Αυτοί που κάλυψαν δημοσιογραφικά την αγωνία και τις καταστροφές του περσινού Αυγούστου με τις μεγάλες πυρκαγιές σε Εύβοια, Αττική, Αρχαία Ολυμπία και με άλλες 70 εστίες να ξεσπούν ταυτόχρονα κάθε μέρα σε όλη τη χώρα, θυμούνται μια περίεργη λεπτομέρεια: ανώτερα στελέχη της Πυροσβεστικής επαναλάμβαναν τη φράση «μακάρι να είχαμε περισσότερους “τράκτορες”».
Εννοούσαν το αμερικανικής κατασκευής αεροσκάφος Air Tractor το οποίο παράγεται ακόμη, σε αντίθεση με το γνωστό μας Canadair η παραγωγή του οποίου σταμάτησε το 2015 και γίνεται προσπάθεια να ξαναρχίσει, καθώς έξι χώρες της Ευρώπης (μεταξύ των οποίων η Ελλάδα και η Γαλλία) πιέζουν όπως έγραψε και η Le Monde, προς αυτή την κατεύθυνση με νέες παραγγελίες.
Στελέχη της Πυροσβεστικής θα σου πουν πως τα Air Tractor είναι διαφορετικά από τα Canadair, καθώς θεωρούνται ευέλικτα αεροσκάφη εναέριας περιπολίας που πετούν φορτωμένα με νερό και το βασικό τους πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα ταχείας, πρώτης προσβολής των πυρκαγιών (καθώς βρίσκονται ήδη στον αέρα) ώστε να
προλαβαίνουν οι επίγειες δυνάμεις να προσεγγίσουν το σημείο (ιδίως όταν είναι δύσβατο) και να περιορίζουν τις φλόγες προτού εξαπλωθούν.Στην καρδιά της αντιπυρικής περιόδου, αποτελούν άραγε αυτά τα αεροσκάφη άλλη μια ευκαιρία για αντιπολίτευση; Για τον ΣΥΡΙΖΑ, κέφι να υπάρχει, όλα προσφέρονται για αντιπολίτευση. Οπως ανέφερε ανακοίνωση της Κουμουνδούρου στις 27 Ιουλίου, 42 βουλευτές υπέβαλαν ερώτηση στα αρμόδια υπουργεία για το ποιοι είναι οι «όροι μίσθωσης των αμφίβιων αεροσκαφών Air Tractors αλλά και οι πραγματικές επιχειρησιακές τους δυνατότητες».
Αυτό που υποστήριξε με την ερώτησή του ο ΣΥΡΙΖΑ είναι -για να το πούμε λαϊκά- ότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη «δεν κάνουν δουλειά». Μιλώντας ακόμη και για τους ασυρμάτους και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά (με λεπτομέρειες που θα ζήλευαν αεροναυπηγοί) το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αφήνει υπονοούμενα για το πόσο στοίχισε η ενοικίαση και χρησιμοποιεί γουστόζικα κλισέ, όπως «άνθρακες ο θησαυρός».
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν στελέχη της Πυροσβεστικής, τα νέα αεροσκάφη που έχουν προστεθεί στις εναέριες δυνάμεις είναι ευέλικτα, γρήγορης ανταπόκρισης, με μεγάλη διάρκεια πτήσεων (ως και 3,5 ώρες) και δυνατότητα μεταφοράς τριών τόνων νερού. Επενέβησαν πρώτα τον Ιούλιο στις πυρκαγιές στο Πόρτο Γερμενό (η πυρκαγιά ελέγχθηκε σε 5 ώρες, σύμφωνα με την Πυροσβεστική) στη Δρυόπη Τροιζηνίας (ελέγχθηκε σε 3 ώρες), στη Βιομηχανική Ζώνη Κορωπίου (ελέγχθηκε άμεσα), στη Βένιζα Μεγάρων, στο Χαϊδάρι και στη Μάνδρα Αττικής.
Αυτά λένε τα στελέχη της Πυροσβεστικής, γεγονός που δεν αποκλείει ασφαλώς το ενδεχόμενο στον ΣΥΡΙΖΑ να γνωρίζουν καλύτερα, και να είναι προτιμότερη η «παραδοσιακή» μέθοδος αντιμετώπισης των νέων εστιών, χωρίς αεροσκάφη πρώτης προσβολής αλλά με υδροφόρες -ακόμη κι αν τα οχήματα αυτά αδυνατούν να προσεγγίσουν δύσβατα σημεία σε δασικές εκτάσεις.
Στην Πεντέλη, όπου η πυρκαγιά ξέσπασε ταυτόχρονα σε διάφορα σημεία (είδαμε βίντεο με εμπρηστή επί το έργον) και οι φλόγες ξέφυγαν καίγοντας δασικές εκτάσεις και σπίτια, τα στελέχη της Πυροσβεστικής ανέφεραν: τα πρώτα εναέρια μέσα που έφτασαν όταν ξέσπασαν οι εστίες ήταν Air Tractor. Σταμάτησαν να πετούν όταν δεν μπορούσαν να επιχειρήσουν αποτελεσματικά ούτε τα Canadair, καθώς έπνεε βόρειος άνεμος που έφτανε ακόμη και τα 113 χλμ/ώρα. Οι επισημάνσεις αυτές απαντούν εμμέσως στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ ότι τα Air Tractor «δεν πετούν με αέρα».
Το θετικό σε ό,τι αφορά την ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, αν ισχύει ότι τα νέα αυτά αεροσκάφη είναι όντως αποτελεσματικά όπως λένε από την πλευρά της Πυροσβεστικής, είναι ότι αναφέρει αριθμούς. Σημειώνει ότι «επινοικιάστηκαν από την Αυστραλία δώδεκα με πλωτήρες» και προσθέτει ότι «νοικιάστηκαν αλλά πέντε από τη Ισπανία με απευθείας ανάθεση χωρίς διαγωνισμό και άγνωστο τρόπο πληρωμής ενώ διαρρέεται ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να αγοράσει 36 τέτοιου τύπου αεροσκάφη για δασοπυρόσβεση».
Επομένως, αν όπως λένε στην Πυροσβεστική τα Air Tractor δεν εμφανίζουν μέχρι τώρα βλάβες και καθηλώσεις και είναι γρήγορα στις διαδικασίες απογείωσης και στην υδροληψία για να φτάνουν στις φωτιές, το γεγονός ότι σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει διαθέσιμος διψήφιος αριθμός τέτοιων αεροσκαφών (έστω και νοικιασμένων), μάλλον θετικό μοιάζει.
Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τον
αρμόδιο τομεάρχη Χρήστο Σπίρτζη που κατέθεσε την εν λόγω ερώτηση για
λογαριασμό του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι έτσι. Η λογική λέει, ας τα βρουν τον
Σεπτέμβριο στη Βουλή. Θα έρθει η ώρα για την αποτίμηση. Το τάιμινγκ για
αντιπολιτευτικό καβγά σε ό,τι αφορά τα μέσα πυρόσβεσης είναι μάλλον
άστοχο αυτή τη στιγμή.
Ανδ. Στασινός-protagon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.