Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021

Οι τσέπες και οι αξίες της μεσαίας τάξης


Τον Πολάκη τον μιλάει η γλώσσα του. To ιδίωμά του, πηγαίο και αφιλτράριστο, τον καθοδήγησε για να διατυπώσει αυτό που είπε ότι έκανε στη μεσαία τάξη, ο ίδιος και το κόμμα του, όπως (του) έπρεπε. Αυτή η ωμότητα είναι πολύ κοινότοπη για να μπορεί να προκαλέσει αποτροπιασμό, αφού ο φορέας που την εξαπολύει έχει μείνει κρεμασμένος τόσο πολύ στα τσιγκέλια του φανατισμού, ώστε έχει χάσει πια την ικανότητα να σοκάρει.
Ο πολακικός απολογισμός δεν έχει ενδιαφέρον για το πρώτο σκέλος της δήθεν αυτοκριτικής («γ@@με τη μεσαία τάξη»), όσο έχει για το σκέλος της αυταρέσκειας («στηρίξαμε τη φτώχεια»).
Πώς αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ τη «φτώχεια»; Πώς τη στήριξε όταν κυβερνούσε και πώς υποτίθεται ότι εκπροσωπεί τα συμφέροντά της τώρα που αντιπολιτεύεται;
Η φιλόπτωχος κυβερνητική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ συνδύαζε την υπερφορολόγηση και τη στράγγιση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων με τη διανομή ετήσιων επιδομάτων. Τα βάρη έπεφταν διά των έμμεσων φόρων οριζοντίως σε

όλους, ανεξαρτήτως από το πώς τους ταξινομεί η ανωτάτη χασαπική της πολακικής κοινωνιολογίας.
 
Αυτή είναι η προφανής, λίγο ώς πολύ μετρήσιμη «στήριξη» που ο ΣΥΡΙΖΑ επιφύλασσε στη «φτώχεια». Υπάρχει, όμως, και εκείνη η όψη της κομματικής κουλτούρας η οποία δεν αφορά άμεσα τις βιοτικές ανάγκες των στρωμάτων που η Αριστερά φαντάζεται ότι υπερασπίζεται. Υπάρχει και η Παιδεία – ο κατ’ εξοχήν ανελκυστήρας της κοινωνικής κινητικότητας. 

Εκεί ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση αποδύθηκε σε έναν επιθετικό εξισωτισμό, που έκλεινε τις διόδους κοινωνικής ανέλιξης μέσω της αριστείας (ψεκάζοντας τη δημόσια εκπαίδευση για να φύγει η ρετσινιά των Προτύπων). Τώρα καταγγέλλει ως «ταξικό φραγμό» τη βάση για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Γιατί, άραγε, είναι «ταξικό» ένα όριο στη βαθμολογία; Διαθέτει η Κουμουνδούρου στοιχεία που δείχνουν ότι οι φτωχοί μαθητές είναι καταδικασμένοι να γράφουν χειρότερα από τους ευκατάστατους;

Είναι οι επιδόσεις συνάρτηση του εισοδήματος; Αλλά, ακόμη κι αν είναι έτσι, αποτελεί κοινωνική πολιτική η διατήρηση πανεπιστημιακών τμημάτων, όπου εισάγεται κανείς με βαθμό 0,5; Είναι ταξικά ευαίσθητο να συντηρούμε ΑΕΙ-φαντάσματα, που λειτουργούν μόνο ως μητρώα εγγραφών των μη προνομιούχων – μόνο ως αποθετήρια ψευδαισθήσεων αποκατάστασης;
 
Αυτός ο συντηρητισμός που ζητάει να μην αλλάξει τίποτε στα πανεπιστήμια βασίζεται σε έναν αντεστραμμένο κοινωνικό ρατσισμό – σε ένα απολιθωμένο στερεότυπο που ταυτίζει τη λαϊκότητα με τις ήσσονες προσδοκίες.
 
Η σκευή με την οποία η αξιωματική αντιπολίτευση ετοιμάζεται να δώσει τη «μάχη» για τα πανεπιστήμια φανερώνει την απόσταση που τη χωρίζει από τις αξίες της μεσαίας τάξης. Φανερώνει και την αιτία που η νεομητσοτακική Ν.Δ., όσο κι αν σημαδεύεται από τα διαχειριστικά κενά της πανδημίας, κυριαρχεί στο Κέντρο χωρίς ανταγωνισμό.
 
Στην κοινωνία οι «μάχες» που μένει να δοθούν στην εκπαίδευση είναι ήδη τετελεσμένες. Η κυβέρνηση τις διεκπεραιώνει νομοθετικά για να εμπεδώσει τα ερείσματά της. Και ο ΣΥΡΙΖΑ για να επιστρέψει στη θαλπωρή του περιθωρίου.

 Μιχ. Τσιντσίνης-Καθημερινή

5 σχόλια:

  1. Ο Σύριζα ήταν, είναι και θα είναι ΠΑΝΤΑ ένα αντιδραστικό συνονθύλευμα πολιτικών επιτηδείων, που εκμεταλλεύονται τα αισθήματα πολιτικής αδικίας του λαού για να διαιωνίζονται στην εξουσία.
    Το θέμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια πονεμένη ιστορία που μόνο για b movie σαπουνόπερα κάνει. Και έχει πολλές κωμικοτραγικές πτυχές. Νομίζω οι περισσότεροι θυμούνται το πώς ο Τσίπρας αναδείχτηκε μέσα στους κόλπους του κόμματος. Αρχικά ως φέρελπις γλυκομίλητος νέος γνήσιο προϊόν της μεταπαπανδρεικης περιόδου των σχολικών καταλήψεων που τότε φάνταζαν επαναστατικές. Σταδιακά παραμέρισε τα παραδοσιακά στελέχη και έγινε ένα είδος Μάικλ Τζάκσον της αριστεράς. Όμως και μόνο ο όρος Μάικλ Τζάκσον είναι τόσο ασύμβατος με τα αριστερά ιδεώδη. Ο ελιτισμός και ο ατομισμός στο απόγειό του. Τι έγινε η συλλογικότητα; Τι ναγινε? Κάτω από το προστατευτικό πέπλο του ατομιστή υπερήρωα οι συλλογικότητες έγιναν θεατρικές παντομίμας δήθεν δράσης. Η συλλογικότητα έγινε θέατρο συλλογικότητας. Το να έχεις ένα Μάικλ Τζάκσον σε ένα ριζοσπαστικό αριστερό κόμμα είναι σα να λες ότι τα αριστερά ιδεώδη είναι κατι μ@λ@κιες που λέμε για να περνάει η ώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. υψηλη επιπεδου αναλυση και γιαυτο ακαταλαβιστικη για μενα !
      Πεστα απλα τι θελεις να πεις κι ιδιως, οτι ο Κουλη ειναι καλιτερος απο τον Αλεξη, ετσι δεν ειναι λεβεντη μ~??
      Σου λεω λοιπον εισαι λαθος ! Παιζει σε αλλη κατηγορια ο φιλος σου, δεν μπορει να σε καταλαβει ουτε εσενα κι ουτε και μενα~ δεν εχει νιωσει ποτε στρουμουρα στη ζωη του !!

      Διαγραφή
  2. Ακου ντροπες πραγματα! Και μονο η ονομασιες του ρητορα κ. Τσιτσινη της νεομητσοτακικής Ν.Δ.σε αντιθεση της παλαιομητσοτακικής Ν.Δ., με κανει να ντρεπομαι σαν Ελληνας του 21ο αιωνα!
    Ειναι σαν να μιλαμε για βυζαντινες δυναστειες στον 11ο-15ο αιωνα στα χρονια των Κομνηνων, Παλαιολογων η των Λακαπηνών και της οικογενειας Καντακουζηνών και των Δουκών!!
    Ο νεος Δουκας της ελευθερωμενης Ελλαδος μετα απο επτα αιωνες επανερχεται καταμεσης της ψηφιακής επανάστασης και της εποχής της πληροφορίας!!Να μας ζησεις κ. Κουλη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΘΕΩΡΟΥΝ ΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΚΟΥΛΗ;

      Διαγραφή
    2. 20 Ιανουαρίου 2021 - 11:00:00 μ.μ. EET
      σε μια ελευθερη δημοκρτια μπορει ο καθενας να ερκφραζει τη γνωμη του, κανετο και συ χωρις να προσβαλλεις/αν μπορεις, πολλοι δεν μπορουν, δεν ειναι ικανοι απο κουνια!!

      Διαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά