Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

Μα οι παιδονόμοι φυσικά




Των άκρων. Πάντα. Όπως συμβαίνει με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Από το μπάχαλο στη ροπαλοφορία. Από το ξεχαρβάλωμα στην Αστυνομία. Ποια η κανονικότητα; Απλό. Αλλά σε αυτή τη χώρα το φυσικό εκλαμβάνεται αφύσικο. Και τούμπαλιν.

Έχουμε και λέμε λοιπόν. Ποιοι δικαιούνται να εισέρχονται στα πανεπιστήμια; Φοιτητές, καθηγητές, διοικητικό προσωπικό και καθαρίστριες. Μόνο αυτοί. Ουδείς άλλος.
Πώς κατοχυρώνεται αυτή η απλή διαδικασία; Με κλειστές τις πόρτες. Με πόρτες ασφαλείας. Με φύλακες. Και με ειδικές κάρτες εισόδου. Οπως συμβαίνει παντού. Είσαι φοιτητής; Μπαίνεις! Είσαι λιανοπωλητής; Εξω από δω. Τόσο απλό.
Και πώς κατοχυρώνεται η ασφάλεια των κτιρίων και όλων των άλλων εγκαταστάσεων; Και αυτό απλό. Με την παραμικρή παραβατική συμπεριφορά, με την παραμικρή ζημιά που θα σημειωθεί, οι πρυτανικές αρχές καλούν την Αστυνομία και από εκεί και πέρα όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος.
Με απλά λόγια. Δικαίωμα εισόδου μόνο σε όσους έχουν σχέση με τα πανεπιστήμια. Οι πόρτες φυλασσόμενες από ειδικούς φρουρούς. Και για κάθε εγκληματική συμπεριφορά τον πρώτο και πιο αποφασιστικό λόγο τον έχει η Αστυνομία.
Γιατί δεν συμβαίνουν όλα αυτά τα τόσο αυτονόητα και τόσο απλά; Για τους γνωστούς λόγους. Οι πόρτες ανοιχτές. Μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δώσετε. Οι πόρτες είναι ανοιχτές επειδή έχει παρεξηγηθεί η έννοια της Δημοκρατίας. Που σε πολλές περιπτώσεις εκλαμβάνεται ως καφενείο.

Επειδή, ακόμα, η ελευθερία διακίνησης ιδεών εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων έχει ταυτιστεί με πάσης φύσεως ασυλία. Ο καθένας κάνει ό,τι γουστάρει και λογαριασμό δεν δίνει σε κανέναν. Ας πούμε, το άσυλο των μπαχαλάκηδων. Το άσυλο των λιανοπωλητών. Το άσυλο των ποικίλων χαβαλετζήδων. Το άσυλο διακίνησης ναρκωτικών ουσιών. Και πάει λέγοντας.

Και τέλος, επειδή οι πρυτανικές αρχές έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά. Αφού, σου λέει, έτσι και τηλεφωνήσω και καλέσω την Αστυνομία βάζω σε κίνδυνο τη σωματική μου ακεραιότητα. Τότε θα ζω υπό καθεστώς καθημερινού τρόμου. Γι’ αυτό, άσε καλύτερα. Φύλαγε τα ρούχα σου για να ’χεις τα μισά.

Κανονικά η ίδια η φοιτητική κοινότητα έπρεπε να είχε πάρει τα μέτρα της. Να είχε εξασφαλίσει την αυτοπροστασία της. Αυτό είναι δείγμα και κριτήριο αληθινής ωριμότητας. Προστατεύω τον χώρο μου. Προστατεύω το «σπίτι» μου. Προστατεύω την αξιοπρέπειά μου. Προστατεύω τις αξίες μου. Προστατεύω την πανεπιστημιακή μου δραστηριότητα. Προστατεύω την ιστορία μου.

Πού τέτοιο πράμα... Με αποτέλεσμα η εξέγερση του Πολυτεχνείου και του ύψιστου αντιχουντικού αγώνα να εκπίπτει τώρα στο επίπεδο του μπάχαλου, της καταστροφικής μανίας και του καφενείου.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που η φοιτητική κοινότητα πάσχει από τέτοια και τόση ανωριμότητα. Από τη στιγμή που έχει ταυτιστεί, προσβλητικά, η εξέγερση του Πολυτεχνείου με τον διασυρμό και τη δημόσια διαπόμπευση καθηγητών. Από τη στιγμή που η στοιχειώδης φύλαξη των χώρων εκλαμβάνεται ως πράξη αντιδημοκρατική και αυταρχική. Και από τη στιγμή που οι πρυτανικές αρχές αδυνατούν να πράξουν τα δέοντα, κάτω από τον τρόμο αντίποινων και σωματικών βλαβών. Ε, τότε, η πόρτα της εισόδου αστυνομικών δυνάμεων είναι διάπλατα ανοιχτή!

Ετσι συμβαίνει το εξής οξύμωρο. Εγώ λοιπόν. Με την απάθειά μου. Με τη στρέβλωση των ιδεών μου. Περί δημοκρατικών δικαιωμάτων φυσικά. Και με την πλήρη αδιαφορία μου, εγώ δίνω δικαιώματα, εγώ ανοίγω την πόρτα στα αστυνομικά ρόπαλα.

Και έτσι συμβαίνει το εξής εξοργιστικό. Εγώ λοιπόν. Ο πρύτανης. Μαζί με τους συγκλητικούς. Αφού αδυνατώ να πράξω τα δέοντα. Φοβισμένος και τρομοκρατημένος από τους τραμπούκους που παριστάνουν τους φοιτητές. Εγώ λοιπόν δίνω δικαιώματα, εγώ ανοίγω την πόρτα στα αστυνομικά ρόπαλα.

Με απλά λόγια. Ανωριμότητα. Παραλυσία. Τρομοκρατία. Απάθεια. Αδιαφορία. Ε, τότε, κάποιος πρέπει να κάνει τη «βρώμικη» δουλειά. Αφού δεν μπορείς εσύ, ε τότε οι παιδονόμοι φυσικά. Και για να τα λέμε εντελώς κυνικά. Το δικαίωμα στον Χρυσοχοΐδη το εκχώρησαν οι ανευθυνο-υπεύθυνοι φοιτητές και ακαδημαϊκοί. Μαζί με τα κλειδιά!

 Δημ. Δανίκας-ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

2 σχόλια:

  1. Σε άλλο σημείο του άρθρου του ο κ. Σουφλιάς στρέφεται κατά της ρύθμισης για Αστυνομία στα ΑΕΙ. Δεν κρύβει τα λόγια του. «Η δημιουργία πανεπιστημιακής Αστυνομίας μού θυμίζει μια παροιμία η οποία λέει “πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι”. “Κεφάλι” είναι η συνταγματική επιταγή για πλήρη αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων, με την οποία όλα τα θέματα και όλα τα προβλήματα που υπάρχουν στο πανεπιστήμιο τα επιλύουν τα αρμόδια όργανα αυτού χωρίς τη συμμετοχή κανενός άλλου», γράφει, ενώ έχει ήδη σημειώσει πως: «Η αλήθεια είναι ότι γίνονται σε ορισμένα πανεπιστήμια κατά καιρούς βανδαλισμοί, καταστροφές και απαράδεκτες συμπεριφορές προς τους καθηγητές και τους πρυτάνεις. Εδώ θέλω να δηλώσω ότι το μέγιστο ποσοστό των φοιτητών δεν συμμετέχει σε αυτές τις ενέργειες. Αλήθεια, επίσης, είναι ότι οι πρυτανικές αρχές από φόβο προς τους ταραχοποιούς δεν καλούν την Αστυνομία να επέμβει προκειμένου να εμποδίσει ή να καταστείλει αυτά τα επεισόδια και αν χρειαστεί να κάνει συλλήψεις».ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ. ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ Ο κ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανοιχτή Επιστολή της Ενωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών στους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία» «αναφορικά με το καθεστώς και τον τρόπο πρόσληψης των νέων Ειδικών Φρουρών για τη φύλαξη των Πανεπιστημίων».
    ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ «Αρχικά γνωστοποιούμε ότι δεν είμαστε επ’ ουδενί αντίθετοι στη φύλαξη-προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων τα οποία αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού, χώρους ακαδημαϊκής μάθησης και πολιτισμού, δεκαετίες όμως τώρα με ξεκάθαρη ευθύνη της Πολιτείας και των Πρυτανικών αρχών έχουν μετατραπεί σε άντρα ανομίας και ορμητήρια βίαιων ενεργειών τα οποία καταδυναστεύουν θλιβερές μειοψηφίες.

    Είναι προφανές ότι με τον τρόπο με τον οποίο θα αποφασίσει η Κυβέρνηση να προστατέψει τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, πρέπει να έχουμε λόγο εκ του θεσμικού μας ρόλου, καθώς κατά την άποψή μας πρόκειται για κάτι πρόχειρο στο οποίο ως στιγμής δεν κληθήκαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας, δεν γίνονται σεβαστές οι διαδικασίες του διαλόγου, παρά μόνο ενημερωνόμαστε για το τι μέλλει γενέσθαι από δελτία ειδήσεων, εφημερίδες, διαδίκτυο και όλη αυτή η διαδικασία δεν περιποιεί τιμή για κανέναν, την ώρα που εμείς οι αστυνομικοί θα κληθούμε να υπηρετήσουμε ακόμα ένα εγχείρημα χωρίς ειρμό, χωρίς κατά τη γνώμη μας λειτουργικότητα σε βάθος χρόνου, χωρίς “συνάρθρωση” και “μπόλιασμα” με το αυτοδιοίκητο των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

    Είναι όλη αυτή η διαδικασία μια έμμεση παραδοχή ότι η νομοθέτηση της κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου (Ν. 4623/2019 άρθρο 64 παρ. 3) είναι κάτι που απέτυχε στην πράξη και τώρα είναι επιβεβλημένη η εμπλοκή της ΕΛ.ΑΣ. σε θέματα καθημερινότητας και μικροασφάλειας των χώρων των Α.Ε.Ι.; [...]

    Διερωτώμεθα πώς οι νέοι αυτοί υπάλληλοι σύμφωνα με τα όσα ακούμε και διαβάζουμε θα έχουν ανακριτικά καθήκοντα (!!!) τη στιγμή που οι απόφοιτοι της Σχολής Αστυφυλάκων εκπαιδεύονται τρία χρόνια ώστε να είναι ανακριτικοί υπάλληλοι. [...] Πάγια απαίτηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος αποτελεί η πρόσληψη ΜΟΝΟ μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων».

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά