Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Για όλα φταίει ο… Χατζηπετρής


Φταίμε κι εμείς, φταίτε κι εσείς, ναι, φταίνε κι οι άλλοι. Φταίμε κι εμείς, φταίτε κι εσείς, ναι, φταίει κι ο Χατζηπετρής.

Οι στίχοι είναι του Λουκιανού Κηλαηδόνη από το τραγούδι «Φταίει ο χοντρός» στο άλμπουμ «Θα γίνω μαραγκός», με θεματολογία «Νόημα ζωής».

Ποιητική αδεία επιτρέψετε μου να το παραφράσω:

Δεν φταίμε εμείς, δεν φταίει κανείς, δεν φταίνε ούτε οι άλλοι. Δεν φταίμε εμείς, δεν φταίει κανείς. Για όλα φταίει μόνο ο Χατζηπετρής.

Το ερώτημα λοιπόν είναι: «Ποιος είναι ο Χατζηπετρής»; Σύμφωνα με 50 (ολογράφως πενήντα) βουλευτές του Σύριζα για όλα φταίει η… κυβέρνηση. Δεν θα σας κουράσω με το πλήρες κείμενο της Ερώτησης που υπέβαλαν, το οποίο αναπτύσσεται σε 1.804 λέξεις. Οποιος θέλει μπορεί να τη βρει στο επίσημο όργανο του Σύριζα: https://www.documentonews.gr/article/erwthsh-50-boyleytwn-toy-syriza-sxetika-me-ta-problhmata-stis-taxymetafores Σας παραθέτω όμως ορισμένα αποσπάσματα για να δείτε πώς σκέφτονται εκεί στην αξιωματική αντιπολίτευση. Παρακαλώ, σημειώστε ότι η Ερώτηση έγινε με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Ψηφιακής Πολιτικής και βουλευτή Θεσπρωτίας, Μάριου Κάτση. Όπως θα διαπιστώσετε, έχει ιδιαίτερη σημασία.

«Προς τους κ.κ. Υπουργούς: 

• Ψηφιακής Διακυβέρνησης • Ανάπτυξης και Επενδύσεων • Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Θέμα: “Μεγάλα προβλήματα με καθυστερήσεις στις ταχυμεταφορές”.

Η καταστροφική στάση της κυβέρνησης απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού και, συγκεκριμένα, ο ανεύθυνος, αδικαιολόγητος εφησυχασμός που καλλιέργησε μετά το πρώτο κύμα, εκτός από τις τραγικές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία, είχε σοβαρές επιπτώσεις και σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής δραστηριότητας, ιδίως στην οικονομία / επιχειρηματικότητα. Ηδη από το πρώτο κύμα, τα αναγκαστικά μέτρα αναστολής λειτουργίας καταστημάτων λιανεμπορίου είχαν ως συνέπεια μια σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο εξυπηρετείται από υπηρεσίες ταχυμεταφορών. Το καλοκαιρινό επικοινωνιακό αφήγημα της κυβέρνησης, με το οποίο αυτάρεσκα καλλιεργούσε τη νίκη της απέναντι στον κορονοϊό, ως γνωστόν συνοδεύτηκε από σειρά δημόσιων τοποθετήσεων στελεχών της, με τις οποίες απέκλειαν ένα 2ο lockdown και νέα αναγκαστικά μέτρα αναστολής λειτουργίας καταστημάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, όχι μόνο η κυβέρνηση να μην προετοιμαστεί στους τομείς της υγείας και της παιδείας, με τα γνωστά σημερινά αποτελέσματα αδυναμίας των συστημάτων να παρέχουν καθολικά τα αντίστοιχα αγαθά στους πολίτες, αλλά και οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και ταχυμεταφορών να μην προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες προετοιμασίας, με προσλήψεις και επενδύσεις επέκτασης της χωρητικότητας του δικτύου τους, ώστε να αντιμετωπίσουν την ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση που επιβεβαιώθηκε από την πραγματικότητα των ημερών […]».

Για πολλά περίμενα να κατηγορεί η αξιωματική αντιπολίτευση την κυβέρνηση, αλλά να την κατηγορεί για υποτιθέμενες παραλείψεις από ιδιωτικές εταιρείες, πρέπει να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Ελάτε να λογικευτούμε. Είναι δυνατόν να ευθύνεται η κυβέρνηση για το πώς αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν την πανδημία οι ιδιωτικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και ταχυμεταφορών; Μήπως οι άνθρωποι αυτοί έχουν μείνει στην εποχή της Σοβιετίας όπου όλες οι εταιρείες ήταν κρατικές; Ειλικρινά, μπορείτε να βρείτε εσείς ψήγμα λογικής σε αυτή τη σκέψη; Μέσα στους 50 που υπογράφουν την Ερώτηση, υπάρχουν και πρωτοκλασάτα στελέχη του Σύριζα: Κάτσης Μάριος, Αλεξιάδης Τρύφων, Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία), Μπαλάφας Ιωάννης, Μπάρκας Κωνσταντίνος, Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος), Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα), Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη), Παύλος Πολάκης, Ραγκούσης Ιωάννης, Σπίρτζης Χρήστος, Φάμελλος Σωκράτης, Νικόλαος Φίλης, Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης), Χρηστίδου Ραλλία κ.ά.

Προσέξετε τη συνέχεια στην Ερώτηση: […] Παρόλο που οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι προετοιμάστηκαν αυξάνοντας το προσωπικό και τις υποδομές (οχήματα, χωρητικότητα κέντρων αποθήκευσης και διαλογής), το 2ο lockdown σε συνδυασμό με τις περιόδους προσφορών Black Friday, Cyber Monday και την περίοδο των χριστουγεννιάτικων αγορών, εκτόξευσαν τη ζήτηση υπερβαίνοντας τις δυνατότητές τους. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ωστόσο, οι εταιρείες προχώρησαν καθυστερημένα σε προσλήψεις ενοικιαζόμενων εργαζομένων, τους οποίους και δεν εκπαίδευσαν για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του επαγγέλματος, που μεταξύ άλλων αφορούν την ασφαλή μεταχείριση προϊόντων, την προστασία προσωπικών δεδομένων και του απορρήτου των επιστολών. Ταυτόχρονα, οι ευθύνες γίνονται μπαλάκι μεταξύ των εταιρειών ταχυμεταφορών και των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που μαζί με τις προαναφερθείσες δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις, υπονομεύει την αξιοπιστία της αγοράς απέναντι στους καταναλωτές. Ολα τα παραπάνω λειτουργούν αποτρεπτικά για επόμενες εξ αποστάσεως αγορές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αρνητικές επιπτώσεις στην ιδιωτική κατανάλωση που αποτελεί μεγάλο τμήμα του ΑΕΠ της χώρας και μάλιστα σε έναν από τους λιγοστούς κλάδους που έχει τη δυνατότητα να παράξει ΑΕΠ εν μέσω lockdown […]. 

Ολο το κείμενο αλλά ιδιαίτερα η τελευταία πρόταση αποπνέει άκρατο φιλελευθερισμό. Δεν φτάνει αυτό. Το ίδιο το κείμενο αντιφάσκει, αφού στο σημείο αυτό παραδέχεται ότι «[…] οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι προετοιμάστηκαν αυξάνοντας το προσωπικό και τις υποδομές (οχήματα, χωρητικότητα κέντρων αποθήκευσης και διαλογής) […]». Σύμφωνα με τον Αδωνη Γεωργιάδη (ΣΚΑΪ «Σήμερα» 21/12/2020), οι εταιρείες διακινούσαν 80.000 πακέτα την ημέρα στο πρώτο lockdown. Τον Δεκέμβριο έφτασαν τις 800.000 πακέτα ημερησίως! Είναι αμέσως ολοφάνερο ότι προετοιμάστηκαν, αλλά όχι για δεκαπλασιασμό της δραστηριότητάς τους. Αφού, λοιπόν, προετοιμάστηκαν, γιατί φταίει ο Χατζηπετρής; Αβυσσος το μυαλό των συριζαίων!

Τώρα πάμε στο ψητό: […] Τέλος, για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, η εταιρεία ταχυμεταφορών του Ομίλου ΕΛΤΑ, η ΕΛΤΑ Courier – «ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε.», όφειλε ήδη από το 1ο lockdown να έχει προχωρήσει σε γενναία επέκταση και αναδιοργάνωση των υποδομών, καθώς και σε προσλήψεις προσωπικού, ώστε, όχι μόνο να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες ενός 2ου ενδεχόμενου lockdown, αλλά και να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να αναπτύξει σε μόνιμη βάση τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών και δέματος, έναντι των ιδιωτών ανταγωνιστών της […]. 

Είμαι βέβαιος ότι σας κούρασα με τα εκτενή αποσπάσματα, αλλά δυστυχώς μόνο έτσι μπορώ να τεκμηριώσω τη σχιζοφρενική θέση του Σύριζα. Αφού λοιπόν οι 50 βουλευτές κατηγορούν την κυβέρνηση για τις παραλείψεις των ιδιωτικών εταιρειών, τώρα την κατηγορούν γιατί δεν προσέλαβε προσωπικό στα ΕΛΤΑ ώστε να προετοιμαστούν για το 2ο κύμα του κορωνοϊού.

Τα ΕΛΤΑ σήμερα μπαίνουν μέσα 5 εκατ. ευρώ κάθε μήνα, και το σχέδιο εξυγίανσης που υπέβαλαν στην αρμόδια επιτροπή στις 30/11/2020 οι υπουργοί Οικονομικών και Ψηφιακής Μεταρρύθμισης Χρήστος Σταϊκούρας και Κυριάκος Πιερρακάκης, προβλέπει την εθελουσία έξοδο 2.000 υπαλλήλων των ΕΛΤΑ προκειμένου η εταιρεία να γίνει βιώσιμη. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος πρέπει να σημειώσετε ότι τα ΕΛΤΑ σήμερα έχουν 5.500 και για να γίνουν βιώσιμα πρέπει να φύγουν 2.000, δηλαδή το 36% των υπαλλήλων και αυτοί ζητούν προσλήψεις.

Αλλά η σχιζοφρένεια δεν περιορίζεται στο σημείο αυτό. Πάει ακόμα πιο μακριά. Ο ίδιος ο βουλευτής που υπέβαλε την Ερώτηση, δεκαπέντε ημέρες πριν (30/11/2020) απαντώντας στην πρόθεση της κυβέρνησης να εξυγιάνει τα ΕΛΤΑ, την προτρέπει: «[…] Τέλος, καλούμε την κυβέρνηση να έρθει σε συμφωνία με τους εργαζομένους των ΕΛΤΑ για τους όρους μιας γενναίας εθελουσίας εξόδου […]».

Είμαστε στα καλά μας; Ποιος νουνεχής επιχειρηματίας θα έδινε γενναία κίνητρα για εθελουσία έξοδο του 36% του προσωπικού του και ταυτόχρονα θα προσλάμβανε ξανά περισσότερο κόσμο για να αντιμετωπίσει μια έκτακτη κατάσταση. Μόνο αυτοί οι άνθρωποι που δεν έχουν διοικήσει ούτε μικρό περίπτερο μπορούν να σκέφτονται έτσι.

Μας είχαν φλομώσει το 2014 με όλες τις αντιφατικές υποσχέσεις τους, τώρα στην αντιπολίτευση κατηγορούν την κυβέρνηση για όλα, αλλά και τα αντίθετά τους. Και περιμένουν να τους πάρουν οι πολίτες στα σοβαρά.

ΥΓ.: Για να μην το ξεχάσω. Υπέβαλαν και πρόταση τα ραδιόφωνα να παίζουν υποχρεωτικά το 40% ελληνικά τραγούδια για να ενισχύσουν τους καλλιτέχνες. Αν θυμάμαι καλά, η δικτατορία ήταν που ήθελε να καταργήσει τις ξενόγλωσσες επιγραφές από τα καταστήματα. Πρόσφατα μας θύμισε το «Ελλάς, Ελλήνων Χριστιανών» ο Νίκος Φίλης που διαμαρτυρήθηκε για την προβολή του video με την Παναγία στη Βουλή. Ποιητική αδεία το παραφράζω σε «Ελλάς, Ελλήνων Τραγουδιστών» του Σύριζα.

Θεέ μου, από πού γλιτώσαμε!

 Ανδρέας Δρυμιώτης - σύμβουλος επιχειρήσεων.

Καθημερινή

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά