Ανοιχτή επιστολή προς τη Δήμαρχο Στυλίδας
Αγαπητή κ. δήμαρχε,
Παρά
τις αντιδράσεις από συμπολίτες μας, που προσπάθησαν να σας αποτρέψουν
από τον λανθασμένο σχεδιασμό της αναμόρφωσης της κεντρικής πλατείας της
πόλης μας, μία μπουλντόζα έπιασε ήδη δουλειά σκάβοντας νότια της
ροτόντας για την υλοποίηση του έργου.
Παραβλέποντας:
-ότι
το έργο της ανάπλασης είναι κραυγαλέα προεκλογικό, στην αγωνίας σας να
δείξετε έστω και την τελευταία στιγμή ότι ξεκινήσατε ένα πράγματι
σημαντικό έργο για την πόλη μας,
-ότι
αρχίζει χωρίς λαϊκή διαβούλευση και (όπως διάβασα σε ανάρτηση δημοτικής
συμβούλου της ελάσσονος μειοψηφίας) ΧΩΡΙΣ καν την απαραίτητη για ένα
τόσο σημαντικό έργο απόφαση του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ,
-ότι η μελέτη συντάχθηκε από μια πολιτικό μηχανικό κι έναν ηλεκτρολόγο μηχανικό, αλλά ΕΡΗΜΗΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥ,
ΣΑΣ
ΚΑΛΩ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ να εγκαταλείψετε την αλαζονική αδιαφορία σας για
φωνές, που θεωρείτε αντιπολιτευτικές, ενώ πρόκειται για εκκλήσεις
ανθρώπων που αγαπούν τη Στυλίδα και προσπαθούν να σας αποτρέψουν από τη
διάπραξη ενός ακόμα σοβαρού λάθους για την πόλη μας: Ενός έργου που θα
ταλανίζει για πολλά χρόνια τους κατοίκους αυτής της πόλης, όπως
συμβαίνει με τα «εγκλήματα» που διαπράχτηκαν, χωρίς πρόθεση, από
προκατόχους σας, και συγκεκριμένα: (1)
Όταν πριν από πολλά χρόνια (δεκαετία του 60) με την κατασκευή της
εθνικής οδού ΠΑΘΕ επέτρεψαν να χωριστεί η πόλη από το λιμάνι της.
(2)
Όταν παραιτήθηκαν από το αδιαπραγμάτευτο αίτημα-απαίτηση του δήμου (με
ομόφωνες αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων της δεκαετίας του 90 και
λαϊκών συνελεύσεων, που γίνονταν τότε, αλλά τώρα κοντεύουμε να
ξεχάσουμε), ενόψει της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, να γίνει βύθιση
του τμήματος της εθνικής οδού που χώριζε την πόλη απ’ το λιμάνι και να
ακολουθήσει ο αυτοκινητόδρομος τη χάραξη της εθνικής οδού.
(3)
Όταν ο δήμος συμφώνησε, αντί της βύθισης, να γίνει η υπάρχουσα
παράκαμψη της πόλης, που με τα τούνελ και τις αποζημιώσεις για
ιδιοκτησίες που απαλλοτριώθηκαν εκτόξευσε το κόστος της κατασκευής σε
δυσθεώρητα ύψη, με σχεδόν μηδαμινό όφελος για τη Στυλίδα, που ήταν και
παραμένει «νταλικούπολη».
4)
Όταν ο δήμος δεν απαίτησε, αντί της (κυριολεκτικά) φονικής
διασταύρωσης της ανατολικής εξόδου του αυτοκινητοδρόμου προς την πόλη,
να κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος.
5) Όταν μονοδρομήθηκε η οδός Ελ. Βενιζέλου, με αποτέλεσμα να νεκρώσει εμπορικά ένα σημαντικό τμήμα του κέντρου της πόλης μας.
Λανθασμένες
αποφάσεις παίρνουν πάρα πολλοί δήμαρχοι. Ανθρώπινα τα λάθη. Ωστόσο, αν
υπάρχει στοιχειώδης νοημοσύνη και προπάντων ευαισθησία να ακούσουν τη
φωνή των δημοτών, είτε αλλάζουν έγκαιρα τις αποφάσεις τους είτε
προσπαθούν εκ των υστέρων να διορθώσουν τα κακώς γενόμενα. Το τελευταίο
το επιχείρησε πρόσφατα ο συμπαθής δήμαρχος Αθηναίων Κώστας
Μπακογιάννης, που πλήρωσε αρκετά εκατομμύρια από τα ταμεία του δήμου για
τον «περίπατο» έκτρωμα, προσπαθώντας εκ των υστέρων να διορθώσει το
κακό που είχε γίνει με την πεζοδρόμηση τμήματος τα οδού Πανεπιστημίου.
