα ρέλια και ρίξτε την ανεμόσκαλα προσεκτικά. 4) Ανασηκώστε τη χειρολαβή του φρένου του βαρούλκου και με ελεγχόμενη ταχύτητα χαμηλώστε τη σωσίβια λέμβο από τη θέση στοιβασίας στο κατάστρωμα επιβίβασης ώστε να γίνει η επιβίβαση. Προσοχή! Είναι επικίνδυνο και εγκληματικό να
υπάρχουν άτομα μέσα στη λέμβο κατά τη διάρκεια μετακίνησής της από τη θέση στοιβασίας στη θέση επιβίβασης. 5) Επιβιβάζονται τρία άτομα, το ένα από αυτά απελευθερώνει κομπόσχοινα και τοποθετεί τους πείρους της λέμβου, τα άλλα δύο τοποθετούν τα παλάγκα συγκρατήσεως. 6) Βιράρετε ταυτόχρονα τα παλάγκα ώστε να προσκολληθεί η λέμβος στην πλευρά του πλοίου. 7) Ασφαλίστε τα παλάγκα και αφαιρέστε προσεκτικά τον πλωριό και πρυμνιό διαγώνιο μπότζο. 8) Προσδέστε την πλωριά μπαρούμα στα ρέλια του πλοίου. 9) Αρχίστε την επιβίβαση. 10) Μόλις επιβιβασθούν όλοι γίνετε (sic) ταυτόχρονα πλώρα-πρύμη, το λασκάρισμα των παλάγκων συγκρατήσεως έως ότου η λέμβος απομακρυνθεί από την πλευρά του πλοίου».
Επηρεασμένος από την τραγωδία των ανθρώπων στο «Norman Atlantic», έχοντας επίσης υπ’ όψιν ότι μας περιμένουν εκλογές, αποφάσισα να μελετήσω τις παραπάνω οδηγίες, ώστε να προετοιμασθώ κάπως για το αβέβαιο μέλλον. Αν βέβαια καταφέρω να καταλάβω τι διάολο είναι ο διαγώνιος μπότζος, τα πλωριά μπαρούμα και τα παλάγκα συγκρατήσεως, μπορεί και να τη γλιτώσω από το ναυάγιο...
Στ Κασιμάτης-Καθημερινή

3 σχόλια:

  1. Είμαι πραγματικά απολαμβάνουν την ανάγνωση καλογραμμένα άρθρα σας. Φαίνεται σαν να δαπανούν πολύ χρόνο και προσπάθεια στο blog σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα και ο κ. Κασιμάτης καλό θα ήταν να μην ασχολείται όπως και άλλοι δημοσιογράφοι με τα "πάντα". Γιατί εμείς οι Έλληνες να θέλουμε να πούμε "κάτι" χωρίς να ξέρουμε ή χωρίς να έχουμε μια πλήρη ενημέρωση πάνω σε κάποιο αντικείμενο;;;
    Οι οδηγίες που διάβασε ο κύριος συνοδεύονται και από τις ενέργειες ανθρώπων του πληρώματος, οι οποίοι και αυτοί πρέπει να έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση, αλλά και συνέχεια μέσω γυμνασίων. Αλλά υπάρχει και ένας ακόμη παράγοντας και βέβαια ο σπουδαιότερος που λέγεται Θάλασσα!!! Και η κατάσταση αυτής, τι μπορεί να πάει καλά και πόσο εκπαιδευμένο πλήρωμα μπορείς να έχεις όταν αντιμετωπίζεις κύματα τριών, τεσσάρων και πάνω μέτρων, ποιος μπορεί να σταματήσει το θεριό που λέγεται Θάλασσα;;;
    Έχω βγάλει ναυτικό φυλλάδιο και κατάλαβα μόνο ένα πράγμα από την εκπαίδευση που πέρασα. Όχι πανικός, είναι ότι χειρότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό θα είναι να μην κάνει κανένας από εσάς που δεν εχει εκπαιδευτεί κατάληλα, επάνω στα σωστικά και πυροσβεστικά μέσα, γιατί εάν δεν ξέρει πως ακριβώς και τι θα πράξει,θα γίνει επικίνδυνος και για τους συνανθρώπους του.
    Καλό θα είναι όταν μπαίνετε στα πλοία να διαβάζετε,που και σε πιό σταθμό συγκέντρωσης θα πρέπει να πάτε σε περίπτωση εγκατάλειψης ή πυρκαϊάς του πλοίου.
    Και ποτέ πανικός
    Και να ακούτε τις οδηγίες του πληρωμάτων και όχι του κεφαλιού σας και του κάθε δημοσιογράφου ή Εισαγγελάτου
    Οι Έλληνες ναυτικοί είναι πολύ καλοί και να τους βλέπετε με καλό μάτι
    Καλή Χρονιά και όλοι με υγεία και χαρά

    Κάποιος Πλοίαρχος του ΕΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά