Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Η κακιά ρουτίνα πριν από την «κακιά στιγμή»


«Ήταν η κακιά η στιγμή», φέρεται να δήλωσε χθες ο μοιραίος σταθμάρχης. Πόσες φορές έχουν κρυφτεί η ανεπάρκεια και η γύμνια του ευρύτερου ελληνικού κράτους πίσω από ανάλογες φράσεις; Αλλοτε τα ρίχνουμε σε κάποια απροσδόκητη «στραβή» και άλλοτε αναφωνούμε «μα, αυτή είναι η Ελλάδα».

Θυμάμαι ακόμη την πρώτη φορά που άκουσα έναν αξιωματικό να εξηγεί γιατί το κράτος δεν είχε συλλάβει τη «17 Νοέμβρη». «Θέμα τύχης», εξήγησε και όταν ρωτήθηκε τι εννοεί, έδωσε ένα παράδειγμα: «Ε, να, όταν τους είχαμε όλους στα Σεπόλια, δεν κάναμε ζώνη γύρω τους και ξέφυγαν. Θέμα τύχης, η κακιά η στιγμή». Και στο Μάτι έφταιγε η «κακιά η ώρα». Και, και, και…

Το ζήτημα είναι ότι οι «στραβές» θα γίνουν. Νομοτελειακά. Για να τις αντιμετωπίσεις χρειάζονται επαγγελματισμός, εκπαίδευση, συνεχείς ασκήσεις, αξιολόγηση στελεχών, απόλυτη πειθαρχία και προσήλωση στα πρωτόκολλα και στις αναγκαίες διαδικασίες. Ειδικά όταν δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα και αυτοματισμοί που να εγγυώνται ότι το ατύχημα είτε θα αποτραπεί είτε τουλάχιστον θα υπάρξει μια έγκαιρη προειδοποίηση, όλη η ευθύνη πέφτει σε έναν ή δύο ανθρώπους. Οι οποίοι έχουν μπολιαστεί από το φαινόμενο της ΔΕΚΟποίησης που έχει καταφέρει να επηρεάσει και τη λειτουργία ζωτικών υπηρεσιών του κράτους. Την κρίσιμη ώρα φαίνονται η γύμνια και η εγκληματική ανεπάρκειά τους.

Οι πολιτικοί μας αντιλαμβάνονται πολύ γρήγορα τη σαπίλα και το μπάχαλο. Το ένστικτό τους είναι να τα κρύψουν όλα κάτω από το χαλί. Κανείς τους δεν θέλει να πάρει δραστικές αποφάσεις. Ξέρουν ότι ο ΟΣΕ και πολλές ακόμη υπηρεσίες θέλουν ουσιαστικά ξήλωμα και ξαναχτίσιμο. Προτιμούν την αδράνεια για να μην μπλέξουν με συνδικαλιστές και κομματικούς παράγοντες. Αποφεύγουν στιγμιαία το πολιτικό κόστος, αλλά στο τέλος το πληρώνουν πολλαπλάσια.

Ο ΟΣΕ είναι, βεβαίως, μια ξεχωριστή περίπτωση. Στα αυτιά μου αντηχούν τα λόγια ενός πολύ έμπειρου πολιτικού που κυβέρνησε τον τόπο και ο οποίος έλεγε πριν από πολλά χρόνια «να ξέρεις, ο ΟΣΕ θα είναι ένας από τους λόγους που θα χρεοκοπήσουμε». Ηταν μια τεράστια μαύρη τρύπα στην οποία πετάχθηκαν δισεκατομμύρια από τους φόρους του ελληνικού λαού και τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Ηταν και είναι η απόλυτη μαύρη κηλίδα για ένα πολιτικό σύστημα που, ακόμη και όταν δεν ωφελήθηκε από τη σπατάλη, έδειξε ασύλληπτη ατολμία και αδιαφορία στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Η ευθύνη, λοιπόν, μπορεί να ανήκει τυπικά στον σταθμάρχη. Σίγουρα όμως δεν ευθύνονται μόνο αυτός και η… «κακιά η ώρα». Η μεγάλη ευθύνη ανήκει σε όσους διοίκησαν αρμόδια υπουργεία και φορείς, γεγονός που αναγνώρισε με την –ασυνήθιστη για τα ελληνικά δεδομένα– παραίτησή του ο κ. Καραμανλής. Είναι η ανικανότητα, η φαυλότητα ή η ατολμία ενός πολιτικού συστήματος που οδήγησαν συμπολίτες μας στον θάνατο.

 Αλέξης Παπαχελάς-Καθημερινή

3 σχόλια:

  1. Αρχιζω λιγο αργα αλλα με σιγουραδα να αντιλαμβανομαι, οτι κι ο κ. αρχισυντακτης καταντησε μονοδιαστατος !!Αντι να ειπωθει και μια καλη κουβεντα για τη καταλληλοτητα των τραινων , σαν μεσα μαζικης μεταφορας, τα οποια ωστοσο πρεπει να συγχρονισθουν κλπ. οπως γινεται σε αναλογες χωρες στην Ευρωπη , δες Ελβετια, Γερμανια , Αυστρια κλπ.,ο κ. αρχισυντακτης θυμηθηκε το αρχαιο τσιτατο του παλιοφιλου και μας το πασσαρισε!
    Περιτο να γραφει εδω, οτι τα επιβατικα τραινα στη Γαλλια , Γερμαινα κινουνται με 300+ χιλιομ. την ωρα κι οτι ειναι τα κυρια μεσα μαζικης μεταφορας! Στη Ιαπωνια, Κινα τα τραινα κινουνται με υψηλωτερες ταχυτητες 500+ χιλ. τη ωρα~ δηλ. μ~ ενα τετοιο συγρονο τραινο σε 1 ωρα εισαι απο Αθηνα στη Θεσσαλονικη !!Το λαθος με τη παραμεληση του δικτυου σιδηροδρομων μας εγινε αφ~οτου τα ευρωπαικα ταμεια διναν κοντυλια για την οδοποιια απο τα οποια βεβαια ωφεληθηκαμε και μεις, παραμελησαμε ομως το δικτυο τραινων !! !
    Ο Εκσυχρονισμος των τραινων μας πρεπει βελτιωθει , στην Ευρωπη μιλουν σημερα για ταχύτητες ακόμη και πανω από 600 χιλιόμετρα την ώρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανατριχιάζει κανείς διαπιστώνοντας ότι ένας οργανισμός είχε τρεις ανεγάρτητες διοιηκήσεις.
    1.ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία διαχειρίζεται, συντηρεί, λειτουργεί, εκσυγχρονίζει και επεκτείνει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο.
    2. ΕΡΓΟΣΕ η οποία διαχειρίζεται, σχεδιάζει και να επιβλέπει την κατασκευή έργων στο δίκτυο.
    3. HELLENIC TRAIN(ΙΤΑΛΟΙ) ο βασικός πάροχος (μέχρι και σήμερα ο μοναδικός) σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.
    Οι τρείς διοικήσεις έχουν ξεχωριστά διοικητικά συμβούλια, διευθυντές , αλλά το αντικείμενο είναι το ίδιο. Σιδηρόδρομος! Τώρα ο ένας θα τα ρίχνει στον άλλον. Οι Ιταλοί λένε εμείς δεν έχουμε ευθύνη γιατί η λειτουργία και συντήρηση ανήκει στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
    Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λέει δεν είχαμε τις μελέτες και σχεδίαση τις ΕΡΓΟΣΕ για να εγκαταστήσουμε το νέο σύστημα.
    Γιατί έχουν τρείς διοικήσεις? Για νά έχουν 3 προέδρους, 3 διοικητικά συμβούλια, αντιπροέδρους, γραμματείς και όλο το συνάφη. Αντί να έχουν ένα μικρό ευέλικτο σχήμα, δημιούργησαν ένα διοικητικό θηρίο για τη κάλυψή των ημετέρων και παντελώς ανίκανων.
    Γιαυτό κανένα κόμμα δεν δικαιούτε να υψώνει το δάχτυλο γιατί όλοι τους είναι το ίδιο.
    Ανίκανοι και μαυρογιαλούροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπραβο σου κυριε 8:07:00 μ.μ. EET1 γραψτα και ξεγυμνωσε το κουλικο κατεστημενο στο τοπο μας με ριζες του μπαμπα ακομα, μιας οικογενειαα που τα μελη της λυμαινονται ολα απο το δημοσιο ,λες κι το κτατος ειναι μητσοτακηκο κτημα τους ! Οι ιδιες ανικανες δυναστειες που καταστρεψαν το Βυζαντιο , συνεχιζουν κι ως τις ημερες
      μας το νταβα του, να μας διοικουν και να πλουτιζουν !! Τι να πεις και πως να παρηγορησεις τις φουκαριαρες μαναδες που κλαινε τα αδικοκαμενα παιδια τους,
      π~ εν μερει ωφειλεται και σε μας που αναβαζουμε κυβερνητες ακομα απο τζακια
      κι αποθετουμε τη τυχη μας σε τετοια ατομα με τετοια ονοματα !

      Διαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά