Το 1934 ο συλλέκτης D.M. Robinoson δημοσίευσε στο περιοδικό American Journal of Archaeology άρθρο με τίτλο "The Bronze State Seal of Larissa Kremaste" ( Robinson D.M., «The Bronze State Seal of Larissa Kremaste», American Journal of Archaeology, 38/1934, 219-222)
στο οποίο έκανε λόγο για χάλκινη μήτρα που βρέθηκε στην περιοχή της
αρχαίας Κρεμαστής Λάρισας. Στη μία όψη του εικονίζονταν η Θέτιδα καβάλα
σε ιππόκαμπο και στην άλλη το μυθικό τέρας Σκύλλα, κάνοντας την υπόθεση
πως πρόκειται για την επίσημη σφραγίδα της πόλης.
Σε άρθρο μας που δημοσιεύτηκε και στους "Θεολόγους του μαυροπίνακα" :
(http://theologoi-school.blogspot.gr/2011/02/592011.html) είχαμε τονίσει πως αυτά τα στοιχεία " αντανακλούν παγιωμένες αντιλήψεις για αλληλεξάρτηση του Αχιλλέα και της μητέρας του με την Κρεμαστή Λάρισα, αλλά και όλη την Αχαΐα Φθιώτιδα γενικότερα. Εννοείται πως σε αυτές τις πεποιθήσεις αναδύεται βασικά ένα θρησκευτικό στοιχείο που αφορά δυνάμεις που συνδέονταν με την περιοχή. Προϋπόθεση αυτής της θέσης είναι η πληροφορία του Ησίοδου πως η Όθρυς αποτελούσε θεϊκό βουνό στο οποίο ήταν εγκατεστημένο το συμβούλιο των Τιτάνων.
Η περιοχή δηλαδή της Αχαΐας Φθιώτιδας προσφέρονταν για τη λατρεία δυνάμεων που δεν ανήκουν στο στενό κύκλο των ολύμπιων θεών".
Πέρα από αυτό αναδεικνύουν και το δυναμισμό της περιοχής, που μπορούσε να έχει δικά της ιερά σύμβολα. Η παρουσία χάλκινης μήτρας φανερώνει τη δημιουργία αντιτύπων, τα οποία αναμφίβολα προορίζονταν για δημόσια χρήση, αφού η Θέτιδα και η Σκύλλα αποτυπώνονται και σε νομίσματα της πόλης. Έτσι η Κρεμαστή Λάρισα, πέρα από τον ηγεμονικό ρόλο που είχε στην Αχαΐα Φθιώτιδα, συγκαταλέγεται στις σημαντικές πόλεις της ελληνιστικής εποχής, που μπορεί να έχει δικά της σύμβολα που συνδέονται με πανάρχαιες παραδόσεις του ελληνισμού, και αναδεικνύουν το πλούσιο παρελθόν της.
(Οι φωτό της μήτρας και του εκμαγείου προέρχονται από το ίδιο άρθρο του περιοδικού).
Νίκος Παύλου
http://theologoi-school.blogspot.gr/
Σε άρθρο μας που δημοσιεύτηκε και στους "Θεολόγους του μαυροπίνακα" :
(http://theologoi-school.blogspot.gr/2011/02/592011.html) είχαμε τονίσει πως αυτά τα στοιχεία " αντανακλούν παγιωμένες αντιλήψεις για αλληλεξάρτηση του Αχιλλέα και της μητέρας του με την Κρεμαστή Λάρισα, αλλά και όλη την Αχαΐα Φθιώτιδα γενικότερα. Εννοείται πως σε αυτές τις πεποιθήσεις αναδύεται βασικά ένα θρησκευτικό στοιχείο που αφορά δυνάμεις που συνδέονταν με την περιοχή. Προϋπόθεση αυτής της θέσης είναι η πληροφορία του Ησίοδου πως η Όθρυς αποτελούσε θεϊκό βουνό στο οποίο ήταν εγκατεστημένο το συμβούλιο των Τιτάνων.
Η περιοχή δηλαδή της Αχαΐας Φθιώτιδας προσφέρονταν για τη λατρεία δυνάμεων που δεν ανήκουν στο στενό κύκλο των ολύμπιων θεών".
Πέρα από αυτό αναδεικνύουν και το δυναμισμό της περιοχής, που μπορούσε να έχει δικά της ιερά σύμβολα. Η παρουσία χάλκινης μήτρας φανερώνει τη δημιουργία αντιτύπων, τα οποία αναμφίβολα προορίζονταν για δημόσια χρήση, αφού η Θέτιδα και η Σκύλλα αποτυπώνονται και σε νομίσματα της πόλης. Έτσι η Κρεμαστή Λάρισα, πέρα από τον ηγεμονικό ρόλο που είχε στην Αχαΐα Φθιώτιδα, συγκαταλέγεται στις σημαντικές πόλεις της ελληνιστικής εποχής, που μπορεί να έχει δικά της σύμβολα που συνδέονται με πανάρχαιες παραδόσεις του ελληνισμού, και αναδεικνύουν το πλούσιο παρελθόν της.
(Οι φωτό της μήτρας και του εκμαγείου προέρχονται από το ίδιο άρθρο του περιοδικού).
Νίκος Παύλου
http://theologoi-school.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.