Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Γιατί τρομοκρατούν τους καλλιτέχνες;

Η κυρία Άλκηστις Πρωτοψάλτη δεν ήταν η μόνη που δέχθηκε φραστική επίθεση από την Αριστερά. Τόσο στο πρόσφατο, όσο και στο πιο μακρινό παρελθόν είχαν υπάρξει και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Ενδεικτικά αναφέρω την επίθεση που είχε δεχθεί ο Γ.Νταλάρας μέσα στην αντιμνημονιακή υστερία, γιατί η σύζυγος του ήταν υπουργός στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, κατά την μνημονιακή περίοδο.
Αλήθεια, τι είναι αυτό που εξωθεί την Αριστερά να επιτίθεται σε καλλιτέχνες που δεν έχουν τις ίδιες απόψεις με αυτήν και το δηλώνουν;
 Ας προσέξει ο αναγνώστης. Αυτοί οι καλλιτέχνες δεν είπαν ή δεν έγραψαν κάτι εναντίον της Αριστεράς. Απλώς, δεν είναι συνοδοιπόροι της και το δείχνουν με την στάση τους.
Αυτό ακριβώς είναι που πονά.
Η Αριστερά ανέκαθεν κυριαρχούσε σε δύο χώρους. Στους δρόμους και στις πλατείες και στους καλλιτέχνες.
Καλώς ή κακώς οι περισσότεροι από
αυτούς ήταν καταγεγραμμένοι στην συνείδηση των πολιτών πως είναι φίλα προσκείμενοι στην Αριστερά. Να τους θυμηθούμε προδικτατορικά, αλλά και μετά την Μεταπολίτευση, στα «κινήματα ειρήνης»-- που όπως αποδείχθηκε αργότερα χρηματοδοτούνταν από την ΕΣΣΔ-- να τους θυμηθούμε στην υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μόνον όμως για τις χώρες του Ελεύθερου κόσμου— στην βαρβαρότητα των σοσιαλιστικών κρατών έκλειναν τα μάτια τους—να τους θυμηθούμε στον αγώνα τους για την «συνεργασία των λαών», όπως την εννοούσε η μεγάλη Σοβιετία.
Αυτή η συμπαράσταση εκδηλωνόταν και εξακολουθεί να εκδηλώνεται είτε με δηλώσεις προβεβλημένων καλλιτεχνών είτε με την προσφιλή μέθοδο της συλλογής υπογραφών. Δεν χρειάζεται να διαβάσεις όλες τις υπογραφές. Αν διαβάσεις τις τρείς πρώτες, μαντεύεις με ποσοστά επιτυχίας, κοντά στο 100%, και τις υπόλοιπες.
Έτσι εμφανίζεται μια συμπαγής ιδεολογικά δύναμη—με όλες τις ενδοαριστερές διαφοροποιήσεις—να κυριαρχεί στην κοινωνική κατηγορία των καλλιτεχνών. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι και περισσότεροι αριθμητικά. Η οργανωμένη όμως παρουσία τους δημιουργεί αυτήν την εικόνα και συγχρόνως επιβεβαιώνει και αναπαράγει το στερεότυπο πως οι αριστεροί είναι πιο μορφωμένοι, πιο καλλιεργημένοι, πιο ευαίσθητοι.
Ως γνωστόν οι καλλιτέχνες έχουν μια δυναμική μέσα στην κοινωνία. Ο λόγος τους και η συμπεριφορά τους αποτελούν ισχυρά όπλα στον πόλεμο της προπαγάνδας. Είναι είδωλα, πρότυπα, ινδάλματα. Έχουν θαυμαστές και πιστούς, που ταυτίζονται μαζί τους. Οι στρατευμένοι καλλιτέχνες έχουν μεγαλύτερη ισχύ από τους πολιτικούς τού χώρου τους. Να θυμίσω στον αναγνώστη πως στις εκλογές της δεκαετίας του 70, δύο ηθοποιοί «έσπασαν» την σιδερένια γραμμή σταυροδοσίας του ΚΚΕ.
Συνεπώς, όποιος καλλιτέχνης σήμερα αμφισβητεί αυτήν την ηγεμονία της Αριστεράς στον καλλιτεχνικό χώρο υφίσταται bullying. Με αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να αντιληφθεί ότι διακυβεύεται η δημόσια εικόνα του στο ακροατήριο της Αριστεράς. Το μήνυμα που λαμβάνει είναι σαφές.
Βέβαια οι εποχές άλλαξαν. Οι ιδέες που κυριαρχούσαν για 45 χρόνια ξέφτισαν. Το να δηλώνει κάποιος πως είναι αριστερός δεν του ανοίγει τις γνωστές πόρτες των «προοδευτικών» κριτικών, των «προοδευτικών» δημοσιογράφων, των « προοδευτικών» διαμορφωτών της κοινής γνώμης, γιατί απλούστατα οι 54 μήνες διακυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ευτέλισαν την σημασία της λέξης «προοδευτικός». Έγινε συνώνυμη της μετριότητας, της ασχήμιας και της κακογουστιάς. Της μιζέριας και της κακομοιριάς.
Όμως οι ολοκληρωτικές συμπεριφορές του παρελθόντος επιβιώνουν. Ενας ολόκληρος μηχανισμός κινητοποιείται στο διαδίκτυο για να προσβάλει αυτές τις φωνές. Να περιορίσει την απήχηση τους.
Βέβαια, όταν το θηρίο ξεψυχά ουδείς το φοβάται.
Και η ηγεμονία της Αριστεράς, σε όλους του κοινωνικούς χώρους, βρίσκεται στο προθανάτιο στάδιο.  
Σ. Μουμτζής-liberal.gr

