Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Ανοίγουν τα κλειστά επαγγέλματα

Ο φάκελος των κλειστών επαγγελμάτων ίσως ανοίξει νωρίτερα από το ασφαλιστικό, καθώς η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει την παραπομπή της χώρας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο λόγω των καθυστερήσεων και των ελάχιστων παρεμβάσεων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στο θέμα αυτό.

Ο αρχικός  στόχος της κυβέρνηση  είναι μέχρι το προσεχές Φθινόπωρο να κατατεθεί προς ψήφιση το σχετικό νομοσχέδιο. Ο πρωθυπουργός όμως επιστρέφοντας από τις Βρυξέλλες ζήτησε από το οικονομικό επιτελείο να επιταχύνει τις διαδικασίες προκειμένου να υπάρχει ένα πρώτο πλαίσιο για τις αλλαγές, τουλάχιστον μέχρι το τέλος Απριλίου.

Για το λόγο αυτό, θα συσταθεί ειδική διυπουργική επιτροπή η οποία μετά το Πάσχα θα καλέσει προς διαβούλευση τους αρμόδιους φορείς.

Το οικονομικό επιτελείο αναμένει από το άνοιγμα όχι μόνο την ενίσχυση του ανταγωνισμού αλλά και δημοσιονομικά οφέλη. Κι αυτό καθώς σύμφωνα με έκθεση του ΙΟΒΕ το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα αποφέρει οφέλη ύψους 2,5 δισ. ευρώ ή 1% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση.

Πιο αναλυτικά σε περίπτωση που το οικονομικό επιτελείο προχωρήσει σε γενικευμένο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα επέλθουν αλλαγές στα ακόλουθα επαγγέλματα:

- Δικηγόροι: Με το σκεπτικό ότι η πολιτεία ορίζει τις τιμές των δικαστικών παραστάσεων και εγγυάται την προείσπραξη των σχετικών αμοιβών, ενώ δημιουργούνται και συνθήκες τεχνητής ζήτησης με την υποχρεωτική παράσταση δικηγόρων και την υποχρεωτική οικονομική επιβάρυνση πολλών πράξεων.

- Συμβολαιογράφοι: Και σε αυτή την περίπτωση το κράτος είναι αυτό που ορίζει τον αριθμό των θέσεων τους, ελέγχοντας έτσι και την προσφορά αλλά και τη ζήτηση των υπηρεσιών τους. Επίσης καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τις αμοιβές τους.

- Φαρμακοποιοί: Τα αρμόδια υπουργεία ελέγχουν τις τιμές αλλά και το περιθώριο κέρδους τους. 

- Αρτοποιοί: Στον κλάδο εξακολουθούν να υφίστανται περιορισμοί στην αδειοδότηση.

- Τεχνικά επαγγέλματα (αρχιτέκτονες, πολεοδόμοι, συγκοινωνιολόγοι, πολιτικοί μηχανικοί,  ηλεκτρονικοί μηχανικοί κ.λ.π.):  Στα επαγγέλματα αυτά  το κράτος ούτε λίγο ούτε πολύ εγγυάται την καταβολή των αμοιβών τους, αφού δεν εκδίδονται αλλιώς άδειες για κατασκευές.

- Ταξί, φορτηγά και υπεραστικά λεωφορεία: Ο αριθμός αδειών είναι περιορισμένος ενώ παράλληλα τα κόμιστρα καθορίζονται από την πολιτεία.

Εν τω μεταξύ, έληξε χθες η προθεσμία που είχε η Ελλάδα προκειμένου να κυρώσει και να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία την κοινοτική οδηγία για την απελευθέρωση των υπηρεσιών στην εσωτερική αγορά, γνωστή ως «Οδηγία Μπόλκενσταϊν».

Στην ύπαρξη προειδοποιητικής επιστολής της Ε.Ε. αναφέρθηκε ο κ. Παπακωνσταντίνου κατά την παρουσίαση του προσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Σημειώνεται, ότι η κοινοτική οδηγία ήταν έτοιμη να ψηφιστεί από τις 14 Ιουλίου 2009! 
Του Στέλιου Κράλογλου
www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά