Κατά 70 χιλιόμετρα ή 45-50 λεπτά συντομεύει η απόσταση Λάρισας – Αθήνας εφ’ όσον υλοποιηθεί η διπλή ζεύξη του Μαλιακού κόλπου.
Η γνωστή από το παρελθόν πρόταση επανήλθε χθες στο προσκήνιο σε ημερίδα που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο στην Αθήνα. Τόσο ο υφυπουργός Εσωτερικών κ. Θανάσης Νάκος όσο και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ εξέφρασαν την υποστήριξή τους στην πρόταση αυτή αφού τα πλεονεκτήματα είναι προφανή για το μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Κοινή συνισταμένη των τοποθετήσεων στην ημερίδα ήταν ότι η διπλή ζεύξη «νομοτελειακά θα γίνει», άρα συμφέρει τη χώρα, την εθνική οικονομία αλλά και το σύνολο των Ελλήνων να γίνει το συντομότερο. Προς την κατεύθυνση αυτή οι συμμετέχοντες στην ημερίδα υπενθύμισαν τη δέσμευση του Λαρισαίου υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά από το 2006 να χρηματοδοτήσει τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου.
Από την πλευρά του ο κ. Αθ. Νάκος έκρινε αναγκαίο το ΤΕΕ να εκπονήσει μια καλά τεκμηριωμένη μελέτη προκειμένου να την προωθήσουν οι πολλοί (όπως είπε) υποστηρικτές του έργου. «Αν η πρωτοβουλία αυτή του ΤΕΕ συνοδευτεί από μια καλή μελέτη, τίποτε δεν μπορεί να μας σταματήσει», τόνισε διευκρινίζοντας πάντως ότι μιλά ως βουλευτής Μαγνησίας κι όχι ως μέλος της κυβέρνησης.
Λίγο νωρίτερα, ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας βουλευτής κ. Γιώργος Τρυφωνίδης (διετέλεσε γενικός γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ) ξεκαθάρισε ότι «είναι νωρίς να ενταχθεί το έργο στο Δ΄ ΚΠΣ τόσο για οικονομικούς λόγους όσο και λόγω αντικειμενικών συνθηκών». Ο κ. Τρυφωνίδης υπενθύμισε ότι το έργο περιλαμβάνεται μεν στο κυβερνητικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας το 2004, όμως υπάρχουν πλέον νέες συνθήκες είπε και αναφέρθηκε στην κατασκευή της ΠΑΘΕ και της Ε-65. Άφησε, πάντως, ανοιχτό το θέμα στο μέλλον όταν θα το επιτρέψουν και τα οικονομικά δεδομένα.
Το ζήτημα αυτό, δηλαδή να αποσαφηνιστεί αν ο δρόμος θεωρείται ανταγωνιστικός προς την ΠΑΘΕ (κυρίως) και την Ε-65 (δευτερευόντως) και αν στις συμβάσεις του Ελληνικού Δημοσίου με τους παραχωρησιούχους αυτών των έργων υπάρχει σχετική ρήτρα, ανέδειξε ο «σκιώδης υπουργός» Δημοσίων Έργων του ΠΑΣΟΚ κ. Γιάννης Μαγκριώτης. Κάλεσε το ΥΠΕΧΩΔΕ να αποσαφηνίσει το τι προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης ώστε «η συζήτηση για την διπλή ζεύξη να γίνει σε ουσιαστική βάση».
Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ο βουλευτής κ. Κώστας Σπηλιόπουλος τάχθηκε υπέρ της διπλής ζεύξης τονίζοντας πως «βασικό ζήτημα στις μετακινήσεις είναι το θέμα του χρόνου». Ανέφερε μάλιστα (ως βουλευτής Αχαΐας) το παράδειγμα της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, την οποία εξήγησε ότι προτιμά η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών παρά το ότι εξακολουθούν να λειτουργούν τα αισθητά οικονομικότερα φέρι- μπόουτ.
Ο κ. Κ. Σπηλιόπουλος υποστήριξε ότι η διπλή ζεύξη μπορεί να κατασκευαστεί με τη μέθοδο των Συμπράξεων Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δυσφημεί τη μέθοδο των ΣΔΙΤ επιβάλλοντας μεγαλύτερα τέλη διοδίων απ’ αυτά που απαιτούνται για την κατασκευή των δρόμων (χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στο δρόμο Κορίνθου – Πάτρας – Τσακώνας μόνο το 1/3 των χρημάτων από τα διόδια θα καταλήγει στο ταμείο του παραχωρησιούχου, τα υπόλοιπα 2/3 πηγαίνουν στο κράτος).
Υπέρ του έργου τάχθηκε και ο βουλευτής του ΛΑΟΣ κ. Ηλίας Πολατίδης, ο οποίος υπενθύμισε ότι ο ΛΑΟΣ ήταν υπέρ από την αρχή, όταν δηλαδή συζητούνταν ποια λύση θα προκριθεί για το πέταλο του Μαλιακού.
Από την πλευρά τους ο νομάρχης Εύβοιας κ. Θανάσης Μπουραντάς και ο αντινομάρχης Μαγνησίας κ. Ηλίας Ξηρακιάς έκριναν αναγκαίο να χρηματοδοτηθεί η μελέτη σκοπιμότητας που ανακοίνωσε ο κ. Γ. Σουφλιάς το 2006, ενώ ο δήμαρχος Αιδηψού κ. Πολυχρόνης Ματάκιας εξέπεμψε σήμα SOS εκ μέρους της μεγαλύτερης λουτρόπολης των Βαλκανίων, καθώς όπως είπε στη Βόρεια Εύβοια δεν υπάρχει νοσοκομείο.
Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυνε η νομαρχιακή σύμβουλος Φθιώτιδας κ. Σταυρούλα Καραγκούνη, η οποία, αν και παρέπεμψε στις αποφάσεις του νομαρχιακού συμβουλίου, άφησε να φανεί κεκαλυμμένη η αντίδραση της Φθιώτιδας μιλώντας με έμφαση για τις «περιβαλλοντικές επιπτώσεις» της διπλής ζεύξης.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Βασικός εισηγητής στη χθεσινή ημερίδα ήταν ο πρώην νομάρχης Μαγνησίας και πρώην πρόεδρος του τοπικού ΤΕΕ κ. Γιάννης Πρίντζος, ο οποίος αφού διέτρεξε το 20χρονο ιστορικό του έργου συμπεριέλαβε στα βασικά του πλεονεκτήματα:
* «Το έργο είναι εθνικής σημασίας και εξυπηρετεί τον κεντρικό κορμό της Ελλάδας, από Αθήνα μέχρι Αλεξανδρούπολη.
* Συντομεύει την απόσταση για την Αθήνα κατά 70 χλμ.(140 χλμ. με επιστροφή).
* Είναι κατ’ εξοχήν έργο υποδομής για την περιφερειακή ανάπτυξη.
* Δίνει χερσαία επικοινωνία στη Βόρεια Εύβοια με τη Στερεά Ελλάδα και
τη Θεσσαλία και την βγάζει από την απομόνωση.
* Δεν έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον (από την κατασκευή των δύο γεφυρών) και βρίσκεται εκτός ζώνης NATURA, ενώ η υποθαλάσσια ζεύξη είχε αυτό το πρόβλημα.
* Η σεισμικότητα της περιοχής έχει εξεταστεί στη μελέτη της υποθαλάσσιας ζεύξης αφ΄ ενός και αφ΄ ετέρου αντιμετωπίζεται κατά ασφαλή τρόπο, όπως και στη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου.
* Το κόστος του έργου σύμφωνα με τη μελέτη της ENVIROPLAN –ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ανέρχεται σε 600 εκ. ευρώ (204 δισ. δρχ.), κόστος το οποίο δεν είναι απαγορευτικό για τη σημασία και τη δυνατότητα απόσβεσης του έργου. Πάντως, σύμφωνα με τη μελέτη είναι μικρότερο από το κόστος κατασκευής της Ζεύξης του Ρίου – Αντιρρίου, το οποίο συνολικά έφθασε στα 740 εκ. ευρώ (252 δισ. δρχ.) καθόσον τα βάθη της θάλασσας στους Διαύλους Κνημίδος και Ωρεών είναι πολύ μικρότερα από το βάθος του Κορινθιακού, στο σημείο της γεφύρωσης Ρίου- Αντιρρίου.
* Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου το έργο μπορεί να αποσβεστεί σε 15 χρόνια μόνο από τη μείωση των καυσίμων.
* Το έργο προτείνεται να υλοποιηθεί με αυτοχρηματοδότηση ή συγχρηματοδότηση και η εκτίμηση μας είναι ότι θα υπάρξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Σήμερα κάνεις δεν αντιστρατεύεται, τη λύση της διπλής ζεύξης. Αντίθετα είναι καθολικό αίτημα υλοποίησής της. Η διπλή ζεύξη του Μαλιακού δεν έρχεται σε καμία περίπτωση σε αντίθεση με την αναβάθμιση του Πετάλου του Μαλιακού, έργο το οποίο βρίσκεται άλλωστε στο στάδιο της αποπεράτωσης, ούτε με την Ε65 η οποία ήδη δημοπρατήθηκε. Εκτιμώ ότι το έργο αυτό νομοτελειακά θα υλοποιηθεί. Όσο συντομότερα τόσο το καλύτερο», υπογράμμισε ο κ. Ι. Πρίντζος.
Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυναν ο γενικός γραμματέας της ΔΕ του ΤΕΕ κ. Ηρακλής Δρούλιας και ο πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Εύβοιας κ. Σταύρος Καμαριώτης, ενώ εισηγήσεις ανέπτυξαν διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί αλλά και εκπρόσωποι κατασκευαστικών εταιρειών.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ
Η διπλή ζεύξη του Μαλιακού προβλέπει τη συντόμευση της διαδρομής του ΠΑΘΕ στο «πέταλο» του Μαλιακού Κόλπου, με τη ζεύξη του δίαυλου Κνημίδας μέσω των νήσων Λιχάδων, χερσαία όδευση επί της Εύβοιας έως το ακρωτήριο Βασιλίνας και από εκεί ζεύξη του δίαυλου Ωρεών μέχρι το ακρωτήριο Τάπια.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Λάρισας
Από Exinosnews.blogspot
μακάρι να ζήσουμε να το δούμε και αυτό....το προηγούμενο επιχείρημα με υποθαλάσσια ζεύξη το πολέμησαν με νύχια και με δόντια Χειμάρας-Κοτρωνιάς μήπως και δεν σταματούν οι τουρίστες στη Λαμία να αγοράζουν χυλοπίτες και κουραμπιέδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήπραγματικα τα οφελη απο την κατασκευη της διπλης γεφυρας θα ηταν πολυ σημαντικα τόσο για την περιοχη και την απομονωμένη Β.Ευβοια αλλα και για όλη την χώρα. Απορω με τους στερεολλαδίτες που επαναστάτησαν στο εργο τι κερδισαν που τελικα περναμε μεσα απο τα χωριά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή