Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

Kατήφορος


Το παρακάναμε. Γλιστράμε σ’ έναν κατήφορο, που, πολύ φοβάμαι, μας σπρώχνει προς τον γκρεμό. Είχε δίκιο ο Γιώργος - Αλέξανδρος Μαγκάκης, που λίγες μέρες πριν από τον θάνατό του έγραφε: «Αυτή που αφήνω πίσω μου σίγουρα δεν είναι πια η Ελλάδα μου. Αυτός είναι άλλος τόπος, με ανθρώπους άλλης φυλής...». Πόση απόγνωση, αλήθεια, σε λίγες μοναχά λέξεις! Και πόση ερημιά...

Η 28η Οκτωβρίου δεν είναι μια ημερομηνία δίπλα σε τόσες άλλες. Είναι οι νεκροί πατεράδες μας και οι παππούδες μας. Είναι τα κρυοπαγήματά τους στα χιονισμένα βουνά της Αλβανίας. Είναι η αντίσταση ενός ολόκληρου λαού στον φασισμό. Είναι οι γυναίκες της Πίνδου, που κουβαλούσαν κιβώτια με σφαίρες στους ώμους τους για τους πεινασμένους και ψειριασμένους φαντάρους μας. Είναι «... ένας θάνατος καβάλα στον αέρα / ένας άντρας χαμογελώντας αντίκρυ στο θάνατο – κι η μοίρα ό, τι θέλει ας πει...».
Υπάρχουν κάποιοι – δεν είναι, ευτυχώς, πολλοί – που δεν το

καταλαβαίνουν ή αρνούνται να το καταλάβουν. Και βάζουν στα χέρια μικρών παιδιών, μαθητών, μαύρα μαντίλια πένθους για να τα κουνάνε στην παρέλαση! Που φωνάζουν «προδότη» τον Παπούλια! Τον Παπούλια, που ήταν στο αντάρτικο από τα δεκαπέντε του χρόνια. Που ορμηνεύουν τα ίδια παιδάκια να γυρίζουν την πλάτη τους στους επισήμους.

Ο Παπούλιας είναι Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Οι επίσημοι είναι οι πολιτικοί που εμείς ψηφίσαμε, ελεύθερα, για να μας κυβερνήσουν. Δεν ενδιαφέρει ο Παπούλιας – το πρόσωπο. Δεν ενδιαφέρει η Διαμαντοπούλου. Ενδιαφέρουν οι θεσμοί. Ενδιαφέρει η Δημοκρατία. Και ενδιαφέρουν τα παιδάκια. Που είναι απολύτως απαράδεκτο να χρησιμοποιούνται από τους δασκάλους τους, σε εθνική γιορτή μάλιστα, για να «διαδηλώσουν» κατά του Μνημονίου, του Μεσοπρόθεσμου και της κυβερνητικής ή άλλης οικονομικής πολιτικής.

Αυτό που είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο Μπουτάρης, είναι ακριβές: «Δικτατορία της μειοψηφίας». Αυτή η μειοψηφία ματαίωσε, για πρώτη φορά, τη στρατιωτική παρέλαση. Δεν είμαι υπέρ των παρελάσεων και των εμβατηρίων. Σκύβω όμως το κεφάλι μου και γονατίζω μπρος στους νεκρούς. Και προπαντός, στους νεκρούς που έπεσαν για τη δική μου ελευθερία. Και το ίδιο, πιστεύω, κάνουν οι πάντες.

Υπάρχουν τεράστια οικονομικά προβλήματα. Ο λαός στενάζει. Οι άνεργοι πληθαίνουν. Μαγαζιά κλείνουν, κατά εκατοντάδες. Κατανοούν οι πάντες την οργή και την αγανάκτηση. Πώς, όμως, θα βγούμε από το αδιέξοδο; Με «εξεγέρσεις» όπως αυτή της 28ης Οκτωβρίου; Με εξαναγκασμό του Προέδρου της Δημοκρατίας να φύγει από την παρέλαση; Με ύβρεις και γιούχα;
Είπαν μερικοί ότι η Αστυνομία έπρεπε να είχε προβλέψει τις αντιδράσεις. «Χρειαζόταν ένα επιχειρησιακό σχέδιο», τονίζουν. Δεν είναι έτσι. Ουδείς μπορούσε να φαντασθεί ότι στον εορτασμό μιας εθνικής επετείου θα συνέβαιναν όσα συνέβησαν. Και τι θα έκανε η Αστυνομία; Θα έστηνε οδοφράγματα;

Του Λευτέρη Π. Παπαδόπουλου-TA NEA

4 σχόλια:

  1. Πασοκιστικες αηδιες!
    Αν ήταν στην αντιπολιτευση θα θαυμαζε το λαικο ξεσηκωμο που εδωσε πραγματικο νοημα στο ΟΧΙ!
    Ελεος σταματηστε να προσβαλλετε τη νοημοσυνη μας διανοουμενοι του συστηματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι να θαυμάσω το επίπεδό σου την ανοησία σου κε ή κα 6.09; Σημειώνω μόνο το πόσο επικίνδυνο και εγκληματικό είναι να βρίζεις έναν Λευτέρη Παπαδόπουλο επειδή δεν συμφωνείς μαζί του. Οι παλιοί λένε μιά παροιμία, εκεί που χ..ζε. ο Λ. Παπαδόπουλος εκεί φυτρώνουν κάποιοι σαν .... και έχουν δίκιο. Ήταν κε/κα ανιστόρητε/τη και στην αντιπολίτευση ο Λευτέρης και στην αντίσταση κατά της Χούντας κλπ, και έφερε τη δημοκρατία μαζί με κάποιους άλλους για να την τσαλαπατάμε χωρίς να σεβόμαστε τη βασική της αρχή που είναι πρώτα απ΄όλα να σέβεσε την άποψη του όποιου συνομιλητή σου αλλά μπορείς να διαφωνείς 1000 φορές! Και να μπαίνει στην κρίση του λαού και η πλειοψηφία να επιβάλει την μία ή την άλλη άποψη. Μην χαιρετάς....και εσύ το Σύνταγμα όπως η κα Παπαρήγα που δεν το σέβεται κατά δήλωσή της;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. απο ποτε η αντιδραση της νεολαιας σ'αυτα που γινονται και βλεπει ολος ο κοσμος πρεπει να ειναι για καποιους ολα υποκινουμενα? επιτελους πρεπει να καταλαβουν καποιοι οτι ο κοσμος δεν εχει ''κοντη'' μνημη αλλα ουτε οπως καποτε ειναι αμορφωτος για να τρωει οτι του σερβιρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. AN O k. LEUTERHS ANHKEI STHN ELIT THS ELLHNIKHS KOINONIAS, TOTE MOU GINETAI PIO EUKOLO NA KATALABO GIATI PHRAME AUTH TH KATHFORA SAN LAOS.
    O k. LEUTERHS TO PAIZEI APO XRONIA DIANOUMENOS,STOIXOURGOS,TRAGOUDHSTHS,SYGRAFEAS,DIMOSHOGRAFOS, ALANIARHS,MAGKAS KAI ALLA POLLA.
    EXEI TIS KALITERES DIASYNDESEIS ME TOUS EPIFANEIS STH PARTIDA APO PAPOULIA,THEODORAKH,MAGKAKH OS TOUS EPONHMMOUS TRAGOUDISTAS, DYEFTHNTAS TV-PROGRAMMATON, EFHMERIDON (o gios tou einaqi arxisuntaktis sta NEA) KAI OLOUS TOUS SOFOUS KAI EPONHMOUS SAN KAI TON IDIO(ETSI TOULAXISTON GRAFEI STA KATA KAIROUS ARTHRA TOU, POU AUTOPAROUSIAZETAI KAI EGKOMEI TON EUTO TOU)). O k. LEUT. EINAI GIA MENA POLY RIXOS ANTHROPOS GIA,MIA EIDIKH PERIPTOSH ANTHROPOU POU ME TON TROPO TOU (KAI TH SUNEFIASMENH Ku...)TA KATAFERAI NA NA TO PAIZEI SPOYDAIOS.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά