Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Νομαρχιακού Συμβουλίου Φθιώτιδας κ. Νότης Μαριάς έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Όπως είχα δεσμευθεί κατέθεσα στις 20/1/2010 σύμφωνα με τον οικείο Κανονισμό Λειτουργίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου αίτηση για συζήτηση του Προγράμματος Καλλικράτης στο προσεχές Ν.Σ. που θα συνεδριάσει την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010. Το κείμενο της σχετικής εισήγησης έχει ως εξής:
Ελληνική Δημοκρατία
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Νομός Φθιώτιδας
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φθιώτιδας
Εισηγητής:
Επαμεινώνδας Μαριάς,
Επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης του
Νομαρχιακού Συμβουλίου Φθιώτιδας
Θέμα 14ο
Λαμία 20/1/2010
Προς
Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Φθιώτιδας
Θέμα: «Η θεσμοθέτηση της νέας Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και το Πρόγραμμα Καλλικράτης»
ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Η κυβέρνηση έθεσε υπόψη για δημόσια διαβούλευση το επισυναπτόμενο στην παρούσα εισήγηση Πρόγραμμα Καλλικράτης «για τη νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης», το οποίο διαβίβασε επίσης στην ΕΝΑΕ και στην ΚΕΔΚΕ.
Στο πλαίσιο αυτό το Πρόγραμμα Καλλικράτης υιοθετεί πλήρως τις σχετικές αποφάσεις των συνεδρίων της ΕΝΑΕ και προτείνει τη δημιουργία Αιρετών Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων και την κατάργηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.
Ταυτόχρονα η ΕΝΑΕ αποφάσισε τη σύγκλιση συνεδρίου στην Αθήνα στις 4, 5 και 6 Φεβρουαρίου 2010 με θέμα «διοικητική μεταρρύθμιση» προκειμένου να αποφασίσει για το Πρόγραμμα Καλλικράτης.
Η υιοθέτηση του Προγράμματος Καλλικράτης θα επιφέρει μια από τις μεγαλύτερες θεσμικές παρεμβάσεις στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες.
Το Πρόγραμμα Καλλικράτης πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να οδηγήσει στη σύνταξη νομοσχεδίου το οποίο αφού τεθεί σε διαβούλευση να ψηφιστεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο εγκαίρως προκειμένου οι νέες εκλογές για Αιρετό Περιφερειάρχη και Αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο να διεξαχθούν το Νοέμβριο του 2010.
Πέραν των ειδικών πλευρών του Προγράμματος Καλλικράτης τις οποίες θα αναλύσουμε κατά τη συζήτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι το νομοσχέδιο για τη νέα Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση πρέπει πέραν των άλλων να επικεντρώνεται στα παρακάτω σημεία:
1)Στον προσδιορισμό του ρόλου της κεντρικής διοίκησης (κράτος --στρατηγείο).
2)Στον απόλυτο προσδιορισμό του πεδίου δράσης και των αρμοδιοτήτων των αυτοδιοικητικών θεσμών καθώς επίσης και των πόρων που θα δοθούν. Είναι προφανές ότι οι αρμοδιότητες που θα μεταβιβαστούν θα πρέπει αφού πρώτα κοστολογηθούν να συνοδεύονται από τους αντίστοιχους πόρους.
3)Στην εμπέδωση του θεσμικού ρόλου της Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στο πλαισίου της λειτουργίας ενός συστήματος πολυεπίπεδης διακυβέρνησης στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με βάση της αρχές της επικουρικότητας, της εγγύτητας, της λογοδοσίας, της ενίσχυσης των μορφών άμεσης δημοκρατίας συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών δημοψηφισμάτων και του δικαιώματος λαϊκής περιφερειακής νομοθετικής πρωτοβουλίας.
4)Στη σύνταξη Χάρτας Ανθρώπινου Δυναμικού που θα ρυθμίζει τα θέματα των εργαζομένων στη νέα Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και τα δικαιώματα των εργαζομένων των υπό κατάργηση νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων.
5)Στην διασφάλιση της εποπτείας των πράξεων της Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης από ανεξάρτητη αρχή η οποία θα ελέγχει μόνο τη νομιμότητα και όχι τη σκοπιμότητα.
6)Στη διασφάλιση του αναπτυξιακού χαρακτήρα της Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης σε σχέση με το ΕΣΠΑ, τα ΠΕΠ, τα διάφορα Τομεακά προγράμματα και τις δημόσιες επενδύσεις.
7)Στη δημιουργία Ταμείου Σύγκλισης για άμβλυνση πιθανών τοπικών ανισοτήτων.
8)Στη σύνταξη Οργανισμού διάρθρωσης και λειτουργίας των νέων υπηρεσιακών μονάδων.
9)Στη σύνταξη Κώδικα Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων.
10)Στη σύνταξη Χάρτας περιουσιακών στοιχείων.
11)Στη διασφάλιση του ρόλου της νέας Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στη λήψη μέτρων για τη στήριξη μορφών «αλληλέγγυας οικονομίας».
12)Στη διασφάλιση του νέου ρόλου της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στον τομέα του σύγχρονου κοινωνικού κράτους με ιδιαίτερη έμφαση στην ίδρυση και λειτουργία Περιφερειακού Ταμείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
13)Στην ίδρυση και λειτουργία στα όρια κάθε Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης τουλάχιστον ενός Πανεπιστημίου με πλήρη ανάπτυξη Σχολών συμπεριλαμβανομένης Πολυτεχνικής και Ιατρικής Σχολής.
14)Στη ίδρυση και λειτουργία Γενικής Διοικήσεως με έδρα τη Λαμία.
15)Στη διαμόρφωση ειδικών περιφερειακών προγραμμάτων για τη στήριξη της αγροτικής οικονομίας, της τεχνολογικής ανάπτυξης, της εκπαίδευσης και κατάρτισης, της καινοτομίας, του εμπορίου, της προστασίας του περιβάλλοντος κλπ.
Θεωρούμε ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Φθιώτιδας ως όργανο δημοκρατικού προγραμματισμού θα πρέπει να συζητήσει το Πρόγραμμα Καλλικράτης προκειμένου να λάβει θέση για την μεγάλη θεσμική μεταρρύθμιση που επιφέρει η οποία σε τελική ανάλυση πέραν των άλλων οδηγεί και στην κατάργηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας και ως εκ τούτου του ίδιου του Νομαρχιακού Συμβουλίου.
Για τους λόγους αυτούς
ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΙ
1)Την έγκριση της παρούσας εισήγησης.
2)Την έγκριση του επισυναπτομένου Προγράμματος Καλλικράτης «για τη νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης».
Ο εισηγητής
Επαμεινώνδας Μαριάς
Επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης του
Νομαρχιακού Συμβουλίου Φθιώτιδας»
Λαμία 26/1/2010
Το Γραφείο Τύπου της Νομαρχιακής Παράταξης ΠΡΩΤΑ Η ΦΘΙΩΤΙΔΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.