7 σχόλια:

  1. Εγώ πιστεύω ότι έχουν χάσει το μπούσουλα. Σήμερα διαβάζω άρθρο στο οπισθόφυλλο της Εφ.Συντ στο οποίο κατηγορεί τη Κυβέρνηση γιατί πήρε μέτρα καραντινας, αλλά ταυτόχρονα κατηγορεί τη Κυβέρνηση γιατί κάνει άρση των μέτρων καραντινας!!! Η γελοιοποίηση της δημοσιογραφίας.Το προνόμιο της Αριστεράς να εκμεταλλεύεται τους καλλιτέχνες έχει σβήσει προ πολλού. Ποιος σήμερα ανατριχιάζει όταν ακούει τον Ανδρέα του Θεοδωράκη ή τα αλλά θαυμάσια αντιστασιακα τραγούδια του? Κανένας. Γιατί απλούστατα έχουν αλλάξει τα κοινωνικά δεδομένα, και ο κόσμος ζει σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον το οποίο έχει διαμορφωθεί από την εξέλιξη της οικονομίας, της τεχνολογίας και γενικότερα της παγκοσμιποιησης. Σήμερα σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας ο καθένας μας μπορεί να ενημερωθεί μέσω του ίντερνετ για όλα τα θέματα που τον αφορούν στιγμιαία και να διαμόρφωσει και την αντίστοιχη άποψη. Καμία φτηνή προπαγάνδα ή fake news ή εκβιασμοί μπορεί να αλλάξουν το φρόνημα του κόσμου. Αυτό δεν έχουν αντιληφθεί στη αριστερά και επιμένουν ακόμη στις πρακτικές του παρελθόντος και θα σβήσουν γιατί είναι ανίκανοι να παρακολουθήσουν την εξέλιξη των γεγονότων.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτη η γεννια σεφερε ως εδώ και μπορεις ελευθερα να γραφεις ο,τι κατεβαζει η σκραπα, ακομα και να ψηφίζεις γονους στη βουλη που κάθονται εκει στα εδρανα εδω και 100 χρονια ! Θα πεις βεβαια 100 χρονια ανοχη είναι λιγα σε συγκριση με τα 400 σκλαβια που ειχαμε μαθει να περναμε, αλλα αυτόν τον συλλογισμο σου δεν τον ακολουθω, ακομα κι ουτε θελω να τον φερνω στη μνημη μου !! Καλο κουραγιο σε σενα και να περνας καλα και ευησυχασμενα στην αυταρέσκειά σου !!

      Διαγραφή
    2. Αυτός τουλάχιστον γράφει σωστά εσύ βρίσιμο και άρε μάρες κουκουνάρες

      Διαγραφή
    3. Άλλα τα λαλούμενα κι άλλα τα νοούμενα και καλα κρασια !!

      Διαγραφή
  2. Η δύναμη της αριστεράς στο τραγούδι είναι αντιστρόφως ανάλογη,σχεδόν, της εκλογικής της επιρροής και λειτουργούν οι καλλιτέχνες σαν εμπροσθοφυλακή της για την αύξηση αυτής της επιρροής.
    Αν αδυνατίσει λοιπόν η εμπροσθοφυλακή καταλαβαίνουμε τα αποτελέσματα.Γι αυτό και οι επιθέσεις σε πρώην αριστερούς που παρεξέκλιναν της κομματικής γραμμής.Ούτε ο Μίκης γλύτωσε (που έγινε Μίκυ), ούτε ο Διονύσης ούτε και κανείς άλλος στο παρόν και στο μέλλον.
    Ο λόγος που οι καλλιτέχνες είναι στην πλειοψηφία τους στην αριστερά νομίζω είναι ευκόλως εννοούμενος.Είναι αυτό που λέει ο λαός μας :όποιος είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια ξέρει.Όταν κυβερνάει η κεντροδεξιά π.χ.η αντιπολίτευση και δη αυτή που σχεδόν αποκλείεται να προτιμηθεί ποτέ να κυβερνήσει έχει το πλεονέκτημα να μπορεί να χαϊδεύει τα αυτιά του λαού,να τον κολακεύει και να υπόσχεται τα ανέφικτα.Ε αυτό το πλεονέκτημα θέλουν κι οι καλλιτέχνες.
    Κι όπως έγραψε μια κορυφαία στιχουργός μας:
    Μια νέα τάξη με πλουτοκράτες και δυνατούς
    μας κοροϊδεύει με συναυλίες για τους φτωχούς
    ... Γ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ... και δη αυτή που σχεδόν αποκλείεται να προτιμηθεί ποτέ να κυβερνήσει !! εισαι Θεος, πολύ βαθυστοχαστη γραφηδα!!
      Αλλα νταλλων κι η παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς ή καθάριος μυλωνάς.!!

      Διαγραφή
    2. πρεπει να εχεις ειδικο καναλι πληροφορησης,η λες να η μηπως φταιει ο ιος ~

      Διαγραφή

Σεβαστείτε το ελεύθερο βήμα σχολιασμού και διαλόγου. Ανωνυμία δεν σημαίνει και ασυδοσία.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Σημείωση : Κάθε υβριστικό , προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο θα διαγράφεται...
Σχόλια με ονομαστικές αναφορές που περιέχουν ατεκμηρίωτες καταγγελίες θα διαγράφονται.
Απαντήσεις από τον διαχειριστή μόνο στα επώνυμα σχόλια.

Η Πελασγία από ψηλά