Τουλάχιστον εκείνος παραδέχτηκε το λάθος του. Εσείς; Δεν είναι αδυναμία
να παραδεχόμαστε τα λάθη μας…
ΕΣΤΩ
ΚΑΙ ΤΩΡΑ, αν δεν έχετε το θάρρος να σταματήσετε το έργο, για να το
ολοκληρώσει με διορθωμένη μελέτη η επόμενη δημοτική αρχή, διορθώστε το
βασικό σημείο της ένστασης όσων διαφωνούμε.
Δεν
αμφιβάλω ότι το αποτέλεσμα της ανάπλασης (και μόνον αυτής) θα είναι
θετικό, ίσως και εντυπωσιακό. Φυσικό και αναμενόμενο είναι με τόσα
χρήματα που θα δαπανηθούν για ειδικούς κυβόλιθους και λοιπά υλικά
δαπεδόστρωσης, για ακριβά φωτιστικά, για το γλυπτό στο κέντρο της
πλατείας, για τα χτιστά καθιστικά (που σε πολλές περιπτώσεις άλλων
πλατειών αποδείχτηκαν αποτυχημένα και ξηλώθηκαν ) και για την
προβλεπόμενη αλλά μη απεικονιζόμενη «Πύλη» προς τη θάλασσα. Δεν
αμφιβάλλω όμως ότι και η εκτροπή όλης της κυκλοφορίας από την εθνική οδό
ανατολικά, προς την οδό Αγαθοκλέους, θα δημιουργήσει πολύ σοβαρό
κυκλοφοριακό πρόβλημα!
Αν δεν υπάρχει πρόθεση από μέρους σας να σταματήσει το έργο και να συνεχιστεί μετά τις εκλογές,
ΠΡΟΤΕΙΝΩ
την
μερική επίλυση του προβλήματος με τη δημιουργία δύο εξόδων από την
εθνική οδό προς την πόλη. Μίας δυτικά, νοτίως της ροτόντας (εκεί που
άρχισαν οι εκσκαφές) που θα καταλήγει στη δυτική προέκταση της
Αγαθοκλέους και μίας ανατολικά νοτίως του ανδριάντα Κασομούλη ( που θα
χρειαστεί να μετακινηθεί 5-10 μ. βορειότερα για να ευθυγραμμισθεί και με
τη ροτόντα). Ο δρόμος που υπάρχει τώρα κάτω ακριβώς από την πιτσαρία
και από το κτήριο του Λιμενικού Ταμείου μπορεί να πεζοδρομηθεί για να
ενώσει την κεντρική πλατεία με την πλατεία Εθν. Αντίστασης και να
συμπεριλάβει και τον ανδριάντα του Κασομούλη. Η λύση της διπλής εξόδου
θα επιτρέψει σε κάποια μελλοντική δημοτική αρχή τη δημιουργία κυκλικού
κόμβου στη σημερινή διασταύρωση που θα επιβραδύνει και την ταχύτητα των
φορτηγών.
Είμαι στη
διάθεσή σας, όπως υπήρξα πάντα στην περίοδο της θητείας σας, για
επιτόπιες διευκρινήσεις ή και για να ακούσω από τα χείλη κάποιου
έγκριτου συγκοινωνιολόγου τη διαβεβαίωση ότι κακώς διαφωνώ και ότι η
πρόβλεψη της μελέτης για τη διοχέτευση ΟΛΗΣ της κυκλοφορίας ανατολικά
προς την οδό Αγαθοκλέους , δεν είναι ΣΟΒΑΡΟ ΛΑΘΟΣ
Στυλίδα 2-3/8/2023
Με την οφειλόμενη τιμή,
Θάνος Μπλούνας
τ. πάρεδρος του Παιδαγ. Ινστιτούτου
π. Δήμαρχος Στυλίδας
Επόμενος δήμαρχος Γιάννης Αποστόλου το ξέρει όλη η Στυλίδα και όλα τα εγκαταλειμμένα χωριά από την Βιργινία.
ΑπάντησηΔιαγραφή