Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

«Ο πατέρας μου, ο εγκληματίας Ναζί - Ο πατέρας μου, ο αφελής Ναζί»

 

Το ντιμπέιτ μεταξύ δύο επιγόνων για τις μελανές σελίδες των οικογενειών τους επί Γ’ Ράιχ

Ο ένας φυλάει κρυμμένη στην τσέπη του μία φωτογραφία του κρεμασμένου πατέρα του και δηλώνει πως αυτή η τιμωρία τού άξιζε. Ο άλλος αρνείται να καταδικάσει τον δικό του πατέρα για τη συνενοχή του στο Ολοκαύτωμα. Για πρώτη φορά μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο οι γιοι δύο αξιωματούχων Ναζί βρέθηκαν στον ίδιο χώρο προκειμένου να συζητήσουν τη μαύρη ιστορία των οικογενειών τους.
Το σκηνικό ήταν αυστηρό, το φόντο μαύρο, το κλίμα βαρύ και το χειροκρότημα συγκροτημένο, ενόσω οι δύο άνδρες εισέρχονταν στην αίθουσα. Η εκδήλωση, με συντονιστή τον βρετανό δικηγόρο Φίλιπ Σαντς, πραγματοποιήθηκε στο Σάουθμπανκ του Λονδίνου. «Αυτός ο διάλογος αποκλείεται να γινόταν στην Αυστρία» τόνισε ο δεύτερος εξ αυτών, ο Χορστ φον Βέχτερ, ο οποίος ζει σε ένα ερειπωμένο κάστρο στην Αυστρία. «Εκεί, δεν θέλουμε να γνωρίζουμε τίποτα για τους Ναζί» εξήγησε.

Φον Βέχτερ και Νίκλας Φρανκ γεννήθηκαν αμφότεροι το 1939. Λίγο-πολύ, αναφέρουν οι «Τάιμς» του Λονδίνου, μεγάλωσαν κατά τον ίδιο τρόπο. Ο πατέρας τού Φρανκ (ο Χανς) ήταν δικηγόρος του Χίτλερ και στη συνέχεια διορίστηκε γενικός κυβερνήτης της κατεχόμενης Πολωνίας. Ο πατέρας τού Φον Βέχτερ (ο Οτο) ήταν ανώτατος δημόσιος υπάλληλος στην Πολωνία, στην Ισπανία και στην Ιταλία. Ο τρόπος ωστόσο με τον οποίο οι δύο γιοι αντιμετωπίζουν τον ρόλο των γονιών τους στη γενοκτονία είναι εκ διαμέτρου αντίθετος. Ο Φρανκ είναι κάθετος: θεωρεί τον πατέρα του εγκληματία και τις πράξεις του φρικιαστικές. Ο Φον Βέχτερ πάλι προτιμά να πιστεύει ότι ο πατέρας του υπήρξε θύμα των περιστάσεων.
Το 1942 ο δρ Οτο φον Βέχτερ χαρακτηρίστηκε εγκληματίας πολέμου και διέφυγε στη Ρώμη, όπου και πέθανε επτά χρόνια αργότερα. Ο γιος του προσπαθεί να κρεμαστεί από τα «καλά στοιχεία», όπως ένα γράμμα από τον  Χίμλερ στο οποίο τον ρωτούσε για τη στράτευσή του στον σκοπό των Ναζί. «Ο Χορστ αρνείται να δεχθεί ατράνταχτες αποδείξεις» έσπευσε να σχολιάσει ο Φρανκ, παραθέτοντας το παράδειγμα της Ημέρας Ανεξαρτησίας στην Πολωνία, το 1939: «Ολοι οι εορτασμοί είχαν απαγορευθεί. Ο πατέρας του είχε συλλάβει προληπτικά 120 Πολωνούς, με σκοπό να τους σκοτώσει εάν συνέβαινε οτιδήποτε».   
TA NEA

1 σχόλιο:

  1. Για τα εγκλήματα των Σοβιετικών εναντίον των Πολωνών θα πει κάποιος κάτι;;; Γιατί πάντα στο απυρόβλητο τα εγκλήματα του "Σταλινισμού";;;
    Γιατί πάντα στο απυρόβλητο οι γενοκτονίες των Αγγλοσαξώνων εναντίων κατακτημένων λαών στις αποικίες τους, γιατί πάντα στο απυρόβλητο η εξαφάνιση ολόκληρων φυλών από τις ορδές των Ευρωπαίων αποικιοκρατών, γιατί δεν μιλάει κανείς για το δουλοπάζαρο και την μεγαλύτερη μεταφορά ολόκληρων πληθυσμών στην Αμερική μαύρων δούλων;;; Γιατί να διαβάζουμε πάντα την ιστορία με δύο μέτρα και δύο σταθμά... Γιατί ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν μεγάλος ηγέτης κατακτητής και ο Χίτλερ ήταν ανθρωποσφαγέας;;; Γιατί μας φοβίζει το φαινόμενο Χίτλερ και δεν μας φοβίζει ο Κλίντον με την επέμβαση στη Σερβία, γιατί δεν μας φοβίζε ο ψυχάκιας Μπους, ο Μπλερ, ο Σολάνα, ο πανηλίθιος Ολάντ - όταν ήθελε ντε και καλά να γίνει επέμβαση στη Συρία- Τι πραγματικά μας φοβίζει στο πρόσωπο του Χίτλερ, μήπως ότι έστω και ένας τέτοιος τρελός, μπόρεσε να οδηγήσει ένα λαό σε επανάσταση;;; Γιατί όσο και να μην θέλουν μερικοί να το πιστέψουν -πέρα από το αποτέλεσμα- Επανάσταση ξεκίνησε ο Χίτλερ!!!
    Έλεος πια με τον Ναζισμό και επιτέλους η ιστορία γράφει ότι τις μεγαλύτερες καταστροφές στην Ελλάδα τις προξένησε ο ίδιος ο Έλληνας με τον εμφύλιο, τα περισσότερα κτήρια -μνημεία στην Αθήνα τα γκρέμισαν κανόνια Εγγλέζων και όλμοι συμμοριτών, Έλεος πια με την πουτ@ν@ την ιστορία -που λέει κι ο Καμπουράκης!!!
    Α! Να ξέρετε ότι όταν αποκαλείτε τους χρυσαυγήτες, ναζιστές είναι ύβρης προς τον Ναζισμό έ όχι και ναζί τα λαμόγια του πασόκ της ΝΔ ακόμη και του ΚΚΕ -γιατί και τέτοιοι ψήφισαν χρυσή αυγή... και ευτυχώς που τα "ηγετικά" της στελέχη δήλωσαν άρνηση στον Ναζισμό, όχι και ναζί το μόγγολο ο Μιχαλιολιάκος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά